نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳

بن افلک: عجله‌ای برای ساخت فیلم مستقل بتمن ندارم

بن افلک، کارگردان فیلم بعدی بتمن می‌گوید که هیچ عجله‌ای برای ساخت این فیلم ندارد چرا که نمی‌خواهد در انتهای کار فیلمی سطحی و متوسط ساخته باشد.

چندی پیش شایعه شده بود که فیلم مستقل و جدید بتمن (Batman) به کارگردانی بن افلک در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد، اما در واقع تاریخ اکران رسمی این فیلم هنوز مشخص نشده است. چند روز پیش، خود بن افلک اطلاعات جدیدی را پیرامون میزان پیشرفت فیلم در اختیار رسانه‌ها قرار دارد و عنوان کرد که او عجله‌ای برای آغاز مراحل تولید این فیلم ندارد.

در جلسه پرسش و پاسخی که در راستای کمپین تبلیغاتی آخرین فیلم در حال اکران بن افلک، یعنی در شب زندگی کن (Live By Night) برگزار شد، از وی سوال شد که چه هنگامی طرفداران بتمن می‌توانند فیلم جدید این ابرقهرمان محبوب را تماشا کنند؟ بن افلک گفت:

شدیدا معتقدم که در انجام پروژه‌های اینچنینی که شبیه به انجام پروژه‌های مهندسی معکوس است، نمی‌توان انتظار پایان پروژه در یک زمان مشخص یا یک مکان مشخص را داشت، بلکه هر زمان که شما آن داستان درست، آن ایده درست، آن چیز درست را به دست آوردید، آن موقع است که می‌توانید فیلم‌تان را بسازید. این روشی است که ما در ساخت این فیلم انجام می‌دهیم و امیدوارم که با همین شیوه نیز کار را به پایان برسانیم. من زمان بسیار زیادی را برای ساخت این پروژه صرف می‌کنم اما در کنار این فیلم، مشغول کار در دیگر فیلم‌ها نیز هستم.

Batman-ben-affleck

افلک در ادامه عنوان کرد که نکته مهم در میان این است که او فیلمی تکراری و شبیه به فیلم‌های قبلی بتمن نسازد. او در این ارتباط گفت:

هیچ چیزی بیشتر از کارگردانی فیلمی مستقل، نمادین و فوق‌العاده از دنیای بتمن مرا خوشحال نخواهد کرد. اما مشکل اینجاست که این کار قبلا صورت گرفته، کریستوفر نولان سه فیلم واقعا استثنایی از دنیای بتمن ساخت، من هم در اندیشه ساخت اینچنین فیلم منحصر به فردی هستم. و اصلا عجله‌ای برای ساخت این فیلم ندارم، چرا که نمی‌خواهم فیلمی سطحی و متوسط از این ابرقهرمان دوست‌داشتنی ارائه دهم.

افلک در ادامه افزود:

در واقع می‌خواهم مطمئن شوم، حالا که قرار است این فیلم را بسازیم، پس نسخه‌ای فوق‌العاده از آن بسازیم، که در نهایت بتوانم آن شخصی باشم، که لیاقت میراث اشخاصی همچون تیم برتون، کریستوفر نولان و کریستین بیل را داشته است.

هفته پیش تایید شد که فیلم سینمایی آکوامن (Aquaman) در اکتبر سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد، به این ترتیب ۵ مرداد ۱۳۹۷ در جدول زمانی اکران دی‌سی کامیک خالی خواهد بود، همین موضوع باعث شد، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون اینکه شاید فیلم مستقل بتمن این جای خالی را پر کند، افزایش یابد. در سپتامبر، جف بیوکس، مدیرعامل کمپانی تایم وانر اعلام کرد که «بتمن بن افلک یک سال و نیم دیگر اکران خواهد شد». ماه بعد، جرمی آیرونز که نقش آلفرد را در مجموعه فیلم‌های دی‌سی کامیک بازی می‌کند، به ورایتی گفت که «بن قصد دارد که تابستان سال بعد، مراحل ساخت فیلم بتمن را آغاز کند» که این نقل قول از آیرونز مثل صحبت‌های بیوکس دوباره به اکران فیلم در سال ۲۰۱۸ اشاره دارد.

در ماه آگوست، بن افلک تصاویر اولیه از شخصیت Deathstroke که تایید شده شخصیت منفی در بتمن جدید خواهد بود، منتشر کرد. یک هفته بعد، تایید شد که جو مانگالینو برای ایفای این نقش انتخاب شده است.

در مصاحبه‌ای که ماه پیش‌ مانگالینو انجام داد، او به نکات بسیار جالبی که احتمالا می‌توانیم از بتمنِ بن افلک انتظار داشته باشیم، اشاره کرد. او گفت:

برداشت او [بن افلک] از فیلم برداشتی تازه است، اما معتقدم که مخاطبان با دیدن آن شگفت‌زده خواهند شد. هر چند این مسیری است که کسی تا به حال نرفته، اما در عین حال، کاملا یکپارچه و همگن با شخصیت بتمن است. به همین دلیل معتقدم که این فیلم با اینکه قرار است تازه و نو باشد اما در عین حال برای طرفداران پروپاقرص بتمن، کاملا آشنا و قدیمی است. این فیلم قرار است مجموعه بتمن را به مسیری ببرد که معتقدم بسیاری از مردم، واقعا از دیدن آن خوشحال می‌شوند. فیلم جدید قرار است فیلمی شجاعانه، پر از صحنه‌های اکشن، با کلی بازیگر سرشناس و محبوب و خلاصه همه آن مواردی که هواداران از یک فیلم بتمن انتظار دارند، باشد.

نظر شما پیرامون صحبت‌های تازه بن افلک چیست؟ آیا او می‌تواند فیلمی درخور این ابرقهرمان ارائه دهد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده