نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

معرفی بازی موبایل Pixel Cup Soccer 16

 Pixel Cup Soccer 16 جزو معدود بازی‌های خوب موبایل با محوریت فوتبال است.

با اینکه فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا و بازی‌های ویدیویی مرتبط با آن هم از جمله پر مخاطب‌ترین بازی‌ها هستند، اما روی گوشی‌های موبایل خیلی شاهد عرضه بازی‌های فوتبال با کیفیتی نبوده و نیستیم. این مساله شاید دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آن‌ها سختی کنترل این نوع بازی‌ها با استفاده از کنترلر‌های لمسی می‌تواند باشد. به همین دلیل هم اکثر گیمر‌ها موبایل فقط قادر به تجربه بازی‌هایی مثل فیفا در این سبک هستند که آن‌ها محدودیت‌های نسبتا زیادی دارند.

با این حال اگر به فوتبال علاقه دارید و دنبال یک بازی ساده و آفلاین می‌گردید، بازی اندروید و آیفون Pixel Cup Soccer 16، ساخته استودیو باتووی، می‌تواند یک گزینه مناسب برای‌تان باشد. این بازی با قیمت ۳ دلار برای اندروید و iOS عرضه شده است و البته یک نسخه رایگان با نام Pixel Cup Soccer نیز دارد که می‌توانید ابتدا آن را دریافت کنید و در صورت راضی بودن، اقدام به خرید نسخه کامل کنید. همان‌طور که از نام بازی هم مشخص است، Pixel Cup Soccer 16 یک بازی با گرافیک پیکسلی است که در آن می‌توانید از بین تیم‌های فوتبال ملی دنیا چه در رده بانوان و چه آقایان یکی را انتخاب و با تیم رقیب مسابقه بدهید.

Pixel Cup Soccer 16

مساله‌ای که Pixel Cup Soccer 16 را به یک بازی فوتبالی خوب تبدیل می‌کند، ساده بودن آن است. این سادگی از همه مهم‌تر در کنترل‌های بازی دیده می‌شود که به یک استیک برای حرکت و دو کلید یکی برای پاس و دیگری برای شوت خلاصه شده است که این دو کلید در زمان دفاع هم وظیفه تکل زدن یا تغییر بازیکن را برعهده دارند. با اینکه شاید به نظر برسد که این تنوع کم کلید‌ها باعث محدود شدن بازی و گیم‌پلی آن می‌شود، ولی اصلا اینگونه نیست و Pixel Cup Soccer 16 یک بازی بسیار مفرح است که خب کسی هم از آن نباید انتظار یک شبیه‌ساز فوتبال را داشته باشد.

از حیث تنوع حالت‌ها، نسخه رایگان بازی فقط دارای دو حالت رقابت‌های دوستانه و کاپ است و تنوع تیم‌های بازی نیز بسیار کم است. با این حال در نسخه کامل، علاوه بر اینکه تیم‌های بسیار بیش‌تری حضور دارند، شاهد حالت‌های بیشتری نیز هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به چالش‌ها و همچنین ضربات پنالتی اشاره کرد. البته اگر بازی بخش چندنفره نیز داشت قطعا ارزش تجربه آن بیش‌تر هم می‌شد.

از حیث بصری، با یک بازی پیکسلی زیبا روبرو هستیم که بازیکنان، زمین‌های بازی و حتی تماشاگران به خوبی در آن طراحی شده‌اند. حتی افکت‌های آب و هوایی نیز در بازی تاثیر دارند و بازی کردن در هوای بارانی یا طوفانی نه تنها جلوه جدیدی به بازی می‌دهد که باعث می‌شود گیم‌پلی آن نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. از نظر صوتی هم بازی کم و کثری خاصی ندارد و موسیقی‌ها و دیگر افکت‌های صوتی آن به خوبی کار شده‌اند.

Pixel Cup Soccer 16

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بازی این است که اکثر بازیکنان تیم‌های حاضر در آن با اسامی لایسنس شده دیده می‌شوند و این حتی در مورد تیم‌هایی مثل ایران نیز صدق می‌کند و بازیکنانی با اسامی واقعی را در بازی می‌توان دید.

در کل اگر دنبال یک بازی سرگرم‌کننده موبایل هستید، Pixel Cup Soccer 16 می‌تواند یک انتخاب مناسب حتی برای افرادی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند باشد و تجربه‌ای اعتیاد‌آور ارائه کند.

دانلود بازی اندروید Pixel Cup Soccer 16 از گوگل‌پلی | دانلود بازی آیفون Pixel Cup Soccer 16 از اپ‌استور


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده