// جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

مصاحبه لری هرب در مورد آینده بازی‌های دیجیتالی و برنامه‌های مایکروسافت

لری هرب در جدیدترین گفت و گوی خود از آینده بازی‌ها و راحتی خریدهای دیجیتالی سخن گفته است.

لری هرب ملقب به میجر نلسون گفت و گویی با سایت گیم‌اسپات داشته است. وی به عنوان مدیر بخش برنامه نویسی ایکس‌باکس لایو مشغول به فعالیت است. یعنی اینکه لری هرب به صورت مستقیم به برنامه‌ها و پروژه‌هایی که به پلتفرم ایکس‌باکس مربوط می‌شوند، نظارت می‌کند. یکی از این پروژه‌ها برنامه Xbox Play Anywhere است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های انحصاری خود را یک بار خریداری کرده و بر روی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی خود (ویندوز 10) به بازی کردن بپردازند. حال در این میان یک سوال پیش می‌آید و آن هم این است که آیا قابلیت Xbox Play Anywhere به آرامی ذهنیت مردم را در مورد فقط دیجیتالی خریدن بازی‌ها تغییر خواهد داد؟ چشم اندازی که در گذشته به آن اشاره شده بود. لری هرب در این باره می‌گوید:

با گذشت هر سال، هر ماه و هر لحظه که شاهد دیجیتالی شدن بیشتر خریدهای مردم هستیم، دنیا به جای راحت‌تری برای زندگی کردن تبدیل می‌شود. رک و پوست کنده بگویم، این دقیقا موردی است که مصرف کنندگان خواستار آن هستند. آن‌ها دوست دارند یک انعطاف پذیری برای گرفتن بازی‌های خود در اختیار داشته باشند. دوست دارند همان لحظه که بازی عرضه شد، آن‌ را تهیه کنند یا اینکه در اوقات فراغت خود به دانلود بازی مورد نظر خود بپردازند.

از نظر هرب قابلیت Xbox Play Anywhere دقیقا همان موردی است که پلتفرم ایکس‌باکس را به یک پلتفرم مدرن تبدیل خواهد کرد. وی در این باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تجربه گیمینگ بر روی ایکس‌باکس و مایکروسافت برابری می‌کند. ایکس‌باکس همیشه یک کنسول گیمینگ بوده است و از یک سال و نیم پیش به عنوان یک برند گیمینگ برای مایکروسافت نیز تلقی می‌شود. جدای از این، این گفته دقیقا همان معنی را می‌دهد که شما می‌خواهید. اینکه از طریق پی‌سی خود به بازی کردن بازی‌ها با رزولوشن 4K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه بپردازید یا اینکه ترجیح می‌دهید بهترین بازی‌ها را از طریق کنسول خود بازی کنید. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که برای هر شخص با هر سلیقه‌ای موارد جدیدی را به ارمغان می‌آوریم. مهم نیست که چطور می‌خواهند بازی کنند، کجا می‌خواهند بازی کنند یا اینکه چه زمانی می‌خواهند به بازی کردن بپردازند.

Project Scorpio

این انعطاف پذیری برای مصرف کننده بسیار مناسب است ولی برای عملی کردن کامل آن باید یک فروشگاه کاملا دیجیتال در دستور کار قرار بگیرد و اینکه ببینیم کاربران چطور با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. این قابلیت که مایکروسافت در اختیار دارد، نیازمند این است که دید مشتریان را تغییر بدهد. تغییر بدین سمت که به چشم یک پلتفرم به این ویژگی‌ها نگاه کنند نه به چشم یک سخت افزار ساده یا کنسول. لری هرب در این باره می‌گوید:

زمانی که در ماه پیش‌رو و سال آینده اخبار بیشتری حول پروژه اسکورپیو منتشر کنیم، پای انتخاب به وسط می‌آید. قطعا کسانی هستند که می‌توانند برای سیستم‌های پی‌سی با گرافیک بالا و سخت افزار قوی هزینه کنند و این کاملا خوب است و مخاطبان بزرگی هستند. ولی در این میان کسانی هستند که وقت زیادی برای بازی کردن ندارند،‌ مثلا شش ساعت در هفته. قطعا تعهدات دیگر آن‌ها در زندگی سبب می‌شود تا سریعا یک بازی را در کنسول گذاشته یا آن را دانلود کرده و به بازی کردن بپردازند زیرا وقت زیادی در اختیار ندارند و من فکر می‌کنم، ما قدرت انتخاب اینکه مردم چطور و چه زمانی به بازی کردن بپردازند در اختیارشان قرار می‌دهیم.

ارتقا ایکس‌باکس توسط پروژه اسکورپیو چگونه خواهد بود؟ در ابتدا باید گفت که مایکروسافت قصد دارد تمام تلاش خود را انجام دهد تا مشتریان به چشم یک کنسول نسل جدید به اسکورپیو نگاه نکنند. هرب در این باره می‌گوید:

ما به پروژه اسکورپیو به چشم یکی از اعضای خانواده ایکس‌باکس نگاه می‌کنیم. منظورم این است که دقیقا چه کسانی نسل‌های کنسولی به سبک قدیم را تعریف می‌کردند؟ شاید سازنده‌ها و شاید هم بازی‌هایی که برای کنسول‌ها عرضه می‌شد. موردی که ما در حال انجامش هستیم، به ارتقا حافظه گوشی موبایل شباهت دارد، جایی که با ارتقا، تمامی محتویات شما نیز دست نخورده باقی می‌مانند.

مایکروسافت یک کمپانی عظیم در زمینه نرم افزار است ولی مردم فراموش کرده‌اند که بخش سخت افزار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ما گروهی را در اختیار داریم که کیبوردها و میکروفون‌های عالی را توسعه می‌دهند. زمانی که مایکروسافت پروژه ساخت ایکس‌باکس را کلید زد، ما یاد گرفتیم گه چگونه ایکس‌باکس اوریجینال را بسازیم. کنترلر و سایر بخش‌ها که جز میراث با ارزشی است که از آن تیم به ما رسیده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

دلیل اینکه تیم ماوس و کیبورد برگشتند، این بود که از بازی‌ها و نرم افزار‌ها پشتیبانی کنند. حال اگر این روند را همینطور تا به امروز دنبال کنیم، به کنترلر الیت می‌رسیم. کنترلی با قابلیت شخصی سازی بالا که ساخته شده تا از بازی‌های ویدیویی پشیبانی کند. من ایجا نیستم که بگویم نگاه کنید نسخه الیت در کار است. اما ما بدنبال راهی هستیم که بتوانیم به بازار نزدیک شویم. مخصوصا الان که بازار رقابت شدیدا بزرگ شده است. ما بازخوردهای خیلی خوبی از بازیکنان بازی‌های رقابتی دریافت کردیم که تجربه خوبی با این کنترلر کسب کرده بودند و خواستار این شده بوند که سخت افزاری مشابه را معرفی کنیم. من موردی برای معرفی ندارم ولی قطعا همیشه از فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده