نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی بازی Steep از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

نمرات و بررسی‌های بازی Steep کمپانی یوبیسافت منتشر شده‌اند و حال مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

در حالی که در جریان کنفرانس یوبیسافت در E3 2016 افراد زیادی انتظار داشتند این کمپانی فرانسوی نسخه‌ای جدید از یکی از بازی‌های محبوب و قدیمی خود چون Prince of Persia یا Splinter Cell را معرفی کند، یوبیسافت ترجیح داد تا از یک IP کاملا جدید با نام Steep رونمایی کند. این بازی در سبک شبیه‌ساز ورزش‌های زمستانی چون اسکی یا پرواز با لباس بالدار (Wingsuit) است و گیمر‌ها را به رشته کوه‌های آلپ می‌برد تا به صورت کاملا آزادانه این ورزش‌ها را تجربه کنند.

با اینکه ایده کلی بازی بسیار جالب به نظر می‌رسید و از آنجایی که بازی‌های خیلی کمی در این سبک عرضه شده‌اند، انتظار می‌رفت تا Steep بتواند به یک بازی با کیفیت تبدیل شود. مخصوصا اینکه اخیرا و با آثاری چون Watch Dogs 2، شاهد عرضه بازی‌های خوبی از جانب یوبیسافت بودیم. ولی حال که نمره‌ها و بررسی‌های بازی Steep از جانب سایت‌های معتبر منتشر شده است، می‌توان گفت که این بازی ورزشی نمره‌های ضد و نقیضی دارد و بیشتر شبیه به یک بازی معمولی و در بهترین حالت خوب است.

در ادامه مروری بر نمره‌ها و نقد‌های بازی خواهیم داشت تا بیشتر با Steep آشنا شوید. در نظر داشته باشید که یوبیسافت نسخه مخصوص منتقدین این بازی را عرضه نکرده بود و به همین دلیل هم نقد‌های بازی کمی دیر منتشر شده است:

Steep

  • سازنده: یوبیسافت انسی
  • ناشر: یوبیسافت
  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۲ دسامبر (۱۲ آذر)
  • سبک: ورزشی

Steep

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

Steep همواره باعث می‌شد تا برای تجربه چندین و چندباره آن اشتیاق داشته باشم. دلیل این امر هم بیشتر از اینکه مربوط به مواردی چون انجام دادن حرکات نمایشی باشد، به صحنه‌های نفس‌گیر بازی ربط داشت؛ صحنه‌هایی که از یک پرش بلند و بسیار خطرناک جان سالم به در می‌برید یا با سرعت بالا در محیط بسیار زیبای بازی حرکت می‌کنید. همچنین حس پیدا کردن مناطق کاملا جدید و دریافت جایزه به خاطر آن، بسیار لذت‌بخش است و در همه این‌ها باعث شده‌اند تا در حالت کلی Steep یک تجربه ناب و هیجان‌انگیز باشد.

آی‌جی‌ان: ۷۹ از ۱۰۰

تقریبا از تک تک لحظاتی که در این بازی سپری کردم لذت بردم. محیط وسیع و بسیار زیبای بازی و چالش‌هایی که در این محیط با آن‌ها روبرو می‌شوید، باعث می‌شوند تا این محیط برفی به جایی تبدیل شود که دوست دارید مدام به آن سر زده و زمان‌تان را در آن صرف کنید. حتی با وجود اینکه اکنون بسیاری از بخش‌ها و چالش‌های بازی را به پایان رسانده‌ام، ولی کماکان دوست دارم تا آن را تجربه کنم. اما با تمام این ویژگی‌های مثبت، بازی مشکلاتی از قبیل نبود سیستم شخصی‌سازی عمیق دارد و از همه مهم‌تر در بازی شاهد پیشرفت خاصی نیستیم و این شاید باعث شود که کمی تجربه Steep یکنواخت شود.

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

با اینکه در مجموع Steep یک بازی با محیطی زیبا و چالش‌های گوناگون است، ولی خیلی زود تکراری و یکنواخت می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این بازی این است که بهتان اجازه می‌دهد به شکلی کاملا آزادانه در محیط بزرگش گردش و اکتشاف کنید. همچنین طراحی‌ها و گرافیک زیبا و بودن رویداد‌های مختلفی که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، از دیگر ویژگی‌های خوب بازی هستند. با این حال رابط کاربری بازی مشکلاتی دارد و علاوه بر آن شاهد یک سری باگ‌ها نیز هستیم و از همه مهم‌تر پس از مدتی بازی بسیار تکراری و خسته‌کننده می‌شود.

پی‌سی گیمر: ۶۵ از ۱۰۰

شخصا از اینکه می‌توانستم به صورت آزادانه در دنیای بزرگ و زیبای بازی گردش کنم لذت بردم و علاوه بر آن وجود ورزش‌های مختلف، مخصوصا اسنوبورد، برایم بسیار لذت‌بخش بود. با این حال Steep مشکلاتی دارد که باعث می‌شود نتوانید از پتانسیل اصلی این بازی آنطور که باید لذت ببرید. اصلی‌ترین مشکل بازی مربوط به کنترل‌های آن می‌شود که هم دقت کافی ندارند و هم بسیار خشک هستند.

دیستراکتوید: ۶۰ از ۱۰۰

Steep از طرفی به شما اجازه می‌دهد آزادانه به هر قسمتی که دوست دارید بروید و از طرفی هم با قرار دادن چالش‌ها در بازی، شما را محدود می‌کند و این نوعی تناقض است. البته تناقض‌های بازی فقط به این مورد ختم نمی‌شود و برای مثال بازی از طرفی شما را به اینکه محیط‌های مختلف را اکتشاف کنید تشویق می‌کند و از طرفی هم اجازه می‌دهد به هر قسمتی خواستید تلپورت کنید. به‌علاوه فیزیک مشکل‌دار بازی هم باعث شده تا حس واقعی ورزش‌های زمستانی موجود در بازی القا نشود. همه این‌ها باعث شده تا بازی نتواند تجربه‌ای یکپارچه برای گیمر‌ها به ارمغان بیاورد.

نمره متا Steep


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده