نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

نینتندو قصد داشت دنباله Zelda: Wind Waker را بسازد

زمانی نینتندو روی نسخه‌ی دوم Zelda: Wind Waker کار می‌کرد که تولید آن به‌دلیل مشکل لینک با «اسب‌سواری» لغو شد!

سال‌ها پیش قرار بود دنباله‌ای برای بازی The Legend of Zelda: Wind Waker ساخته شود؛ اما این پروژه در نهایت به‌نفع Zelda: Twilight Princess کنار گذاشته شد. این موضوعی است که ساتورو تاکیزاوا، هنرمند ژاپنی، طی یکی از گفت‌وگوهای گردآوری‌شده در کتاب The Legend of Zelda: Art & Artifacts به آن اشاره کرده است. این کتاب البته هنوز به بازارهای جهانی راه پیدا نکرده؛ اما نسخه‌ی ژاپنی آن منتشر شده و وب‌سایت Nintendo Everything هم طی خبری به بخش‌هایی از آن اشاره کرده است.

به‌گفته‌ی تاکیزاوا:

ما نخستین گام‌ها را برای ساختن Wind Waker 2 برداشته بودیم… در همین حال، میزان تقاضا برای یک بازی دیگر با حال‌وهوای Ocarina (اشاره به بازی Zelda: Ocarina of Time) رو به افزایش بود.

جالب اینجا است که دلیل لغو شدن دنباله‌ی Wind Waker (و در عوض‌اش ساخته شدن Twilight Princess) مشکلی بوده که لینک، شخصیت اصلی افسانه‌ی زلدا، با اسب‌سواری داشته است! تاکیزاوا در این‌باره می‌گوید:

Wind Waker 2 به‌جای دریا در محیطی نسبتاً خشک اتفاق می‌افتاد. در نتیجه، ما می‌توانستیم کاری کنیم که لینک، سوار بر اسب، در این سرزمین بتازد. اما قد و قامتی که لینک در Wind Waker داشت چندان مناسب سوارکاری نبود؛ او بیش از اندازه کوتاه‌قد بود و از طرفی، نسخه‌ی بزرگسال Toon Link هم [برای کار ما] مناسب به نظر نمی‌رسید.

و این‌گونه شد که تیم در نهایت به سراغ پروژه‌ی دیگر رفت:

در آن زمان، فیلم‌های لایو-اکشن فانتزی و پرهزینه هم به‌شدت در کانون توجهات قرار داشتند. با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، ما تصمیم خودمان را گرفتیم [و به سراغ Twilight Princess رفتیم].

در نهایت، نسخه‌ی دوم Wind Waker هرگز ساخته نشد؛ اما نسخه‌ی HD آن در سال ۲۰۱۳ به کنسول Wii U راه پیدا کرد. در این میان، The Legend of Zelda: Breath of the Wild، جدیدترین بازی مجموعه‌ی زلدا، هم قرار است لینک را سوار بر اسب به دو کنسول Wii U و سوییچ بیاورد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده