نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۳

Star Wars Battlefront 2 یک بازی عمیق تر به همراه بخش تکنفره خواهد بود

کمپانی الکترونیک آرتز با توجه به بازخوردهای Star Wars Battlefront قصد دارد دنباله‌ی بهتر و گسترده‌تری برای این بازی بسازد.

کمپانی الکترونیک آرتز، سازنده بازی تیراندازی Star Wars Battlefront، با بیان این نکته که «قطعا بازخوردهای این بازی شنیده شده‌اند» اعلام کرد که از ایرادات اثرش به خوبی آگاه است و می‌خواهد برای دنباله آن، یک بازی عمیق‌تر به همراه بخش تکنفره قوی بسازد. طی یک رویداد مالی که هفته گذشته برگزار شد، کریس ایوندن، معاون روابط سرمایه‌گذاری کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد که تیم سازنده دنباله Battlefront مشکلات بازی قبلی را می‌دانند و در صدد رفع آنها هستند.

ایوندن در کنفرانس جهانی فناوری، رسانه و مخابرات بارکلیز که چهارشنبه گذشته برگزار شد، اگرچه جزییات جدیدی از دنباله بازی Battlefront ارائه نکرد، اما به طرفداران مجموعه «جنگ ستارگان» اطمینان داد که نظرات آنها در توسعه این بازی مورد توجه قرار می‌گیرد. وی گفت:

نظرات و صحبت‌هایی درباره عمق و همچنین بخش تکنفره بازی وجود دارد. ما از این بازخوردها کاملا آگاهی داریم، اما من نمی‌خواهم درباره چگونگی اِعمال آنها [در بازی جدید] حرفی بزنم.

ایوندن خاطرنشان کرد برخلاف تصور بعضی افراد، Battlefront به لحاظ تجاری یک بازی کاملا موفق بود. این بازی با رکورد فروش بیش از ۱۴ میلیون نسخه‌ای به عنوان پرفروش‌ترین بازی در تاریخ مجموعه Star Wars شناخته می‌شود. دنباله بازی Battlefront که در پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه می‌شود به مراتب گسترده‌تر از بازی قبلی خواهد بود و به همین دلیل از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که موفقیت تجاری دیگری را برای الکترونیک آرتز به ارمغان آورد. بازی جدید Battlefront به وسیله استودیوهای دایس (سازنده بازی قبلی) و موتیو (Motive) در دست توسعه قرار دارد.

Star Wars: Battlefront

بلیک یورگنسن، رییس امور مالی کمپانی الکترونیک آرتز، اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که اگرچه Battlefront در بخش‌هایی مثل سیستم پیشرفت بازی، فاقد عمق کافی برای بازیکن‌های حرفه‌ای است، اما این مسئله باعث شده که گیم‌پلی بازی برای افراد کم‌تجربه‌تر نیز ملموس و قابل فهم باشد. همچنین پاتریک سودرلند، رییس استودیوی‌های بازیسازی الکترونیک آرتز در خصوص عدم وجود بخش داستانی در Battlefront گفته بود از آنجایی که استودیوی دایس می‌بایست بازی را قبل از اکران فیلم موفق Star Wars: The Force Awakens آماده انتشار می‌کرد، زمان کافی برای اضافه کردن بخش تکنفره را در اختیار نداشت. سودرلند اعلام کرده بود:

یکی از چیزهایی که به خاطرش مورد انتقاد قرار گرفتیم، عدم وجود بخش تکنفره در بازی است. با توجه به زمانی که داشتیم، این یک تصمیم آگاهانه از سوی ما بود تا بتوانیم بازی را به همراه فیلم منتشر کنیم و بیشترین تاثیر [و موفقیت] ممکن را به دست بیاوریم. من فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که داشتیم، تیم سازنده یک بازی بسیار خوب را ارائه کردند. این بازی عملکرد خیلی خوبی برای ما داشت و نسبت به بازی‌های سنتی الکترونیک آرتز از نظر آماری بهتر ظاهر شد. اما نمره ۷۵ این بازی برای ما راضی‌کننده نیست و این چیزی است که بی‌تردید برای بهتر شدنش تلاش می‌کنیم.

با اینکه Battlefront 2 نیز به صورت مستقل ساخته نمی‌شود و از لحاظ محتوایی پیوندهایی با فیلم‌های بعدی جنگ ستارگان دارد، اما سازندگان این بازی زمان بیشتری برای اضافه کردن بخش تکنفره داستانی به آن خواهند داشت. این مسئله بدون شک منجر به استقبال بیشتر طرفداران مجموعه از Battlefront 2 خواهد شد. اهمیت موضوع به قدری است که چندی پیش جان بویگا، بازیگر سرشناس فیلم‌های جنگ ستارگان نیز از الکترونیک آرتز خواسته بود در بازی جدید بخش تکنفره را قرار دهند.

البته هواداران سری جنگ ستارگان تا قبل از انتشار Battlefront 2 می‌توانند همچنان با محتواهای اضافی که برای Battlefront عرضه می‌شوند خود را سرگرم کنند. Rogue One: Scarif نام DLC جدید این بازی است که هفته گذشته منتشر شد؛ این محتوای دانلودی بر اساس فیلم Rogue One: A Star Wars Story که تنها چند روز با اکرانش فاصله داریم ساخته شده است. ضمنا دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 نیز می‌توانند با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR از تجربه محتوای واقعیت مجازی Rogue One: X-Wing لذت ببرند.

شما از دنباله بازی Battlefront چه انتظاراتی دارید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده