نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

جدیدترین بسته‌ الحاقی رایگان Halo 5 منتشر شد

امروز جدیدترین بسته‌ی الحاقی رایگان Halo 5: Guradians با اسم Monitor's Bounty منتشر شد. 

همان‌طور که قبلاً نیز اعلام شده بود، 343 اینداستیریز امروز به‌طور رسمی بسته‌ی الحاقی رایگان و بزرگ Halo 5: Guardians را منتشر کرد. نام این بسته‌ی الحاقی جدید Monitor's Bounty است و شامل نقشه‌های جدید برای Warzone و سلاح‌هایی بیشتر می‌شود (مانند نارنجک‌اندازی که در Halo: Reach وجود داشت). همچنین یک مرورگر مخصوص و داخلی و یک حالت ناظر (Observer Mode) برای بازی تعبیه شده است که اجازه‌ می‌دهد بازی بقیه‌ی بازی‌کن‌ها را با ابزارهایی قوی مشاهده کنید.

مرورگر این بازی در نهایت اجازه می‌دهد که به بازی‌ها و مسابقات در حال انجام بپیوندید. هرچند با استفاده از تنظیمات، می‌توان مسابقه‌ها را خصوصی کرد تا کسی نتواند به آن‌ها وارد شود. وینست هوی، سرپرست طراحی UX بازی، طی یک پست در بلاگ پیرامون این بسته‌ی الحاقی نوشت:

ما محتوای این مرورگر را به‌روزرسانی کردیم؛ بنابراین اگر یک نقشه یا حالت موردعلاقه‌ی خود را مشاهده کردید، می‌توانید در فایل‌های تنظیمات به جست‌وجو برای بازی‌های در حال انجام آن‌ها بپردازید.

این مرورگر چیزی بود که تیم سازنده از مدت‌ها پیش خواستار افزودن آن بود، اما نیازمند به محتوای این مرورگر و تحقیق درباره‌ی موتوری بودیم که ساخت و توانایی قدرت دادن به این ویژگی را ممکن کند. با تشکر از این‌که صبور بودید. امیدواریم [از این ویژگی] لذت ببرید؛ چه در حال انجام بازی در Duck Hunt [یکی از نقشه‌های بازی] باشید و چه در حال جست‌وجو برای پیدا کردن دوست‌های جدید و سلاخی کردنشان!

 قابلیت مرورگر تنها برای کاربرهای ایکس‌باکس وان منتشر نشده و کاربرهای پی‌سی نیز می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. با توجه به صحبت‌های سازندگان، کاربرهای پی‌سی اکنون به حالت‌های Forge و Arena دسترسی دارند.

قبلاً نیز بسته‌ی الحاقی دیگری برای Halo 5 معرفی شد با نام Voices of War که برخلاف بسته‌ی الحاقی Monitor's Bounty، رایگان نبوده و ده دلار قیمت دارد. در این بسته، بازی از سه سخنگوی بخش چندنفره بهره می‌برد که شامل ادوارد باک (کسی که توسط نیتن فولیَن صداپیشگی شده است)، 031 Exuberant Witness و Yabda the Merciless می‌شود.  

علاوه‌ بر این، در این به‌روزرسانی شاهد قابلیت هدیه دادن بسته‌های Req خریداری شده به دوستان خود هستیم که تنها تا تعطیلات امسال این ویژگی فعال است. سازندگان جهت تشویق مردم برای استفاده از این قابلیت، به هر یک از بازی‌کن‌ها یکی از این Reqها را می‌دهند که تنها جهت هدیه دادن آن به بقیه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. 

پشتیبانی 343 از هیلو ۵ تاکنون بسیار چشمگیر بوده است. این بازی در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شد و تمامی بسته‌های الحاقی آن تا اینجا رایگان بوده‌ و به‌طور ماهیانه از ماه ژوئن برای بازی منتشر می‌شدند. Monitor's Bounty در کنار بسته‌های الحاقی ۲۰۱۵ این بازی مانند The Battle of Shadow و Light and Cartographer's Gift، نهمین بسته‌ی الحاقی هیلو ۵ است. همچنین در سال ۲۰۱۷ ، بازی میزبان بسته‌های الحاقی دیگری به نام‌های Infinity's Armory ،Hammer Story، Ghosts of Meridian، Memories of Reach، Hog Wild و Warzone Firefight می‌شود. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده