نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

سازندگان Gears of War 4 قابلیت بازی بین پلتفرمی ایکس باکس وان و پی سی بازی را آزمایش می‌کنند

سازندگان Gears of War 4، اعلام کرده‌اند که در آخر همین هفته، آزمایش‌هایی جهت افزودن قابلیت بازی بین پلتفرمی به بخش «چندنفره‌ی رقابتی» (Versus) بازی انجام می‌دهند.

آینده‌ی Gears of War 4 و احتمالاً بقیه‌ی بازی‌هایی که از شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو بهره می‌برند، استفاده از ویژگی بازی بین پلتفرمی بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان است. با این‌که تعدادی از بخش‌های چندنفره‌ی Gears of War 4 مانند کوآپ و Horde Mode دارای قابلیت بازی بین پلتفرمی بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان هستند، اما به دلایلی واضح، سازندگان تصمیم گرفتند که بخش «چندنفره‌ی رقابتی» (Versus) این بازی از این قابلیت استفاده نکند. 

با توجه به پستی که در انجمن‌های Gears of War ارسال شده است، مشخص شد که سازندگان در آخر همین هفته، مشغول انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف روی این موضوع هستند تا کاربرهای ایکس‌باکس وان و پی‌سی بتوانند بخش چندنفره‌ی رقابتی را تجربه کنند. در این پست آمده است:

این تست، جهت بررسی و سنجش میزان پتانسیل راه‌های دائمی‌ برای قابلیت بازی بین پلتفرمی است تا کاربرهای ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان بتوانند در آینده خارج از مسابقات خصوصی، مشغول به بازی [با یکدیگر] در بخش Versus شوند.

برای همکاری در این آزمایش‌ها، افراد علاقه‌مند باید در لیست‌پخش‌های به‌خصوصی شرکت کنند. جزئیات این لیست‌پخش را جهت همکاری می‌توانید در زیر بخوانید:

  • نوع لیست‌پخش: اجتماعی
  • حالت‌ها: Team Deathmatch، Dodgeball، King of Hill
  • نقشه‌ها: همه (شامل Checkout و Dry Dock نیز می‌شود)

امید می‌رود که این آزمایش‌ها به‌خوبی پیش بروند؛ زیرا جامعه‌‌ی طرفدارها و تعداد بازیکن‌های بخش Versus بازی Gears of War 4 روی پی‌سی از زمان انتشار بازی تا به الآن، افت شدیدی داشته‌اند. بنابراین باز شدن قابلیت بازی بین پلتفرمی برای کاربرهای پی‌سی، علی‌رغم شرایط و محدودیت‌ها، می‌تواند موضوع بسیار خوبی باشد. 

متأسفانه، کاربرهای پی‌سی Gears of War 4 دارای بازی‌کن‌های متقلبی است و واضح است که کاربران شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو نمی‌خواهند مقابل این دسته از افراد، بازی کنند. 

همچنین استودیوی کوالیشن درباره‌ی روند ساخت Gears of War 4 و آینده‌ی این مجموعه توضیحات جالبی ارائه داده است. اگر هم از نقشه‌های فعلی بخش چندنفره‌ی این بازی خسته شده‌اید، سازندگان اولین DLC رایگان بازی را عرضه کردند که دو نقشه‌ی جدید به بازی اضافه می‌کند


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده