نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۲

Mass Effect: Andromeda دارای سیستم ساخت و ساز و داستانی متفاوت است

سازندگان Mass Effect: Andromeda از وجود سیستم ساخت و ساز در بازی و متفاوت بودن داستان آن صحبت کرده‌اند.

بازی Mass Effect: Andromeda این روز‌ها یکی از خبر‌ساز‌ترین بازی‌های ویدیویی است که پس از انتشار تریلر جدید آن در روز ۱۷ آبان، شاهد انتشار اطلاعات جدید زیادی از بازی هستیم. همچنین این شماره از مجله گیم‌اینفورمر هم مقاله جامعی را به این بازی اختصاص داده است که در بخشی از آن، به وجود سیستم ساخت و ساز و چند مورد دیگر در این بازی اشاره شده است.

فابریس کاندومیناس، تهیه‌کننده بازی، در مورد سیستم ساخت و ساز گفت:

بازیکنان در طی روند داستان بازی دستورالعمل‌های متعددی برای ساخت آیتم‌ها پیدا خواهند کرد و می‌توانند سلاح‌ها و تجهیزات زیادی را از بین طریق بسازند. در این بازی با گونه جدیدی از موجودات فضایی روبرو هستیم که قطعا تجهیزات و سلاح‌های جدید و جذابی را می‌توان با استفاده از فناوری‌های آن‌ها ساخت. این نوع سیستم ساخت و ساز کامل بوده و یکی از اساس‌های بازی است.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب بازی، حالت +New Game است که پس از تمام کردن بازی می‌توانید با استفاده از آن دوباره بازی را از نو شروع کنید. این حالت در قسمت سوم مس افکت هم وجود داشت،‌ ولی تفاوتی که در آندرومدا داشته این است که می‌توانید در دور جدید بازی جنسیت کاراکتر خودتان را تغییر دهید. ایان فریزر، طراح ارشد بازی، همچنین در مصاحبه با گیم‌اینفورمر به بخش چند‌نفره بازی اشاره داشته و گفته که این بخش گیمر‌ها را مجبور خواهد کرد تا با کاراکتر‌های متفاوت آن را تجربه کنند:

کاراکتر‌های بخش چندنفره بازی تنوع بسیار بالایی دارند و هر بار که مسابقه‌ای را به پایان می‌رسانید، علاوه بر امتیاز تجربه معمولی، یک امتیاز مخصوص «پرستیژ» هم دریافت می‌کنید که این امتیاز فقط مختص آن نوع خاص از کاراکتر است. برای مثال اگر کاراکتر شما قابلیت‌های تانک‌مانند داشته باشد، این امتیاز پرستیژ در اختیار تمامی کاراکتر‌های مشابه وی قرار می‌گیرند و شخصیت‌هایی با خصوصیات دیگر آن را دریافت نمی‌کنند. این قضیه باعث می‌شود تا کاراکتر‌های مشابه همزمان با هم ارتقا پیدا کنند و همین امر هم گیمر‌ها را ترغیب می‌کند تا بازی را با بقیه کاراکتر‌ها نیز تجربه کنند.

با اینکه هنوز جزییات بیش‌تری از بخش چندنفره بازی منتشر نشده است، ولی این حالت در آندرومدا شباهت‌های زیادی با بخش چندنفره نسخه سوم دارد. گیمر در نقش یکی از اعضای گروه Apex Force است و همراه با دوستانش باید در مقابل دسته‌های متعدد نیرو‌های فضایی ایستادگی کنند. همچنین در بازی امکان به دست آوردن پک‌های کارت هم وجود دارد که این کارت‌ها از طریق پول درون بازی یا پول واقعی قابل خرید هستند. البته فریزر در مصاحبه خود تاکید کرد که همه این آیتم‌ها را می‌توان فقط با بازی کردن به دست آورد و بازی هرگز گیمر را مجبور به پرداخت پول واقعی نمی‌کند. اخیرا تایید شد که یک نسخه بتا از بخش چندنفره بازی قرار است برای کنسول‌ها عرضه شود و در این نسخه بتا می‌توان بیشتر با این بخش آشنا شد.

همچنین در بخش دیگری از مصاحبه گیم‌اینفورمر، از مایکل گمبل، تهیه‌کننده بازی، سوالی در مورد پایان‌بندی بازی و اینکه آیا شاهد چند پایان خواهیم بود پرسیده شد که وی گفت:

داستان Mass Effect: Andromeda بسیار متفاوت است. با این حال ما دوست داریم تا مواردی مثل داستان یا نوع پایان‌بندی بازی به عنوان یک سورپرایز باقی بماند و نمی‌خواهیم اطلاعاتی در این موارد ارائه کنیم.

Mass Effect: Andromeda در سه ماهه اول ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده