نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

کارگردان فیلم زندگینامه جی. آر. آر. تالکین معرفی شد

جیمز استرانگ به عنوان کارگردان فیلم زندگینامه جی. آر. آر. تالکین که سرزمین میانه (Middle Earth) نام دارد، انتخاب و معرفی شد.

کارگردان فیلم Middle Earth که قرار است براساس زندگی جی. آر. آر. تالکین، خالق دنیای ارباب حلقه‌ها، ساخته و اکران شود، انتخاب و معرفی شد. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده است، جیمز استرانگ کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته است. داستان این فیلم حوادث پر التهاب زندگی تالکین را روایت می‌کند که او برای نوشتن کتاب ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و هابیت (The Hobbit) از آن الهام گرفته است. داستان این فیلم به طور خاص بیشتر بر روی رابطه‌اش با همسرش ادی برت و زمانی که تالکین به مدت چهار سال در جنگ جهانی اول حضور داشت، تمرکز دارد که این دوره او را تحت تاثیر خود قرار داده است و از الهامی که از آن گرفته بود، شروع به نوشتن داستان فانتزی و تحسین شده خود کرد.

استرانگ بر روی سریال‌های متعددی از جمله دانتون ابی (Downton Abbey) و Broadchurch کار کرده است. او همچنین کارگردانی چند قسمت از سریال‌هایی چون 11.22.63 و دکتر هو (Doctor Who) نیز بر عهده داشته است. کار نوشتن فیلمنامه فیلم Middle Earth بر عهده آنگوس فلچر است. ددلاین می‌گوید که او شش سال را صرف انجام تحقیقات و مصاحبه برای نوشتن فیلمنامه این فیلم کرده است. هنوز هیچ صحبتی از بازیگران نقش تالکین و برت نشده است و مشخص نیست چه کسانی قرار است این نقش‌ها را بازی کنند، علاوه بر این، هنوز تاریخی برای اکران این فیلم در نظر گرفته و اعلام نشده است.

One Ring In The Lord of the Rings

فیلم Middle Earth، تنها فیلمی نیست که براساس زندگی تالکین در دست ساخت است. فیلم تالکین و لوئیس (Tolkien & Lewis)، دیگر فیلمی است که براساس زندگی تالکین ساخته می‌شود که تمرکز آن بر روی رابطه و دوستی تالکین با سی. اس. لوئیس، خالق سرگذشت نارنیا، است و نشان می‌دهد چگونه تالکین به لوئیس کمک کرد تا او به دین مسیح روی بیاورد. رابرت شی و مایکل لین، اعضای سابق استودیو نیولاین سینما، به عنوان تهیه کننده در پروژه فیلم Middle Earth حضور خواهند داشت، این دو کسانی بودن که به پیتر جکسون چراغ سبز نشان دادند تا او سه گانه The Lord of the Rings را تولید و اکران کند.

در خبری دیگر در رابطه با تالکین، کتاب برن و لوتین (Beren and Luthien) سرانجام در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد، این کتاب حدود ۱۰۰ سال پیش توسط تالکین نوشته شده بود. علاوه بر این، پیتر جکسون و تیم ارباب حلقه‌ها در حال کار بر روی فیلمی براساس رمان علمی تخیلی موتورهای فانی (Mortal Engines) اثر فیلیپ ریو هستند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده