نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

پخش مستند Planet Earth II آغاز شد

از شب یکشنبه، پخش مستند محبوب و پر طرفدار سیاره زمین ۲ (Planet Earth II) از شبکه بی‌بی‌سی۱ آغاز شد.

بیش از یک دهه از پخش مستند سیاره زمین (Planet Earth) می‌گذرد. این مستند به روایت دیوید اتنبرو، توسط شبکه بی‌بی‌سی ساخته و در سال ۲۰۰۶ از این شبکه پخش شد. مستند Planet Earth با دوربین‌هایی با کیفیت بسیار بالا فیلمبرداری شده است که آن را به پر هزینه‌ترین مستند طبیعت تا به امروز تبدیل کرده است. مستند Planet Earth دیدگاه جدیدی را از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم به ما ارائه می‌دهد، این مستند با فیلمبرداری خیره کننده و بسیار زیبا، تصاویری وصف ناپذیر و تماشایی از عناصر طبیعت و رفتار حیوانات به ما نشان می‌‌دهد که تا به امروز مانند آن را مشاهده نکرده‌ایم. مستند Planet Earth با تحسین منتقدان نیز روبرو شده است و برنده جایزه بهترین مستند غیر داستانی به همراه سه جایزه دیگر از جوایز امی شده است. بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان تاکنون این مستند را تماشا کرده‌اند.

حال پخش مستند Planet Earth II از شبکه بی‌بی‌سی۱ آغاز شده است، ۹.۲ میلیون نفر قسمت آغازین این مستند را تماشا کرده‌اند. هر قسمت این مستند مانند مجموعه اول خود بر روی یک منطقه خاص تمرکز دارد و نام قسمت اول مجموعه دوم «جزایر» بود. همچنین این بار مستند Planet Earth نگاهی به شهرهای مختلف در سراسر زمین دارد و تطبیق حیوانات با زندگی شهری برای زنده ماندن را به نمایش می‌گذارد. مجموعه جدید این مستند بار دیگر با نمایش یک بالن که در بالای کوه‌های آلپ در حرکت است، آغاز می‌شود. 

Planet Earth II

فیملبرداری مستند Planet Earth II طی سه سال در بیش از ۴۰ کشور مختلف انجام شده است و در آن از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌تری نسبت به مجموعه اول برای فیلمبرداری استفاده شده است تا تصاویر نادر و جذاب از جمله تصاویر پلنگ برفی در زیستگاه و محل زندگی خود که تقریبا منقرض شده است، را ثبت و به ما ارائه دهند. تیم Planet Earth به سخت‌ترین مناطق آب و هوایی جهان سفر کرده‌اند تا فیلم برخی از کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری و گیاهی را بگیرند و نتایج نشان می‌دهد که این کار کاملا ارزشش را داشته است و این مستند با استقبال گسترده مردم روبرو شده است.

در قسمت اول مستند Planet Earth II مجموعه‌ای از موجودات مختلف از جمله تنبل سه‌پنجه کوتوله دوست داشتنی و اژدهای کومودو، را مشاهده کردیم. علاوه بر این، تصاویر مربوط به مارهای جزایر گالاپاگوس که دست کمی از یک فیلم ترسناک نداشت، در رسانه‌های اجتماعی بسیار مورد بحث قرار گرفته است. مستند Planet Earth II روزهای یکشنبه از بی‌بی‌سی۱ پخش می‌شود و پخش آن در آمریکا از ۲۸ ژانویه ۲۰۱۷ (۹ بهمن امسال) از بی‌بی‌سی آمریکا، آغاز خواهد شد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده