// پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد منتشر شد

کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) گزارش مالی خود در دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر را منتشر کرده است.

کمپانی اکتیویژن بلیزارد که دفتر مرکزی آن در شهر سانتا مونیکا، ایالت کالیفرنیا قرار دارد، در سال ۲۰۰۸ و به واسطه ادغام دو کمپانی ویوندی گیمز و اکتیویژن تاسیس شد. هم اکنون این کمپانی‌ دارای پنج زیر‌مجمو‌عه است که عبارتند از اکتیویژن، بلیزارد اینترتینمت، Major League Gaming، اکتیویژن بلیزارد استودیوز و کینگ دیجیتال اینترتینمت. حال کمپانی اکتیویژن بلیزارد در اقدامی گزارش مالی خود در بازه زمانی ۱ جولای تا ۳۰ سپتامبر (۱۱ تیر تا ۹ مهر) را منتشر کرده است.

این کمپانی میزان فروش محصولات خود را در گزارش خود قرار نداده است، اما اعلام کرده که بازی محبوب و موفق Overwatch دارای ۲۰ میلیون بازیکن ثبت‌شده بوده است. تا‌کنون هیچ‌یک از بازی‌های بلیزارد به این سرعت به تعداد بازیکن مذکور نرسیده و بازی Overwatch از این حیث رکورد‌دار است. همچنین بر‌طبق آمار کمپانی اکتیویژن بلیزارد، بسته الحاقی Legion بازی World of Warcraft در روز اول عرضه به میزان ۳٫۳ میلیون نسخه فروش داشته که از این نظر در حد‌و‌اندازه‌های بسته‌های الحاقی پیشین ظاهر شده است. در ادامه این کمپانی در باب سری Call of Duty اعلام کرده است میزان فروش بسته‌های الحاقی این سری نسبت به سال گذشته دو برابر شده، روند فروش Season Pass و نقشه‌های جدا‌گانه با قدرت بیشتر همچنان ادامه داشته و میانگین در‌آمد حاصله به‌واسطه هر‌یک از بازیکنان این سری افزایش یافته است.

 کمپانی اکتیویژن در سومین سه‌ماهه سال مالی جاری توانسته مبلغ ۱٫۵۷ میلیارد دلار در‌آمد داشته باشد که نسبت به در‌آمد ۹۹۰ میلیون دلاری این کمپانی در دوره مشابه در سال گذشته به میزان ۵۸۰ میلیون دلار افزایش داشته است. در‌آمد‌های دیجیتالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد نسبت به سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش را تجربه کرده و رکورد بی‌سابقه ۱٫۳۴ میلیار دلاری را به‌جا گذاشته است. در‌آمد خالص این کمپانی مبلغ ۱۹۹ میلیون دلار بوده که ۷۲ میلیون دلار بیشتر از رقم ۱۲۷ میلیون دلاری دوره مشابه در سال گذشته میلادی است. در بازه زمانی جولای تا سپتامبر به صورت ماهیانه تعداد ۴۸۲ میلیون کاربر ثبت‌شده به تجربه بازی‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد از جمله بازی Candy Crush پرداخته‌اند.

کمپانی بلیزارد در آمار انفرادی خود اعلام کرده که سومین سه‌ماهه سال مالی جاری، رکورد بیشترین بازیکنان ثبت‌شده ماهیانه در بازی‌های این کمپانی را نام خود ثبت کرده است. در بازه زمانی مذکور تعداد ۴۲ میلیون نفر به صورت ماهیانه به تجربه بازی‌های کمپانی بلیزارد پرداخته‌‌اند که این رقم ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. همچنین بازی‌های Overwatch و World of Warcraft بیشترین تعداد بازیکن را در اختیار دارند. علاوه بر این در این دوره سه‌ماهه رکورد‌های بیشترین تعداد بازیکن روزانه و هفتگی کمپانی بلیزارد نیز شکسته شدند و بازی کارتی Hearthstone: Heroes of Warcraft به‌واسطه رشد «دو رقمی» از لحاظ تعداد بازیکنان ماهیانه در دوره سه‌ماهه، رکورد جدیدی را به جا گذاشته است.

کمپانی اکتیویژن نیز که وظیفه انتشار سری بازی‌های Call of Duty ،Skylanders ،Destiny و بسیاری دیگر را بر‌عهده دارد، توانسته است در بازه زمانی جولای تا سپتامبر به صورت ما‌هیانه تعداد ۴۶ میلیون بازیکن را جذب کند که از این لحاظ پر‌‌مخاطب‌ترین سه‌ماهه تاریخ این کمپانی است. با این وجود که کمپانی اکتیویژن اعلام کرده که تعداد بازیکنان ماهیانه بازی Destiny نسبت به دومین سه‌ماهه قبلی افزایش یافته، آمار بازیکنان این بازی منتشر نشده است. بر‌طبق اعلان کمپانی اکتیویژن، در این بازه زمانی بازیکنان بازی‌های مختلف این کمپانی را به میزان ۱۰ میلیارد ساعت تجربه کرده‌اند.

کمپانی کینگ دیجیتال اینترتینمت، سازنده بازی Candy Crush Saga، در سه‌ماهه سال مالی جاری تعداد ۳۹۴ میلیون بازیکن را به انجام بازی‌های خود مجاب کرده است که نسبت به دوره قبل «کاهش جزئی» داشته است. در جلسه‌ای که پس از ارائه آمار فوق‌الذکر برگزار شد، اریک هرشبرگ، مدیر‌عامل اکتیویژن اعلام کرد که انتظار نمی‌رود بازی Call of Duty: Infinite Warfare فروشی مشابه بازی Call of Duty: Black Ops III، محصول سال ۲۰۱۵ داشته باشد، زیرا که Black Ops یک برند با‌سابقه بوده و Infinite Warfare برندی جدید است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده