نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

رئیس استودیوهای سونی از حواشی بازی No Man's Sky می‌گوید

شاون لیدن، رئیس استودیوهای سونی، درباره‌ی واکنش‌های منفی موجود نسبت به بازی No Man's Sky اظهارنظر کرده است.

شاون لیدن اخیراً در یکی از برنامه‌های یوتیوب گیمینگ حضور پیدا کرد و درباره‌ی موارد مختلفی، از جمله بازخوردهای منفی No Man's Sky، به اظهارنظر پرداخت. وی گفت که هلو گیمز (Hello Games)، سازنده‌ی بازی، «چشم‌اندازی فوق‌العاده» را از آنچه که می‌خواست بسازد در نظر داشته و کاری که No Man's Sky با خلق تصادفی دنیاهای‌اش انجام داده در حوزه‌ی گیمینگ بی‌سابقه بوده است. او همچنین خاطرنشان کرد که تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی بسیار کوچک بوده (عملاً تنها ۶ نفر) و با این حال «جاه‌طلبی بسیار زیادی» داشته است.

بازی No Man's Sky حدود سه ماه پیش برای پی‌سی و پلی‌استیشن 4 منتشر و کمی پس از آن با واکنش منفی بسیاری از مخاطبان‌اش روبه‌رو شد. در این میان، بعضی از شکایت‌ها از این جهت بود که وعده‌های شان ماری (Sean Murray)، کارگردان بازی، آن‌طور که انتظار می‌رفت در بازی عملی نشده بود. البته رئیس استودیوهای سونی بر این موضوع تأکید کرد که تیم توسعه‌دهنده‌ی No Man's Sky «همچنان روی آن کار می‌کند». وی در این‌باره گفت:

آن‌ها همچنان سرگرم بروزرسانی [بازی] هستند و تلاش می‌کنند تا آن را [به هدف تعیین‌شده] برسانند یا دست‌کم به چشم‌اندازشان نزدیک‌تر کنند. من آن را از زمان انتشارش بارها بازی کرده‌ام.

شان لیدن

شاون لیدن صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

به‌نظر من با این [اتفاقات هرچه بیشتر] به این موضوع پی بردیم که نمی‌خواهیم بلندپروازی و خلاقیت را خفه کنیم. ما تمایلی نداریم که مردم را در چارچوب‌هایی زندانی کنیم که باعث شود آن‌ها خودشان را دربرابر راهی منتهی به [سبک‌های] اکشن-ماجراجویی، مبارزه‌ای یا تیراندازی ببینند. شاید [No Man's Sky] با‌ گذشت زمان [بتواند] خودش را آن‌طور که باید و شاید به تصویر بکشد.

لیدن سپس ضمن ستایش کردن هلو گیمز و بلندپروازی‌های‌اش گفت:

در فرآیند توسعه، هیچ کسی نمی‌خواهد بگوید که از پس انجام دادن کاری برنمی‌آید؛ مگر نه؟ هیچ فردی دوست ندارد که به دیگری بگوید: «نه. نمی‌توانم این کار را برای‌ات انجام دهم». مردم واقعاً [به‌اندازه‌ی خودشان] تلاش می‌کنند. با نگاهی به صنایع مختلفی که امکان فعالیت کردن در آن‌ها را داشته‌ام [می‌توانم بگویم که] صنعت گیمینگ جایی است که همه شجاعت‌اش را دارند که «بله» بگویند. آن‌ها می‌خواهند با سعی کردن، [ماهیت و حد و مرز] بلندپروازی‌های‌شان را بشناسند. آن‌ها دوست دارند برای دستیابی به آرزو و چشم‌اندازشان تلاش کنند. [در اینجا] هیچ کسی نمی‌خواهد از چالش‌های بزرگ، بی‌سروصدا فاصله بگیرد. ضمنا گاهی در اولین تلاش نمی‌توان کاملاً به نتیجه رسید.»

کارگردان No Man's Sky چندی پیش گفت که وی و تیم‌اش می‌خواهند به‌مرور، با عرضه کردن محتویات دانلودی رایگان، قابلیت‌های بیشتری را به بازی اضافه کنند. در ماه گذشته هم سازمان استاندارد بریتانیا اعلام کرد که تحقیقاتی را، به‌منظور بررسی کردن تبلیغات بازی و سازگار بودن‌شان با واقعیت، آغاز کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده