// یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer - قسمت پایانی

در قسمت پایانی از راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer به سراغ نکات و راهنمایی‌های نژاد کنت‌های خون‌آشام می‌رویم.

می‌توان گفت عجیب‌ترین آغاز در بین تمامی نژادهای بازی Total War: Warhammer را کنت‌های خون‌آشام دارند. مردگان متحرک این نژاد در میدان نبرد سرسخت بوده و امکان شکست دادنشان دشوار است. نیروهای ابتدایی آنان از نبردها فرار نمی‌کنند و می‌توانید از آنها به عنوان پوشش برای زنده ماندن نیروهای اصلی خود استفاده کنید. البته یکی از نقاط ضعف این نژاد نداشتن نیروهای Ranged مانند کمان‌دار است که البته به لطف داشتن قوی‌ترین نیروهای پرنده در بین نژادهای بازی، جادوها و قهرمانان متعدد و قدرتمند، می‌توانند دشمن را به زانو در آورند.

کنت‌های خون‌آشام دارای موقعیت خوبی هنگام آغاز بازی هستند. آنها در گوشه‌ای دور افتاده از سرزمینی که پیش‌تر متعلق به نیروهای امپراطوری بوده و پشت به رشته‌‌کوه‌های «World’s Edge Mountains» قرار دارند که می‌تواند سنگر خوبی برایشان باشد. البته این نژاد هم مانند سایر نژادهای بازی در آغاز دارای دشمن‌های متعددی بوده و از دید خیلی از آنها نحس هستند که باید از روی قاره‌ی کهن برداشته شوند!

در آغاز بازی لازم نیست نگران دووارف‌ها باشید، چون‌که آنها حسابی با پوست‌سبزهای خشن مشغول خواهند بود. البته در کل نیز نیازی به نبرد با آنها نیست و چون شما نمی‌توانید شهرهای آنان را تصرف کنید (البته به واسطه‌ی ماد می‌توانید) لزومی ندارد تا زمان حمله‌ی آنان، حرکتی از خود نشان دهید. هدف اصلی شما باید سرزمین‌های انسان‌ها باشد تا بتوانید مجددا پادشاهی تاریک و وحشتناک خون‌آشام‌ها را بر آن سرزمین‌ها برپا کنید! این فکشن‌ها می‌توانند Empire ،Kislev ،The Border Princes و Bretonnia باشند که البته دسترسی به تمامی آنان ساده نیز نخواهد بود. در کنار هجوم به سرزمین‌های میانی همیشه بخشی از حواستان به شمال باشد، چون‌که شما بسیار نزدیک به محل آغاز هجوم نیروهای Chaos هستید.

آموزش بازی Total War: Warhammer

خاندان‌های سیلوانیا

سرزمین تاریک سیلوانیا از سمت شرق به واسطه‌ی منتهی شدن به رشته‌کوه‌های «World’s Edge Mountains» تقریبا امن است. این سرزمین متشکل از ۲ استان است که خود این استان‌ها بطور کلی به ۶ ناحیه (Region) تقسیم شده‌اند. شما در آغاز بازی تنها ۲ ناحیه از این نواحی را در اختیار دارید و اگر بتوانید تمامی آنها را بدست آورید، دیگر هرچه را که برای ساخت بهترین و ترسناک‌ترین نیروها و رسیدن به پول فراوان مورد نیاز است، دارید. به عنوان مثال یکی از این مناطق دارای معدن طلایی بسیار غنی، یکی دیگر دارای ساختمانی است که قیمت هیولاهای شما را برای ساخت کاهش می‌دهد (مانند Terrorgheists) و پایتخت شما تقریبا می‌تواند امکان ساخت تمامی ساختمان‌های مورد نیاز را برای رسیدن به بهترین نیروها فراهم کند. اگر می‌خواهید تمامی این مناطق را تصرف کنید، بهتر است در ابتدا تمرکز خود را بر ساختمان‌های افزایش رشد (Growth) قرار دهید و در هر شهر یکی از آنها بسازید.

تمرکز دوم خود را بر کسب درآمد و پول بگذارید و هر ساختمانی را که می‌دانید برای این کار وجود دارد بسازید. البته بعضی از ساختمان‌هایی که پول خوبی به شما می‌دهند نیازمند رسیدن به آخرین سطح بوده و اگر بتوانید هرچه زودتر به آنها برسید، اگرچه حدود ۲۰ ترن طول می‌کشد تا پولی که صرف‌ آنها کرده‌اید را احیا کنید، اما پس از آن درآمد خوبی عاید شما خواهد شد. تمرکز سوم شما نیز باید بر روی ساختمان‌های نیروسازی و تمرکز نهایی نیز بر روی ساختمان‌های دفاعی مانند Corpse Pile و Ghost Wall باشد که در هنگام حمله‌ی دشمنان به شما نیروهای زیادی را برای دفاع از شهر در اختیار شما قرار می‌دهند.

بطور همزمان باید به گسترش درخت تکنولوژی نیز بپردازید و بر دو شاخه از چهار شاخه‌ی آن تمرکز داشته باشید. می‌توانید در ابتدا کار خود را با شاخه‌ی «The Lahmian Book of Blood» آغاز کنید که تقریبا بهترین تکنولوژی‌ها را برای کمپین بازی در خود جای داده است. اما اگر قرار است اولویت خود را بر ساخت نیرو و نبردهای نظامی قرار دهید، بهتر است ابتدا از شاخه‌ی «The Book of Arkhan» آغاز کنید که نیروهای اصلی شما را ارزان‌تر و مقاوم‌تر خواهد کرد. اگر بازی را با درجه‌ی «Normal» انجام می‌دهید، تقریبا پس از ۱۰۰ تُرن از گذشت آن هر دو استان را به خوبی مجهز کرده‌‌اید و مقدار قابل‌توجهی را نیز از درخت تکنولوژی بازی بدست آورده‌اید. بدین واسطه دارای درآمد و شهرهایی با محافظت خوب و نیروهای سطح بالایی خواهید شد.

فساد را گسترش دهید و استفاده کنید!

اگر برای تصرف استان‌ها و شهرهای همسایه‌ی خود عجله ندارید، می‌توانید با احداث ساختمان «Braziers» در شهرهای مرزی خود با دشمن یا سایر فکشن‌ها، اقدام به ایجاد فساد در آن مناطق کنید که بدین واسطه و پس از گذشت چندین ترن که میزان فساد در آن شهر یا استان به مقدار قابل‌توجهی رسید، شانس یک شورش خون‌آشامی در آن افزایش خواهد یافت و این می‌تواند حسابی تمرکز دشمن را به هم بزند. این قابلیت همچنین می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای مهاجمین باشد. راه دیگر ایجاد و افزایش فساد در استان‌های مختلف نیز استفاده از مامورین و قهرمان‌هاست. فساد خون‌آشامی در یک استان هرچه بیشتر باشد می‌توانید کار شما را برای تصرف آن راحت‌تر کند. چون‌که پس از تصرف رضایت‌مندی بیشتری به مردم آن استان می‌دهد و دیگر لازم نیست ترن‌های زیادی را با ارتش خود در آن استان توقف کنید. همچنین در نظر داشته باشید که ارتش‌های شما از فسادی که در استان‌ها وجود دارد هیچ‌گونه صدمه‌ای نخواهند دید.

نیروهای خود را زیاد تقسیم نکنید

نژاد کنت‌های خون‌آشام درست همانند جنگجویان کی-آس دارای محدودیت‌هایی برای ارتش‌های خود هستند. شما می‌توانید به واسطه‌ی قابلیت «Raise Dead» نیروهای ارزانی را به سرعت و در یک ترن به ارتش خود اضافه کنید و تعداد بی‌شماری از آنها را راهی میدان نبرد کنید. همانطور که نیروهای Chaos نمی‌توانند زیاد ارتش‌های خود را در کنار یکدیگر نگه دارند، خون‌آشام‌ها نیز به ازای داشتن هر ارتش اضافه باید هزینه‌ی زیادی را بپردازند. این بدین معنی است که در تمام بازی شما باید سعی کنید تعداد ارتش‌های خود را در پایین‌ترین حد ممکن قرار داده تا بتوانید درآمد قابل‌قبولی کسب کنید. بهترین کار این است که در ابتدا تمامی سرزمین سیلوانیا را تصرف کرده و مثلا دو ارتش برای دفاع در آنجا بگذارید. اگر کسی به شما حمله کرد می‌توانید به سرعت با قابلیت ذکر شده ارتش‌ها را پُر کرده و به استقبال آنها بروید یا این‌‌که فرمانده‌ای دیگر ساخته و از مناطق خود دفاع کنید. همچنین به یاد داشته باشید که در هنگام حمله‌ی شما به دشمن نیز باید بسیار با احتیاط عمل کنید. شما نمی‌توانید بطور همزمان با چندین فکشن وارد جنگ شده و بر آنها غلبه کنید. همچنین اگر بخواهید بطور مداوم همسایه‌های خود را غارت کنید، باعث افزایش تنفر آنها نسبت به خود خواهید شد. بهترین کار این است که صبر کنید اول فکشنی به شما حمله کند و سپس شما وارد سرزمین‌های او شوید!

آموزش بازی Total War: Warhammer

هوشمندانه عمل کنید

اگر شما سیلوانیا را به یک دژ نظامی تبدیل کنید که نیز باید این کار را کنید و تعداد ارتش‌های خود را پایین نگه دارید، دور از انتظار نخواهد بود که شما دارای درآمد بسیار خوبی خواهید بود که البته پول برای نژاد خون‌آشام‌ها چیزی جز جادوی سیاه نیست. این پول برای رسیدن به دو هدف است.

اول این‌که بطور موقتی ارتشی جدید بسازید و برای تصرف شهرها اقدام کنید. اگر یک فرمانده‌ی جدید و ارتشی پُر را نیز برای پشتیبانی از ارتش اول ارسال کنید، تقریبا بیشتر درآمد حاصل از یکی از استان‌های کاملا ارتقا یافته‌ی خود را خرج آن کرده‌اید. البته خود آن ارتش اول پس از تصرف شهر مورد نظر ممکن است بتواند شهر دیگری را نیز که از لحاظ استحکامات ضعیف است تصرف کند و کم‌کم آن را ارتقا دهد. یک استراتژی خوب این است که به واسطه‌ی درآمد خوبی که دارید دشمنان و همسایگان خود را بخرید و فریب دهید! می‌توانید به آنها پول بدهید تا از شما دور بمانند یا حتی به دوست شما تبدیل شوند! به عنوان مثال ۳ بار پول دادن به دووارف‌ها (که تصرف شهرهای آنها نیز امکان‌پذیر نیست) که در مجموع تقریبا به میزان ۲۴۰۰۰ جادوی سیاه خواهد بود، می‌تواند آنها را به دوست شما تبدیل کند و شما را به سمت پیمان عدم تجاوز سوق دهد (بر روی درجه‌ی سختی Normal)

دشت‌های پُر از استخوان!

یکی از بهترین ویژگی‌های خون‌آشام‌ها که می‌تواند به سادگی نادیده گرفته شود این است که پس از به وقوع پیوستن یک نبرد بزرگ بر روی نقشه، یک علامت بر روی آن منطقه خواهد آمد که تعداد کشته‌شدگان را نشان می‌دهد. هرچه این تعداد بیشتر باشد، شما می‌توانید استفاده‌ی بیشتری از آن ببرید و نیروهای بیشتری را به قیمت ارزان‌تر بسازید. به عنوان مثال اگر شما منطقه‌ای را که پیش‌تر نبرد بزرگی در آنجا رخ داده تصرف کنید و در مواقع ضروری نیاز فوری به نیرو داشته باشید، دیگر لازم نیست ترن‌های زیادی را منتظر بمانید و می‌توانید از آن نیروهای کشته‌ شده به سرعت ارتشی تشکیل دهید. کاری که نژادهای دیگر نمی‌توانند انجام دهند. به همین دلیل، خون‌آشام‌ها نیاز دارند تا همیشه نبردی در سرزمین‌های آنان رخ دهد تا بتوانند از آن استفاده کنند. مخصوصا در ابتدای بازی که نیروهای قدرتمندی در اختیار ندارند. در آن مواقع لازم است احتیاط کنید و ارتش‌های خود را دو به دو در کنار هم حرکت دهید و بیشتر در حالت دفاعی باقی بمانید. سپس می‌توانید منتظر بمانید تا ارتشی از فکشن‌های بازی به شهری که متعلق به فکشنی دیگر است حمله کند و تلفاتی در آن منطقه از خود به جای بگذارد. در آن هنگام شما وارد شده و آن ارتش از دست رفته را برای خود احیا می‌کنید!

طعمه‌ای خوش‌مزه به‌نام ویرانه!

یکی دیگر از تاکتیک‌های ارزان قیمتی که خون‌آشام‌ها دارند این است که در صورت ارتقای کامل هر یک از شهرهایی که تصرف کرده‌اند، می‌توانند حداکثر ۶ گروه نیروی «Zombie» در هر تُرن بسازند. این نیروهای ارزان قیمت اما ضعیف، برای تصرف شهرهای نابود شده (Razed) در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار مفید هستند. مخصوصا هنگامی که نیروهای کی-آس حملات خود را آغاز می‌کنند. سایر نژادها برای تصرف این‌چنین شهرهایی باید هزینه و ارتش زیادی هزینه کنند. هزینه‌ای که می‌تواند صرف ساخت یک ارتش جدید شود! اما خون‌آشام‌ها به لطف زامبی‌های همه‌جا حاضر می‌توانند ارتشی ۲۰ واحدی از آنان را برای بازسازی شهرهای تخریب شده فرستاده و با کمترین هزینه‌ی ممکن در کل بازی، اقدام به گسترش شهر کنند و خود نیز به سرعت احیا (Replenish) شوند. همچنین تصرف این شهرها رضایت‌مندی مردم را نیز افزایش خواهد داد. چون‌که شما این شهر را از خرابه به این شکل درآورده‌اید و این بهتر است از این‌که آن را از فکشنی دیگر گرفته باشید! می‌توان گفت بهترین راه برای تصرف شهرها توسط خون‌آشام‌ها همین است، تا این‌که شما به واسطه‌ی حمله شهری را تصرف کنید! به همین خاطر است که به خون‌آشام‌های دنیای وارهمر صفت خرابه‌نشین (Ruin Dweller) نیز داده شده است!

میدان نبرد

خون‌آشام‌ها نیز در میدان نبرد دارای مشکلات خود هستند. نیروهای ابتدایی آنان یعنی Skeletons و Zombies بسیار ضعیف هستند و فقط باید به عنوان پوششی برای نیروهای اصلی استفاده شوند.

یکی از برتری‌های آنان این است که می‌توانند ترس را در دل دشمنان بیاندازند و تقریبا از مبارزه فرار نمی‌کنند! اما ضعف دیگری نیز که دارند این است که اگر گروهی از آنها در حال شکست باشد، شروع به از هم پاشیدن (Crumble) می‌کنند که می‌تواند سایر نیروها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این باعث می‌شود که تلفات بیشتری به ارتش شما وارد شود (البته کسانی که علاقه دارند این محدودیت را به قیمت از بین بردن تعادل بازی حذف کنند، می‌توانند از ماد استفاده کنند) نیروی Zombie به سرعت دچار چنین حالتی خواهد شد. مشکل دیگری که این نژاد از آن رنج می‌برد نداشتن نیروی Ranged مانند کمان‌دار و همچنین منجنیق و توپ است. در این حال دووارف‌ها می‌توانند با نیروهای Ranged قدرتمند خود بسیاری از سربازان شما را از فواصل دور مورد هدف قرار دهند. البته امکان ایجاد ترس در دشمنان برای این نژاد خیلی خوب قرار داده نشده و ممکن است در بروزرسانی‌های بعدی بازی بهبود داده شود. در حال حاضر نیروهای اصلی آنان در نبردها به شدت به کمک نیاز دارند که می‌توان این کمک را در چهار جنبه دانست. تعداد و فاصله‌ی مناسبی از نیروهای زره‌پوش، هیولاهای عظیم‌الجثه، نیروهای روح‌مانندی مثل «Hexwraiths» و «Mortis Engine» و تعداد مناسبی از نیروهای پرنده.

آموزش بازی Total War: Warhammer

از گور

نیروهای زره‌پوشی مانند Skeleton Spearmen ،Grave Guards و Black Knights در حقیقت همان نیروهای اصلی خون‌آشام‌ها هستند که می‌توانند در نبردها مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. به مرور و گذشت ترن‌های بازی شما باید نیروهای ضعیف ابتدایی بازی را با «Grave Guards» عوض کنید. اما متوجه خواهید شد که «Skeleton Spearmen» علی‌رغم ضعیف بودن در مقابل اکثر نیروها، در مقابل سواره‌نظام و هیولاهای دشمن بسیار مناسب هستند. نیروهایی مانند Cairn Wraiths و Hexwraiths نیز برخلاف قیمت گرانی که دارند، زیاد در نبردها موفق عمل نمی‌کنند، اما می‌توانند به واسطه‌ی روح‌مانند بودنشان، مقاومت خوبی در مقابل نیروهایی از دشمن که ضربات معمولی (نه جادویی) وارد می‌کنند، از خود نشان دهند و در دل آنان ترس ایجاد کنند. ترکیبی از این دو نیرو را تنها می‌توان به واسطه‌ی قهرمان، جادوگر یا برخی سربازان خاص مانند «Bretonnian Grail Knights» به سرعت از بین برد، در غیر اینصورت می‌توانند به دشمن ضربات خوبی وارد کنند. نیروی «Hexwraiths» به دلیل این‌که جزو نیروهای Vanguard محسوب می‌شود، پیش از آغاز نبردها (Deployment) می‌تواند در هر جایی قرار گرفته و از هر جهتی به سمت دشمن حمله‌ور شود که بسیار مزیت خوبی به حساب می‌آید! نیروی «Black Coach» نیز مانند یک ارابه‌ی جنگی عمل کرده و اگرچه گران قیمت است، اما می‌تواند ضربات خوبی به دشمن وارد سازد.

از گودال

هیولاهای شما مانند Crypt Ghouls ،the Crypt Horrors و Varghulf نیروهای سنگین‌وزن شما برای ضربه زدن به دشمن هستند. پس از آنها برای خرد کردن ارتش‌های آنان استفاده کنید. هنگامی که نیروهای اصلی و زره‌پوش شما دشمن را میخ‌کوب کرده‌ و محاصره کرده‌اند، از هیولاهای خود برای نابودی آنان استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که این نیروها فرمان‌پذیری پایینی دارند و باید همیشه در کنار قهرمان یا فرمانده‌ی شما باشند. نیروهایی دیگری نیز وجود دارند که بسیار سریع‌تر و مرگبار عمل می‌‌کنند. مانند Fell Bats و Dire Wolves که می‌تواند در یک چشم به هم زدن ادوات جنگی دشمن یا سواره‌نظام آنها یا جادوگرانشان را از پای درآورند. از خفاش‌ها برای فرود آمدن بر سر توپ‌ها و منجنیق‌های دشمن و از گرگ‌های گرسنه‌ی خود به عنوان سواره‌نظامی سریع استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نیروی Dire Wolves که یک نیروی Vanguard است را می‌توانید پیش از نبرد در مناطقی که پوشش گیاهی دارند مخفی کنید تا در آغاز نبرد از نواحی که دشمن حتی خیال آن را نمی‌کند به آنان حمله کنند! یکی دیگر از نیروهای قدرتمند و اثرگذار نیز Vargheists است که به صورت دسته‌ای از هیولاهای پرنده عمل کرده و می‌توانند نیروهای مخصوص یا کمان‌دار دشمن را به راحتی از پای درآورده و نظم خطوط دشمن را به هم بزنند. آخرین نیرو نیز خفاش عظیم‌الجثه‌ای به‌نام Terrorgheist است که می‌توانید از آن برای مقابله با سواره‌نظام دشمن و سایر هیولاها استفاده کنید. قدرت این موجود را در کنار حملات سمی آن درنظر بگیرید که می‌تواند با هر موجود یا نیرویی مقابله کند.

معبد نامیراها!

چه نوع قهرمان یا فرمانده‌ای باید انتخاب کنید؟ لرد خون‌آشام (Vampire) و لرد نکرومنسر (Necromancer)، هر دو دسته جادوگران قابل و قدرتمندی هستند. به عنوان مثال لردهای خون‌آشام مبارزان قابلی نیز هستند، البته بعید است قصد داشته باشید آنها را مستقیما راهی نبرد تن به تن کنید. چون‌که اگر از بین بروند، تمامی ارتش‌ شما نیز از بین خواهد رفت! پس مراقب باشید. انتخاب لرد افسانه‌ای سخت‌تر نیز خواهد بود. اگر می‌خواهید Heinrich Kemmler را انتخاب کنید بدانید که او باعث کاهش قیمت قابلیت «Raise Dead» می‌شود که برای ارتش‌های ارزان‌قیمت بسیار مناسب است. اگرچه او در نبردهای تن به تن ضعیف است، اما به واسطه‌ی جادوهایش می‌تواند نیروهای خود را بسیار تقویت و حمایت کند. در آن‌سو نیز Mannfred Von Carstein قرار دارد که یک مبارز تن به تن بسیار قدرتمند و یک جادوگر قابل است که به جای دسترسی به یک شاخه‌ی جادوگری، به دو شاخه از آن راه دارد! در هر صورت شما می‌توانید دومین لرد افسانه‌ای را در ترن‌های ابتدایی یا میانی بازی بدست آورید. اما احتمالا باید Von Carstein را سریع‌تر ارتقا دهید تا به هیولای پرنده‌ی مختص وی که یک «اژدهای زامبی» است برسید.

دوباره به قهرمانان برمی‌گردیم و می‌گوییم که واقعا نمی‌توان به صراحت گفت که کدام‌یک برای کدام نقش مناسب‌تر هستند. به این دلیل که می‌توانید هر کدام را به هر شکلی که بخواهید شخصی‌سازی کنید. مثلا «Banshee» که یک قاتل کارکشته بر روی نقشه به حساب می‌آید، می‌تواند به واسطه‌ی سرعت بالا و روح‌مانند بودنش در نبرد نیز خوب عمل کند و در مقابل هر سلاحی به غیر از جادو مقاوم باشد. اما «Necromancer» که می‌تواند با جادوهای قدرتمند خود نیروهای شما را تقویت و نیروهای دشمن را ضعیف کند، باید از نبردهای تن به تن عقب نگه داشته شود. «Vampire» علاوه بر این‌که می‌توانند مبارزات تن به تن خوبی را به نمایش بگذارند، دارای جادوی قدرتمندی به‌نام «جادوی مرگ» نیز هستند. «Wight Kings» نیز که بسیار زره‌پوش است می‌تواند سوار بر مرکب شده و در میانه‌ی نبرد مثل یک تانک عمل کرده و پوشش خوبی برای سایر نیروهای شما باشد. همچنین هر یک از این نیروها اگر در استانی باشند تاثیر به خصوص و متفاوتی خواهند داشت. بهتر است برای کاهش قیمت ساخت همه چیز، در استان‌های حساس و اصلی خود یک خون‌آشام و یک نکرومنسر داشته باشید.

تاکتیک‌های نبرد

با چنین تنوعی از نیروها تقریبا مشخص است که ترکیب و نحوه‌ی کار شما چگونه باید باشد. شما نیروهای پیاده‌ی خود را به پیش برده و با نکرومنسرهای خود نیروهای اصلی را تقویت و نیروهای کلیدی دشمن را تضعیف می‌کنید. همچنین با نیروهای پرنده‌ی خود به سمت ادوات جنگی دشمن (با نیروی Fell Bat)، کمان‌دارهای آنان (با نیروی Dire Wolves) و سواره‌نظام دشمن (با Terrorgheist) حمله‌ور می‌شوید. این تاکتیک در مقابل نیروهای امپراطوری و سایر فکشن‌های خون‌آشام به خوبی جواب خواهد داد.

اما داستان رویارویی با دووارف‌ها کاملا متفاوت است. آنها در دژها و مواضع مستحکم خود نشسته و جدا کردن نیروهای Ranged و ادوات نظامی آنان در پیاده‌نظامشان سخت است. آنها همچنین بسیار شجاع بوده و بعید است به واسطه‌ی ترسی که از نیروهای شما منعکس می‌شود فرار کنند! در مواجهه با آنان باید نیروهای پرنده‌ی خود را عقب نگه داشته و منتظر باشید تا شکافی در خطوط آنان پدیدار شود تا بتوانید به واسطه‌ی آن به سمت نیروهای Ranged آنان حمله‌ور شوید. در بخش پیاده‌نظام نیز همیشه سعی کنید زامبی‌ها و اسکلت‌های کم‌ارزش خود را جلو فرستاده تا تمامی آتش دووارف‌ها را به سمت خود جذب کنند، سپس نیروهای قوی‌تر خود را وارد میدان کنید. در این هنگام اگر شما یک خون‌آشام که از شاخه‌ی جادوگری «Lore of Death» بهره می‌برد، در اختیار داشته باشید، می‌توانید با جادوی «Purple Sun of Xereus» به خوبی خطوط منظم دووارف‌ها را از هم بپاشانید!

نبرد با پوست‌سبزها نیز تقریبا هیچ‌وقت رخ نمی‌دهد. از آنجایی که بین شما و آنها فکشن‌های متعددی از دووارف‌ها قرار دارند. یکی از فکشن‌هایی از پوست‌سبزها که ممکن است با آنها درگیر شوید، قبیله‌ی «Red Eye» است که در نزدیکی شما قرار دارد. در نبرد با آنها باید سیاست ایجاد ترس در نیروهای ضعیف‌تر را دنبال کنید و با ترساندن گابلین‌های ارتش آنها، می‌توانید این کار را به خوبی پیش ببرید. سپس با نیروهای پرنده‌ی خود به سمت نیروهای Ranged و در حال فرار آنها رفته و همه را از بین ببرید. سواره‌نظام آنها را نیز با «Terrorgheist» مورد حمله قرار داده و برای دفع کردن ترول‌ها و غول‌های قدرتمند پوست‌سبزها نیز باید به نیروی «Grave Guards» و هیولاهایی مانند Crypt Horrors و Varghulfs اتکا کنید و امیدوار باشید که بتوانید آنها را فراری دهید!

شاید تنها نژادی که رویارویی با آنان باید برای شما سخت باشد جنگجویان Chaos است که تقریبا نمی‌توانید آنها را به واسطه‌ی ترس از میدان به در کنید و با بهره‌مندی از نیروهای زره‌پوش و قدرتمند نیز، در نبردهای تن به تن بسیار خوب عمل می‌کنند. بدون تعارف باید گفت که نیروهای آنها از شما بهتر هستند و باید در اکثر اوقات با دو ارتش مجهز به استقبالشان بروید! همچنین از آنجایی که فساد‌های خون‌آشامی و کی-آسی با یکدیگر تداخل دارند و نیروهای شما و آنها، هر دو از فسادهای طرف مقابل آسیب می‌بینند، باید در اکثر اوقات حالت ارتش خود را بر روی «Raiding Stance» قرار دهید تا از این فساد مصون باشید. بطور خلاصه نبرد با Chaos سخت، آهسته و طولانی خواهد بود. پس حسابی مراقب باشید و با احتیاط عمل کنید!

آموزش بازی Total War: Warhammer

جادو

یکی از اساسی‌ترین جادوهای شاخه‌ی «Lore of Vampires» را می‌توان «Vanhel’s Danse Macabre» دانست که اگر آن را بطور مثال بر روی نیروی «Grave Guard» اعمال کنید، برای مدت کوتاهی چنان قدرتی پیدا خواهد کرد که تقریبا می‌تواند با هر نیروی دیگری مبارزه کند! اگر آن را با جادوی «Curse of Years» ترکیب کنید (که بر روی یکی از نیروهای دشمن اعمال شده و آن را ضعیف می‌کند) خواهید دید که دشمن به چه سرعتی از پای درخواهد آمد! اگر در ارتش خود جای اضافه داشته باشید، جادوی «Raise Dead» بسیار مناسب خواهد بود. همچنین جادوی «Wind of Death» اگر به درستی استفاده شود بسیار موثر خواهد بود. شاخه‌ی «Lore of Death» نیز تنها توسط خون‌آشام‌ها و شخصِ Von Carstein قابل استفاده است. در این شاخه، جادوی «The Spirit Leech» یک قهرمان و غول‌کُش بسیار قدرتمند است که حتی از «Gaze of Nagash» نیز بهتر است. جادوی «The Fate of Bjuna» برای از پای درآوردن نیروهای سرسخت بسیار مناسب است و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، «Purple Sun of Xereus» برای از بین بردن نظم ارتش دشمن بسیار کاراست.

بالاخره پس از گذشت ۱۱ قسمت از آموزش جامع بازی Total War: Warhammer، راهنمای این بازی نیز به پایان رسید. در طول این مدل تمامی سعی ما بر این بود که به بهترین، روان‌ترین و دربرگیرنده‌ترین شکل ممکن، تمامی منوها، بخش‌ها، راهنمای نژادها و بسیاری موارد دیگرِ این بازی بزرگ را به زبان ساده برای شما در قالب ۱۱ قسمت آماده و در اختیار قرار دهیم. همانطور که در ابتدای قسمت اول آموزش نیز گفته شد، این راهنما به این وسعت، برای اولین بار در ایران تهیه شده و می‌توان از آن به عنوان مرجعی کامل برای بازی Total War: Warhammer برای تمامی کسانی که علاقه‌مند به اجرای آن هستند، صرف‌نظر از میزان آشنایی که با آن دارند، استفاده کرد. در نظر داشته باشید که هر آموزش یا موردی این‌چنینی طبیعتا خالی از مشکل نیست و نخواهد بود. امیدواریم توانسته باشیم به نحوی شایسته آموزش بازی Total War: Warhammer را برای کاربران زومجی تهیه و منتشر کنیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ایراد در روند فهم این قسمت از راهنما و همچنین انتقاد و پیشنهاد در مورد تمامی قسمت‌های این راهنما، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده