نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بررسی بازی Call of Duty: Infinite Warfare از دید سایت‌های معتبر دنیا

Call of Duty: Infinite Warfare امروز عرضه می‌شود و در این مطلب مروری بر نمره‌های آن خواهیم داشت.

 Call of Duty: Infinite Warfare جدید‌ترین نسخه از سری Call of Duty است که امروز (۱۴ آبان) برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه می‌شود. این بازی توسط استودیو اینفینیتی وارد ساخته شده است که خالق سری بسیار محبوب Modern Warfare است و البته بازی نه‌چندان خوب Call of Duty: Ghosts را نیز در کارنامه دارد. در این بازی دیگر نه خبری از نبرد‌های امروزی است و نه سراغ جنگ‌های جهانی خواهیم رفت، بلکه داستان بازی در آینده روایت می‌شود و حتی بخشی از آن در فضا جریان دارد.

در بخش داستانی بازی، گیمر‌ها شخصیت کاپیتان نیک رِیِس را کنترل خواهند کرد که بالاترین مقام باقی‌مانده در ارتش است و باید توسط بزرگ‌ترین کشتی جنگی ارگان UNSA که Retrubution نام دارد، به همراه تمامی خدمه آن، به نبرد با سالِن کوچ، رهبر نیروهای SATO بپردازد. همچنین در بخش داستانی بازی چهره‌های مشهوری نیز دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کیت هرینگتون، بازیگر سریال Game of Thrones اشاره کرد که نقش رهبر گروه SATO را ایفا می‌کند.

اما یکی از نقاط قوت سری بازی‌های Call of Duty بخش آنلاین آن‌ها بوده است و اینفینیتی وارد هم در این نسخه از بازی سعی کرده تا تمامی ویژگی‌های مثبت این بخش در نسخه‌های قبلی را حفظ و تغییراتی نیز در آن‌ها پدید بیاورد. اما آیا سازندگان در این راه موفق ظاهر شده‌اند؟ در ادامه مروری بر نمره‌های بازی خواهیم داشت تا جواب این سوال را بدانیم:

Call of Duty: Infinite Warfare

  • سازنده: اینفینیتی وارد
  • ناشر: اکیتیوژن
  • تاریخ عرضه: ۱۴ آبان (۴ نوامبر)
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی
  • سبک: شوتر اول شخص

Call of Duty Infinite Warfare

گیم‌اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Call of Duty: Infinite Warfare دارای یک بخش داستانی قوی است که شامل مراحل فرعی نیز می‌شود و گیمر‌ها می‌توانند برای مدت زمان نسبتا طولانی از آن لذت ببرند. این بازی همچنین یک بخش چندنفره نیز دارد که گیمر‌هایی با هر سلیقه‌ای از آن خوششان خواهد آمد و می‌توانند در آن به کشتن دیگر گیمر‌ها یا گرفتن قسمت‌های مختلف نقشه مشغول شوند.

پولیگان: ۸۵ از ۱۰۰ (نمره این سایت ممکن است در آینده تغییر کند)

اینفینیتی وارد قطعا تصمیم درستی در کنار گذاشتن سری Ghosts اتخاذ کرده است. Infinite Warfare یکی از بهترین داستان‌ها را در بین نسخه‌های مجموعه ارائه می‌دهد و در این بخش شاهد روایتی عالی و محیط‌های متنوعی هستیم. با اینکه بخش‌های چندنفره و زامبی به این اندازه عالی نیستند، ولی به صورت کلی، Infinite Warfare یک بازی موفق است که اگر خلاقیت بیش‌تری در بخش‌های چندنفره و زامبی آن دیده می‌شد، قطعا به بازی بهتری هم تبدیل می‌شد.

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه Infinite Warfare یک انقلاب بزرگ در این سری نیست، ولی یک سری تغییرات عالی را در آن شاهد هستیم که باعث می‌شوند بازی به یک شوتر هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده تبدیل شود. بخش داستانی بازی به لطف روایت غنی آن عالی است و آزادی عمل بیش‌تری که به گیمر داده شده، باعث خلق تنوع عالی در این بخش شده است. به‌علاوه شاهد یک دنیای زیبای فضایی نیز در بازی هستیم.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

رفتن سراغ فضا و فاصله گرفتن از داستان‌های زمینی، باعث شده تا Infinite Warfare بهترین داستان را در بین نسخه‌های اخیر خود داشته باشد. همچنین این بازی شامل کاراکتر‌های بسیار عالی است که در مجموع تجربه لذت‌بخشی از قسمت داستانی ارائه می‌دهند. همچنین بازی دارای حالت‌های آنلاین لذت‌بخشی است که با نقشه‌های متنوعی همراه شده‌اند و کشتن زامبی‌ها در محیط‌های دهه ۸۰‌ای هم لذت خاص خودش را دارد.

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

عملکرد Infinite Warfare آنقدر خوب است که بتواند جزو نسخه‌های موفق این مجموعه محسوب شود. تیم سازنده بخش زامبی بازی عملکردی عالی داشته است و بخش چندنفره هم هرآنچه که از آن انتظار داشتیم را برآورده می‌کند. با این حال اگر دنبال یک تجربه کاملا جدید هستید و فقط رفتن بازی به فضا شما را راضی نمی‌کند، بهتر است سراغ گزینه‌های دیگری بروید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده