// شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

جزییات بهبود‌های بازی The Witness در پلی استیشن 4 پرو اعلام شد

جاناتان بلو، خالق بازی‌ The Witness، جزییات بهبود‌های این بازی در کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را اعلام کرد.

مقاله مرتبط

شهریور ماه سال جاری بود که جاناتان بلو (Jonathan Blow)، خالق بازی‌ The Witness پس از معرفی نسخه قوی‌تر کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی‌استیشن 4 پرو، خبر از ارائه یک بروز‌رسانی برای این بازی به منظور بهره‌گیری از قدرت مضاعف این کنسول داد.

جاناتان بلو، در پستی در وب‌سایت رسمی بازی The Witness اعلام کرده که در هنگام استفاده از پلتفرم پلی‌استیشن 4 پرو و نمایشگر 4K، دو گزینه پیش‌روی بازیکنان است. گزینه اول تجربه بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1440p که به رزولوشن 4K آپ‌اسکیل شده، است. در این حالت Anti Aliasing به صورت 2x MSAA تعیین شده و نوشته‌ها و رابط کاربری در رزولوشن 4K رندر می‌شوند. اما گزینه دوم قدری متفاوت است. در این حالت رزولوشن بازی 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه بوده و Anti Aliasing برابر است با 2x MSAA. جاناتان بلو در این باره می‌گوید:

ما گزینه دوم را به این دلیل که خواسته افراد بسیاری است، به بازی اضافه کردیم و جلوه‌های بصری را زیبا‌تر از قبل به نمایش می‌گذارد.

تغییرات مذکور تنها مختص به نمایشگر‌های 4K بوده و تجربه بازی بر روی نمایشگر‌های 1080p بدون تغییر خواهد بود. همانطوری که در ماه سپتامبر اعلام شد، در این دسته از نمایشگر‌ها بازی The Witness با رزولوشن 1080p، نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و Anti Aliasing برابر با 4x MSAA اجرا می‌شود. کیفیت ارائه شده در پلی‌استیشن 4 پرو تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نسخه عادی این پلتفرم دارد، زیرا در این نسخه بازی The Witness از ویژگی‌های رزولوشن 900p، نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و 2x MSAA بهره می‌برد.

در پایان جاناتان بلو تایید کرده است که بازی The Witness بر روی تمامی نسخه‌های پلتفرم پلی‌استیشن 4 از HDR پشتیبانی می‌کند. تا‌کنون تاریخ انتشار جدید‌ترین بروز‌رسانی این بازی اعلام نشده، اما بر طبق گفته‌های جاناتان بلو «در ماه نوامبر (بازه زمانی آبان تا آذر)» در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.

The Witness تنها بازی نیست که بروز‌رسانی مخصوص پلی‌استیشن 4 پرو دریافت خواهد کرد. از دیگر بازی‌هایی که قدرت بیشتر نسخه قوی‌تر پلتفرم نسل هشتم سونی بهره خواهد برد، می‌توان به بازی‌های Infamous: Second Son ،Call of Duty: Infinite Warfare ،Call of Duty: Modern Warfare Remastered و Horizon: Zero Dawn اشاره کرد. لیست کامل این بازی‌ها را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده