نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

الکترونیک آرتز: پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تا پایان سال بعد ۱۰۰ میلیون فروش می‌کنند

الکترونیک آرتز پیش‌بینی کرده که فروش مجموع ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تا پایان ۲۰۱۷ به ۱۰۰ میلیون واحد می‌رسد.

الکترونیک آرتز یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است که بازی‌هایی چون FIFA 17، Battlefield 1 و Titanfall 2 را اخیرا عرضه کرده است که همگی هم بازی‌های موفقی شده‌اند. این کمپانی اخیرا گزارش مالی خود را منتشر کرد و حال در یک جلسه دیگر، به سوالات مختلفی پاسخ داده است. یکی از این سوال‌ها، میزان انتظار EA از فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بود.

بلیک یورگنسن، مسوول ارشد امور مالی EA، در پاسخ به این سوال گفت:

ما هنوز هم انتظار داریم که فروش مجموع پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۸۰ میلیون و تا پایان سال ۲۰۱۷ هم به رقم ۱۰۰ میلیون واحد برسد.

وی همچنین اعلام کرد که میزان فروش مجموع این دو کنسول در حال حاضر، ۳۳ درصد بیش‌تر از میزان فروش مجموع کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در زمان مشابهی بعد از عرضه است.

سونی چند روز پیش اعلام کرد که تا به امروز ۴۷/۴ میلیون واحد پلی‌استیشن 4 عرضه کرده است و با اینکه مایکروسافت آمار دقیقی از فروش کنسول‌های خود ارائه نکرده، اما ایکس‌باکس وان هم چند ماهی است که فروشی عالی را تجربه می‌کند. به‌علاوه کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در تاریخ ۲۰ آبان و ایکس‌باکس اسکورپیو هم سال آینده عرضه خواهند شد و قطعا می‌توانند تاثیر زیادی روی فروش این کنسول‌ها داشته باشند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده