نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

معرفی بازی موبایل Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World

با زومجی و معرفی بازی موبایل Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World همراه باشید.

نام هری پاتر برای بسیاری از ما یادآور خاطرات بسیار خوبی است که در دوران کودکی یا نوجوانی با کتاب‌ها و فیلم‌های این مجموعه داشتیم؛ مجموعه‌ای که پس از انتشار هفت کتاب و هشت فیلم به پایان رسید. با این حال طرفداران دنیای سحر و جادو، هنوز هم گزینه‌های دیگری داشتند که یکی از آن‌ها، کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them) بود که از قضا نویسنده آن هم جی‌.کی‌.رولینگ است. کمپانی برادران وارنر که از محبوبیت سری هری پاتر خبر داشت، تصمیم گرفت تا سراغ Fantastic Beasts and Where to Find Them برود و فیلمی بر اساس این مجموعه که وقایع آن پیش از سری هری پاتر رخ می‌دهد، بسازد.

اخیرا اولین قسمت از این فیلم‌ها که قرار است در نهایت یک پنج‌گانه باشد، در سینما‌ها اکران شده است و همزمان با آن هم یک بازی موبایل با نام Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World برای اندروید و iOS عرضه شده است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در این بازی گیمر در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود که باید پرونده‌های مختلفی مرتبط با موجودات افسانه‌ای و شگفت‌انگیز را حل کند. برای مثال در مرحله اول بازی یک بازیکن کوییدیچ را می‌بینید که توسط یک موجود افسانه‌ای آسیب دیده است و شما باید با کنار هم گذاشتن سرنخ‌های مختلف، به ماهیت این موجود پی ببرید.

Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World

Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World ترکیبی از سبک‌های مختلف است که اصلی‌ترین آن‌ها اشیای پنهان (Hidden Object) است. به این صورت که صحنه‌های مختلفی از محیط‌های آشنای دنیای هری پاتر روبروی شما قرار می‌گیرد و اسامی تعدادی آیتم هم در زیر صفحه نشان داده می‌شود و شما باید این اشیا را در محیط پیدا کنید. زمانی که برای اولین بار صحنه‌ها را بررسی می‌کنید، یک سری سرنخ نیز در بین اشیا پیدا خواهید کرد که با داستان بازی و یافتن موجود افسانه‌ای مرتبط هستند.

سپس شاهد سبک‌های دیگری نیز در بازی هستیم و برای مثال در قسمتی باید به شکل یک پازل قطعه‌های شکسته یک قوری را کنار هم قرار دهید یا اینکه باید از افراد حاضر در صحنه در مورد اتفاق رخ داده سوال کنید و از میان صحبت‌های آن‌ها به سرنخ‌های جدیدی دست پیدا کنید. سپس زمانی که به حد کافی سرنخ در مورد موجودی که دنبالش هستید پیدا کردید، نوبت آن می‌رسید که با کنار هم قرار دادن این اطلاعات، هویت موجود را مشخص کنید.

بازی Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World یک اثر رایگان است که در ابتدا حجمی در حدود ۹۰ مگابایت دارد. با این حال زمانی که بخواهید پرونده جدیدی را شروع کنید، باید آن را نیز به صورت مجزا دانلود کنید. اما در مورد رایگان بودن بازی، کمپانی برادران وارنر این اثر را به نوعی عرضه کرده که پس از مدتی یا باید اقدام به خرید آیتم‌ها با پول واقعی کنید یا اینکه چندین ساعت منتظر بمانید. برای مثال برخی سرنخ‌ها را باید برای مرکز تحقیقات ارسال کنید تا بررسی شده و اطلاعات آن در اختیار‌تان قرار بگیرد. اما برای اینکه نتیجه این تحقیقات را بدانید، یا باید ۱۲ ساعت صبر کنید یا اینکه برای خرید GEM اقدام کنید.

Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World

یا در مثالی دیگر، برای اینکه هریک از سرنخ‌ها را بررسی کرده یا با افراد حاضر صحبت کنید، نیاز به ستاره دارید. این ستاره‌ها را می‌توان با بررسی صحنه‌ها به دست آورد که برای این کار هم نیاز به انرژی دارید. حال مشکل اینجا است که برای مثال برای به دست آوردن یک ستاره باید چهار یا پنج بار یک صحنه را بررسی کنید و اشیای مختلف را در آن پیدا کنید و در این چهار یا پنج بار انرژی شما تمام می‌شود و در نتیجه اگر باز هم ستاره لازم داشته باشید، باید زمان نسبتا زیادی را منتظر پر شدن نوار انرژی‌تان بمانید یا اینکه با استفاده از پول واقعی آن را پر کنید.

در کل Fantastic Beasts: Cases From The Wizarding World یک بازی ماجراجویی لذت بخش است که گرافیک خیلی خوب و صحنه‌های پرجزییاتی دارد که قطعا تجربه آن برای علاقه‌مندان به بازی‌های اشیای پنهان لذت‌بخش خواهد بود. مخصوصا اینکه یک صحنه را چندین بار می‌توان بررسی کرد و هر بار هم لیست اشیایی که باید پیدا کنید عوض می‌شود و حتی نمونه وارونه صحنه‌ها هم در بازی وجود دارد که پیدا کردن اشیا را بیش از پیش سخت‌تر می‌کند. با این حال به دلیل محدودیت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، یا باید حوصله صبر کردن‌های زیاد را داشته باشید یا اینکه با خرج کردن پول واقعی، اقدام به بازی کردن کنید.

دانلود بازی اندروید Fantastic Beasts از گوگل‌پلی | دانلود بازی آیفون Fantastic Beasts از آیتونز


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده