// شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

پلتفرم OSVR بزودی بر روی استیم در دسترس قرار می‌ گیرد

با در دسترس قرار گرفتن پلتفرم متن باز OSVR بر روی استیم، می‌توانیم شاهد بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری باشیم.

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، در بروزرسانی آینده استیم شاهد اضافه شدن پلتفرمی متن باز برای واقعیت مجازی خواهیم بود که به OSVR معروف است. با اضافه شدن این پلتفرم، تمامی محتویاتی که لوگو OSVR را دریافت کرده‌اند، با هدست‌های واقعیت مجازی شما سازگار بوده و مهم نیست که کدام مدل یا برند را در اختیار دارید.

کریستوفر میچل، رئیس OSVR، در این باره می‌گوید:

این کار یک دست‌آورد جدید برای واقعیت مجازی بحساب می‌آید. با این ویژگی کاربران دسترسی بیشتری به سخت‌ افزار و محتویات واقعیت مجازی داشته و باعث می‌شود تا این چشم انداز استودیو ولو و OSVR در زمینه محتویات متن باز، در اختیار همه کاربران قرار بگیرد.

در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی نظیر پلی‌استیشن VR، آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو هرکدام محتویات و فروشگاه بازی‌های خود را در اختیار دارند و محتویاتشان بر روی هدست رقیب، قابل استفاده نخواهد بود. البته در این بین نیز بازی‌هایی هستند که بر روی هر سه هدست عرضه شده‌اند ولی در مورد برند‌هایی صحبت می‌کنیم که هرکدام هدست‌های خود را برای رقابت و از دور خارج کردن سایر رقبا در دسترس قرار داده‌اند.

با این تفاسیر OSVR قصد دارد این مرز را از بین ببرد. در راستای این خبر یک بیانه به اسم چشم انداز OSVR منتتشر شده است که در بخشی از آن نوشته شده:

OSVR را می‌توان یک جنبش در نظر گرفت که قصد دارد محتویات متن باز جهانی در زمینه واقعیت مجازی را خلق کند. این محتویات می‌تواند با هدست‌های واقعیت مجازی سایر برندها و کمپانی‌ها هم‌خوانی داشته و کاربران از آن‌ها استفاده کنند. OSVR راهی را برای شما باز خواهد کرد که بتوانید محتویات خود را برای هدست و کنترلرهای متفاوت توسعه داده و از آن لذت ببرید.

اگر تا الان برای شما سوال شده که OSVR چیست باید بگویم که یک کیت توسعه دهنده (SDK) است که به‌توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا محتویات خود را بر روی تمامی هدست‌های واقعیت مجازی توسعه دهند. به‌عبارتی محتویات ساخته شده شما بر روی تمامی هدست‌ها قابل اجرا است. این کار صورت گرفته تا شاهد عرضه محتویات جداگانه برای سه سخت افزار فعلی واقعیت مجازی نباشیم. ولو در این باره می‌گوید:

ما خوشحال هستیم که می‌توانیم از محتویات OSVR پشتیبانی کنیم. استیم یک پلتفرم باز به‌حساب می‌آید که به‌تمامی توسعه دهندگان از جمله OSVR اجازه می‌دهد تا بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های خود را در این برنامه قرار داده تا تمامی گیمرها بتوانند از آن استفاده کنند.

OSVR با سرمایه‌گذاری حداکثر ۵ میلیون دلاری بر روی پروژه توسعه دهندگان، از پروژه‌های در دست توسعه آن‌ها پشتیبانی می‌کند. تا به‌حال بر روی ۳۸ پروژه سرمایه‌گذراری شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده