نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

اطلاعاتی از ماموریت‌های فرعی Mass Effect: Andromeda ارائه شد

گیم‌اینفورمر اخیرا اطلاعاتی از ماموریت‌های فرعی Mass Effect: Andromeda ارائه کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بازی نقش آفرینی که می‌تواند باعث موفقیت آن شود، وجود مراحل فرعی متنوع در آن است. نسخه‌های پیشین سری مس افکت در این زمینه بسیار غنی بودند و حال به نظر می‌رسد که نسخه جدید این سری یعنی Mass Effect: Andromeda نیز قرار است مراحل فرعی زیادی داشته باشد. بایوور چندی پیش تایید کرده بود که مراحل Loyalty در این نسخه وجود خواهند داشت و البته وابستگی بسیار کمی بین آن‌ها و داستان اصلی بازی خواهد بود و این ماموریت‌ها کاملا اختیاری خواهند بود.

با این حال به نظر می‌رسد که مراحل Loyalty تنها ماموریت‌های فرعی بازی نخواهند بود و سازندگان نوع دیگری از ماموریت‌ها را نیز در بازی قرار داده‌اند که اخیرا اطلاعاتی از آن‌ها در مصاحبه سازندگان بازی با گیم‌اینفورمر ارائه شده است. بر این اساس در این نسخه شاهد فعالیت‌های جانبی جالبی خواهیم بود و گیمر‌ها حتی می‌توانند با استفاده از Nomad، وسیله نقلیه جدید بازی، به گردش در سطح سیاره‌ها بپردازند. مایک گمبل، تهیه‌کننده بازی، در این مورد گفت:

اول اینکه گیمر‌ها می‌توانند با استفاده از Nomad در سطح سیاره‌ها گردش کنند و البته باید حواس‌شان به دشمن‌ها نیز باشد. چرا که در این نسخه تقریبا در تمامی سیاره‌ها شاهد نیرو‌های مخصوص آن منطقه خواهید بود که اکثرا هم رفتار هجومی دارند و باید مراقب پست‌های نگهبانی یا پایگاه‌های آن‌ها باشید.

مک والترز، سازنده بازی، در تکمیل صحبت‌های گمبل گفت:

گیمر‌ها می‌توانند برای تصرف این پایگاه‌ها اقدام کنند. ولی باید در نظر داشته باشند که این کار به این سادگی‌ها هم نیست و باید حسابی برای آن آماده باشند. تصرف این پایگاه‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. چرا که مثلا اگر خیلی سر و صدا به راه بیاندازید، زنگ خطر به صدا در خواهد آمد و نیرو‌های کمکی بیش‌تری وارد پایگاه خواهند شد که این کار را برای شما سخت‌تر هم می‌کند.

گمبل در ادامه افزود که مبارزه با موجودات مختلف و باس‌های بسیار قدرتمند هم بخش دیگری از فعالیت‌های جانبی خواهد بود:

مبارزه با انواع و اقسام موجودات هم بخش مهم دیگری در بازی خواهد بود. البته برخی از موجودات سطح بسیار بالاتری نسبت به سطح کاراکتر شما در آن مقطع خواهند داشت که این امر مبارزه با آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند. با این حال این نبرد‌ها آنقدر هیجان‌انگیز خواهند بود که محل این موجودات را در نظر خواهید گرفت و بعدا برای مبارزه با آن‌ها بازخواهید گشت.

یا در مورد دیگر، می‌توانید آیتم‌هایی را در نقشه پیدا کرده و اسکن کنید. اطلاعات این آیتم‌ها به پایگاه شما ارسال می‌شود و می‌توانید از تکنولوژی‌های آن‌ها برای ساخت سلاح و تجهیزات پیشرفته بهره ببرید. در نهایت یک سری نقطه روی نقشه خواهد بود که در آن‌ها می‌توانید تجهیزات جدید خریداری کرده یا آیتم‌های فعلی‌تان را تغییر دهید. این نقاط همچنین به عنوان محلی که می‌توان از آن Fast Travel کرد نیز کاربرد دارند.

Mass Effect: Andromeda توسط بایوور ساخته می‌شود و الکترونیک آرتز نیز وظیفه انتشار آن را برعهده خواهد داشت. این بازی برای عرضه در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی در نظر گرفته شده است. با این حال EA اعلام کرده که شاید برای بهبود بازی، دوباره شاهد تاخیری دیگر در عرضه آن باشیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده