نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

شایعه: فیلم Avatar 2 در کریسمس ۲۰۱۸ اکران خواهد شد

طبق شایعات منتشر شده، فیلم علمی تخیلی آواتار ۲ (Avatar 2) در کریسمس ۲۰۱۸ به روی پرده خواهد رفت.

جیمز کامرون صحبت‌ها و مصاحبه‌های متعددی در مورد ساخت دنباله‌های فیلم علمی تخیلی آواتار (Avatar) طی سال‌های اخیر کرده است، اما هنوز تاریخی برای اکران این فیلم‌ها در نظر گرفته نشده است. در حالی که هنوز زمان زیادی تا ساخت و اکران فیلم Avatar 2 باقی مانده است، کمپانی فاکس قرن بیستم فیلم بدون عنوانی را از کمپانی تولید فیلم جیمز کامرون، به جدول اکران خود اضافه کرده است که به نظر می‌رسد دنباله فیلم Avatar باشد. 

طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده است، فیلم جدید استودیو لایتستورم اینترتینمنت که متعلق به کامرون است، قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) اکران شود. طبق شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، کریسمس ۲۰۱۸ برای اکران فیلم Avatar 2 در نظر گرفته شده بود، اما کامرون در شهریور ماه از احتمال عقب افتادن دوباره اکران این فیلم خبر داده بود. او در مصاحبه با وب‌سایت ورایتی گفت:

ما فعلا در نظر نداریم تاریخ در نظر گرفته شده برای اکران را عقب بیندازیم، اما اگر نیاز باشد باز هم اکران آن را عقب خواهیم انداخت. این نکته برای من مهم نیست که اولین فیلم کی اکران خواهد شد، اما هماهنگ بودن الگو انتشار فیلم‌ها برای من مهم است. من می‌خواهم تا جایی که ممکن است این آثار نزدیک به هم اکران شوند. اگر اولین دنباله در کریسمس به روی پرده برود، من می‌خواهم مطمئن شوم که بقیه دنباله‌ها در همین زمان در سال‌های بعد اکران خواهند شد و ما قادر باشیم وعده‌های خود را عملی کنیم.

avatar

ماه گذشته نیز، کامرون گفته بود که امکان تماشای نسخه سه بعدی دنباله‌های فیلم Avatar بدون نیاز به عینک وجود داردکامرون در این رابطه می‌گوید:

من قصد دارم که با تمام توان فناوری را به جلو هل بدم. نه تنها برای ابزار بهتر، جریان کاری بهتر، دامنه دینامیک بالاتر (HDR) و نرخ فریم بالاتر، بلکه چیزهایی هستند که ما در حال کار بر روی آن هستیم و به سمت آن در حرکت هستیم. من هنوز هم به بهبود فناوری سه بعدی بسیار خوشبین هستم، اما ما نیاز به پروژکتورهای روشن‌تر داریم و در نهایت من فکر می‌کنم می‌توان بدون نیاز به عینک فیلم‌های سه بعدی را تماشا کرد. ما این فناوری را بدست خواهیم آورد.

فیلم اول Avatar با بودجه‌ای معادل ۲۳۷ میلیون دلار، موفق به فروشی معادل ۲.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان شده است و موفق‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان از نظر فروش است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده