نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

بازی کلاسیک Doom روی تاچ بار مک بوک پرو اجرا شد

یک برنامه‌نویس موبایل توانسته نسخه‌ی اول بازی Doom را با وضعیت عجیبی روی تاچ بار مک‌بوک پرو اجرا کند!

یکی از ویژگی‌هایی که اپل در نسل جدید MacBook Pro به طرفداران‌اش معرفی کرده تاچ بار (Touch Bar) است؛ صفحه‌نمایشی نواری و لمسی که جایگزین کلیدهای Function شده و می‌توان آن را برای مقاصد گوناگون، از انتخاب اموجی‌ها گرفته تا ویرایش ویدیو، به کار گرفت. اما بازی کردن Doom روی تاچ بار از آن کارهایی است که شاید به فکر مسئولین اپل هم نرسیده بود!

آدام بل، برنامه‌نویس سیستم‌عامل iOS، به‌تازگی توانسته بازی کلاسیک Doom را روی تاچ بار مک‌بوک پرو اجرا کند. البته بازی با وضعیت اسفناکی روی این نوار به نمایش درآمده؛ چرا که هرچه باشد رزولوشن ۲۱۷۰ در ۶۰ پیکسلیِ تاچ بار ابداً گزینه‌ی ایده‌آلی برای پرداختن به بازی‌های تیراندازی اول-شخص نیست! با این حال، صداگذاری آشنای Doom به سهم خودش ما را در جریان اتفاقات بازی قرار می‌دهد. در ویدیوی زیر می‌توانید به شیرین‌کاری بل نگاهی بیندازید.


آدام بل همچنین در حرکتی مشابه، رابط‌گرافیکی بازی (HUD) را به‌طور جداگانه به تاچ بار منتقل کرده است؛ به‌شکلی که می‌توان با نگاه کردن به نوار بالای کیبورد، از وضعیت سلامتی کاراکتر اصلی باخبر شد. ظاهراً قرار است در آینده خبرهای زیادی درباره‌ی مرتبط شدن تاچ بار و بازی‌ها بشنویم.


منبع TheVerge Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده