// سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹

واکنش یوبیسافت به فروش کم‌تر Watch Dogs 2 نسبت به نسخه اول بازی

کمپانی یوبی‌سافت اعلام کرده که برخلاف انتظارش، فروش Watch Dogs 2 تاکنون از نسخه‌ی اول این بازی کمتر بوده است.

پس از انتشار بازی Watch Dogs 2، احتمالاتی وجود داشت مبنی بر این‌که فروش این بازی ممکن است از نسخه‌ی اول کمتر باشد. احتمالاتی که تاکنون و در هفته‌ی اول فروش بازی به حقیقت تبدیل شده است! با این اوصاف کمپانی Ubisoft همچنان امیدوار است که فروش بازی در هفته‌های آینده گوی سبقت را از نسخه‌ی پیشین خود برباید و فروش بیشتری داشته باشد. بخش‌هایی از صحبت‌های این کمپانی در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اسپات را در زیر مشاهده می‌کنید:

ما از استقبال و نقدهای سازنده و همچنین پذیرش خوب بازی توسط طرفداران بسیار خوشحال هستیم. مساله‌ای که می‌تواند پشتیبانی طولانی مدتی را برای آن به دنبال داشته باشد. این مساله‌ نیز که فروش بازی‌های بزرگی مانند Watch Dogs 2 در روز و هفته‌ی اول فروش نسبت به نسخه‌های پیشین خود در سال‌های گذشته کمتر باشد، حقیقت دارد. البته ما امیدواریم که فروش بازی در هفته‌های دوم و سوم بهتر شده و بتواند الگوی فروش نسخه‌ی پیشین را تغییر داده و از آن پیشی بگیرد. حقیقت این است که در دنیای بازی‌های ویدیویی به خصوص بازی‌های بزرگی مانند Watch Dogs 2 روندی وجود دارد که باعث می‌شود دنباله‌ی فروش آنها طولانی‌تر و پایدارتر باشد و این به دلیل نقد و بررسی‌های سازنده و ترغیب کننده‌ای است که به مرور از آن منتشر می‌شود و همچنین صحبت‌هایی از بازی که بر سر زبان‌هاست و نفر به نفر منتقل می‌شود و به جمع طرفداران آن می‌افزاید. این بازی هم‌اکنون به عنوان عضوی جدید و عظیم در دنیای بازی‌های اکشن-ماجراجویی در جهان باز به شمار می‌رود و ما امید داریم که روز به روز به تعداد طرفداران آن اضافه شود و میلیون‌ها نفر عاشق آن شوند!

این صحبت‌ها به نحوی سخنان آلِین مارتینز، سرپرست بخش مالی کمپانی یوبی‌سافت را که پیش‌تر و در ابتدای ماه جاری میلادی بیان کرد تقویت می‌کند. در آن زمان کمپانی از پیش‌فروش کمتر بازی از آنچه انتظار می‌رفت خبر داد، اما مارتینز در پاسخی مثبت و امیدوار کننده گفت که کارهای پس از انتشار مانند پشتیبانی و بروزرسانی‌ها می‌توانند فروش بازی را به سمت تعداد بالاتری هدایت کنند. به عنوان مثال می‌توان بازی Rainbow Six Siege را نام برد که در ابتدا فروش کمتر از انتظاری را داشت، اما پس از آن و با پشتیبانی خوب و بروزرسانی‌های مناسب توانست طرفداران بیشتری را برای خود مهیا کند. اگرچه هنوز آمار دقیقی از فروش بازی Watch Dogs 2 منتشر نشده، اما طبق اطلاعاتی که پیش‌تر توسط وب‌سایت GFK Chart-Track منتشر شد، فروش این بازی در کشور انگلستان ۸۰ درصد از میزان فروش نسخه‌ی اول بازی کمتر بوده است. البته در نظر داشته باشید که این آمار مربوط به فروش نسخه‌ی دیجیتالی بازی نیست. نسخه‌ای که نسبتا سهم بیشتری از فروش بازی را به خود اختصاص خواهد داد.

اگرچه بازی توسط طرفداران با استقبال خوبی مواجه شده، اما همه‌ی مسائل نیز برای این بازی محبوب به خوبی پیش نرفته‌اند. از جمله می‌توان به غیرفعال شدن بخش چندنفره‌ی بازی در آغاز انتشار آن اشاره کرد که هنوز نیز فعال نشده است. در خبری دیگر در رابطه با این بازی، جزییات جدیدترین بروزرسانی بازی را مشاهده کردید. نظر شما در مورد این بازی و آمار فروش آن چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده