بررسی هدست گیمینگ Cooler Master MasterPulse Pro

بررسی هدست گیمینگ Cooler Master MasterPulse Pro

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

هدست MasterPulse Pro محصول کولر مستر، یک هدست خوش‌ساخت و خوش‌صدا از این شرکت است.

شرکت کولر مستر که در ساخت لوازم جانبی مخصوص بازی شهرت دارد، با شعار «مال خودت کن» روی قابلیت‌های شخصی‌سازی محصولات خود تأکید می‌کند و هدست گیمینگ MasterPulse Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این محصول علاوه بر شخصی‌سازی‌های رایج مانند قابلیت تغییر رنگ ال‌ای‌دی هدست، می‌توانید بنا بر نوع استفاده‌ی خود، تنظیمات صدا را نیز تنها با فشردن یک دکمه تغییر دهید. در ادامه به بررسی  هدست گیمینگ Cooler Master MasterPulse Pro خواهیم پرداخت.

مشخصات

  • قطر پد: ۴۴ میلی‌متر
  • میزان صدا: ۱۱۸ دسی‌بل (۱۰۹ دسی‌بل در حالت بیس خاموش)
  • طول کابل: ۲ متر،
  • اتصال: USB
  • صدای فراگیر مجازی ۷.۱
  • ال‌ای‌دی با قابلیت تغییر رنگ
  • سه تنظیم مختلف برای نوع صدا

طراحی

Cooler Master MasterPulse Pro

وقتی برای اولین هدست مسترپالس پرو را در دست می‌گیرید، کیفیت ساخت آن قطعاً نظرتان را جلب می‌کند. فریم آلومینیومی هدست به شکل زیبایی دور آن کشیده شده و هویت خاصی به طراحی آن بخشیده است. قسمت بالای هدست که روی سر قرار می‌گیرد، از جنس پلاستیک فشرده است و پنج بالشتک چرمی برای راحتی هرچه بیشتر زیر آن قرار داده شده است.

وزن ۳۳۲ گرمی هدست مسترپالس بیشتر به پدها منتقل می‌شود و به دلیل اینکه این پدها کاملاً به گوش می‌چسبند، شاید برای سرهای بزرگ چندان راحت نباشد. همچنین در استفاده‌‌های طولانی مدت از هدست، سنگینی آن را روی گوش خود حس می‌کنید و شاید عرق کردن گوش باعث شود هدست را برای مدتی از سر خود بردارید. اما پدهای بیضی شکل مسترپالس تمام گوش را می‌گیرند و خیالتان را از ورود صداهای مزاحم راحت می‌کند.

Cooler Master MasterPulse Pro

این هدست از یک کابل تخت USB به طول ۲ متر استفاده می‌کند که غیر قابل گره خوردن است. در استفاده‌های روزمره از هدست مستر پالس، طول زیاد کابل گاهی مشکل‌ساز می‌شد و سیم آن هنگام اتصال به پی‌سی یا کنسول، باعث ایجاد مزاحمت می‌شد اما این مسئله قطعاً چیزی نیست که از آن به عنوان یک نکته‌ی منفی یاد کنیم. کنترلر هدست در این کابل قرار دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید علاوه بر تنظیم حجم صدا، روشن و خاموش کردن میکروفون، تغییر رنگ لوگوی کولر مستر و قابلیت صدای فراگیر ۷.۱، از سه تنظیم پیش‌فرض برای بازی، موسیقی و فیلم نیز استفاده کنید. طراحی این کنترلر می‌توانست بهتر باشد و مدتی طول می‌کشد تا محل قرارگیری هر کلید و عملکرد آن‌ها را پیدا کنید.

کارایی و عملکرد

هدست MasterPulse Pro از لحاظ حجم صدا قطعاً شما را راضی خواهد کرد و تقریباً در هیچ حالتی لازم نیست بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم صدای هدست استفاده کنید. صدای زیادتر علاوه بر ضررهایی که برای گوش دارد، باعث ایجاد صدایی خش‌دار می‌شود. حالت پیش‌فرض هدست صدای تمیز و دقیقی ارائه می‌کند و برای کسانی که اهل پستی و بلندی‌های زیاد و بیس‌های قوی نیستند، بسیار مناسب خواهد بود. تنظیم موسیقی که به واسطه‌ی کنترلر هدست انجام می‌شود، جزئیات آهنگ‌ها را بهبود می‌بخشد و صدای پویاتری تولید می‌کند.

Cooler Master MasterPulse Pro

Cooler Master MasterPulse Pro

تنظیم فیلم بیشتر صداها را پایین می‌آورد و طراوت آن‌ها را می‌گیرد و حالت گیمینگ نیز تغییر ملموسی در صدای تولیدی ایجاد نمی‌کند. به نظر می‌رسد تنظیم موسیقی یا پیش‌فرض بهترین گزینه برای کاربردهای گوناگون هدست باشد. از طرف دیگر اما قابلیت صدای فراگیر به خوبی تأثیر خودش را نشان می‌دهد و با اینکه در بازی‌ها یا هنگام تماشای فیلم همچنان نمی‌توانید با دقت بالا منبع صدا را تشخیص دهید، اما این سیستم صدای فراگیر خودکار کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد و بهتر است همیشه این گزینه را روشن نگه دارد.

ویژگی خاصی که کولر مستر در این هدست روی آن تمرکز کرده، BassFX نام دارد. برای بهره بردن از بیس بالا، می‌توانید به راحتی پنل‌های جلویی هدست را جدا کنید تا از قدرت بیشتری در آهنگ‌ها بهره بگیرید. طراحی مغناطیسی این پنل‌ها تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کند و حتی ظاهر کلی هدست بدون آن‌ها، همچنان زیبا و شیک است. بدون هیچ تنظیم خاصی می‌توانید حین استفاده از هدست، این پنل‌ها را جدا کنید تا از بیس بیشتر لذت ببرید اما جا زدن دوباره‌ی آن‌ها هنگامی که هدست روی سرتان است،‌ کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

Cooler Master MasterPulse Pro

گیمرهای حرفه‌ای علاوه بر کیفیت و دقت صدای دریافتی از هدست، به عملکرد میکروفون آن هم اهمیت زیادی می‌دهند. مسترپالس متأسفانه در این زمینه عملکردی به خوبی صدای تولیدی خود ندارد و کولر مستر با قربانی کردن کیفیت و تمرکز بیشتر روی طراحی یک‌پارچه‌ی هدست، نتوانسته میکروفون باکیفیتی برای آن تعبیه کند. میکروفون مخفی هدست که در نگاه اول شاید اصلاً به چشم نیاید، عملکرد متوسطی دارد و کسانی که صدای شما را از طریق آن می‌شوند، شاید با صدایی دور و همراه با نویز روبه‌رو شوند.

روی هم رفته مسترپالس پرو هدستی است که می‌تواند جواب‌گوی نیازهای گیمرهایی که موسیقی را نیز به شکل حرفه‌ای گوش می‌دهند باشد و با تنظیمات مختلف خود و البته قابلیت تغییر رنگ لوگوی روی هدست که برای بسیاری از کاربرها خوشایند خواهد بود، یک انتخاب مناسب به نظر می‌رسد.

هدست گیمینگ Cooler Master MasterPulse Pro توسط شرکت آواژنگ در اختیار زومجی قرار گرفته است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده