نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

بروزرسانی جدید Rocket League تمرینات قابل سفارشی سازی را به همراه می‌آورد

آپدیت تازه‌ای برای Rocket League در راه است که بخش تمرینی-آموزشی این بازی را پربارتر می‌کند.

می‌گویند که راکت لیگ از آن دسته بازی‌هایی است که یادگیری‌شان آسان و استاد شدن در آن‌ها دشوار است. در نتیجه، معمولا تمرین و پشتکار زیادی لازم است تا بازیکنان تازه‌وارد بتوانند در Rocket League پیشرفت کنند و حالت آموزشی بازی شاید در اینجا آن‌چنان کارایی نداشته باشد. اکنون باخبر شده‌ایم که استودیو سایانیکس (Psyonix)، سازنده‌ی بازی، می‌خواهد تغییراتی را در این بخش اعمال کند.

سایانیکس به‌تازگی در وب‌سایت رسمی راکت لیگ از تصمیم‌اش برای انتشار آپدیتی خبر داده که بخش آموزشی قابل سفارشی‌سازی یا Custom Training را به بازی اضافه می‌کند. این بخش به بازیکنان امکان خواهد داد تا روی مهارت‌های موردنظرشان تمرکز کنند و زیر و بم انواع شوت زدن را دربیاورند.

در حالت Custom Training کاربر می‌تواند نقشه‌ی دلخواه‌اش را انتخاب کند و پس از اینکه نوع تمرین (حمله یا دروازه‌بانی) و دشواری سطح آن (rookie ،pro یا all-star) را تعیین کرد، برچسب‌هایی را با توجه به محتویات تمرین برای آن برگزیند؛ برچسب‌هایی که می‌توانند مواردی مانند دریبل‌زنی، شوت‌های دیواری و ضربات هوایی باشند. پس از آن، قابلیت‌های جدید حالت تمرینی در دسترس بازیکن می‌گیرند که اولین آن‌ها لیست ضربات یا Shot List است.

حالت Custom Training بازی Rocket League

لیست ضربات، همان‌طور که از نام‌اش برمی‌آید، شامل تمام ضربه‌هایی می‌شود که بازیکن طی بازه‌ی تمرینی‌اش به توپ زده است. کاربر قادر است تا ضربه‌های‌اش را ویرایش کند، شوت‌هایی جدیدی را به مجموعه‌اش اضافه کند یا آنکه بعضی از آن‌ها را حذف کند. در حین ویرایش کردن شوت‌ها می‌توان توپ و همین‌طور اتومبیل را در موقعیت‌های دلخواه قرار داد و پس از آن، راستا و سرعت حرکت توپ را تعیین کرد. در این میان، پیش‌نمایشی از مسیر حرکت توپ به نمایش درمی‌آید که بازیکن را از وضعیت پیش رو آگاه می‌کند؛ به‌شکلی که می‌توان تأثیر پارامترهای مختلف را روی ضربه به‌طور بی‌درنگ مشاهده کرد. سایانیکس یک فایل GIF متحرک را هم در همین رابطه منتشر کرده که سازوکار ویرایش ضربات را به تصویر می‌کشد و می‌توانید آن را (که حجمی در حدود ۱۷ مگابایت دارد!) در وب‌سایت منبع مشاهده کنید.

بخش آموزشی جدید Rocket League امکان اشتراک‌گذاری محتوا را هم فراهم کرده و بازیکنان می‌توانند پس از آپلود کردن محتوای تمرینی‌شان در سرورهای بازی، آن‌ها را از طریق یک کد منحصربه‌فرد در دسترس دیگران قرار دهند. در اینجا سربرگی هم به جستجو کردن در میان محتویات آموزشی آپلود شده اختصاص داده شده است. امکان تغییر دادن تمرین‌ها حتی پس از آپلود کردن آن‌ها هم برای سازندگان محتوا فراهم خواهد بود؛ اما فعلا آن‌ها را نمی‌توان میان پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

حالت Custom Training بازی Rocket League

استودیو سایانیکس اضافه شدن بخش تمرینات سفارشی به راکت لیگ را پایان کار نمی‌داند؛ بلکه قرار است به‌مرور امکانات بیشتری، در زمینه‌ی جستجو کردن تمرین‌های آپلود شده و حالت‌های آموزشی، برای این بخش در نظر گرفته شود. البته هنوز مشخص نیست که بروزرسانی نام‌برده چه زمانی برای بازی منتشر می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده