// دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

تیک-تو: بازی های ناامید کننده اخیر نشان دهنده کیفیت کاری 2K نیستند

استراوس زلنیک، مدیر عامل کمپانی تیک تو (Take-Two) اعلام کرده است که بازی‌های نا‌امید‌کننده نشان‌دهنده کیفیت کاری 2K نیستند.

استراوس زلنیک، مدیر عامل کمپانی تیک تو اینتر‌اکتیو سافت‌ویر در کنفرانس سرگرمی، اوقات فراغت و اینترنت که به همت موسسه ام‌کی‌ام پارتنرز (MKM Partners) برگزار شده، اعلام کرده است که بازی‌های نا‌موفق کمپانی توکی گیمز (2K Games) مانند Battleborn و Evolve اساسا نشان‌گر سطح کیفی این کمپانی نیستند:

به نظر من توکی تا‌کنون عالی عمل کرده است. شخصا باور دارم که اگر تعداد بازی‌های زیادی را منتشر کنید، بدون شک تمامی آن‌ها به موفقیت یکسان دست نخواهند یافت و بازی Battleborn نمونه بارز این گفته است. اما شرایط Evolve کمی متفاوت است. حقوق مادی و معنوی این بازی پس از ور‌شکستگی کمپانی THQ خریداری شد. روند ساخت این بازی توسط یک استودیو خارج از مجموعه‌ استودیو‌های توکی گیمز و تحت نظارت این کمپانی انجام شده است. بر همین اساس شرایط این بازی تفاوت نسبی به بازی Battleborn دارد. ما می‌دانستیم که Evolve یک بازی متفاوت و غیر‌معمول است و سرمایه‌گذاری بر روی بازی‌هایی با این خصوصیت مترادف ریسک کردن است. نسبت به این‌که آن‌طور که باید و شاید این بازی مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت، چندان برای ما غافلگیر‌کننده نبود. 

بازی Battleborn نیز نا‌امید‌کننده بود. پیش از این به این نکته اذعان کرده‌ایم. اما به اعتقاد من نباید ارائه بازی‌های نا‌امید‌کننده را از خصوصیات توکی گیمز دانست، زیرا این کمپانی بازی‌هایی نظیر Civilization ،XCOM 2، شبیه‌ساز ورزش بسکتبال NBA2K و بسیاری دیگر را ارائه کرده است که همگی نمرات بالایی را کسب کرده‌اند. 

استراوس زلنیک در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که تمامی بازی‌ها محکوم به موفقیت نیستند و در حالی که قدرت بازاریابی و شهرت برند توکی گیمز به حدی است که حتی در صورت متضرر شدن همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد، هدف همواره ارائه بهترین کیفیت است:

ما در حوزه سرگرمی فعالیت داریم و هر عملی مسلما موفقیت آمیز نخواهد بود. هدف ما ارائه محصولاتی با بالا‌ترین کیفیت است و به همین منظور به از بین بردن مرز‌ها و محدودیت‌ها ادامه می‌دهیم، اما همواره نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

خوش‌بختانه سیستم بازار‌یابی ما بسیار قوی است، بنابر‌این اگر عملکرد بی‌نقصی در این بخش نداشته باشیم، می‌توانیم از توان‌مندی آن‌ها بهره ببریم. همچنین مجموعه‌های غنی و مشهوری داریم که اگر با مشکل رو‌به‌رو شدیم، می‌توان از پتانسیل آن‌ها استفاده کنیم. برای مثال نمرات بازی WWE کمتر از انتظارات ما بود، اما همچنان فروش بسیاری خوبی را تجربه کرد.

بر این اساس ما در موقعیتی قرار داریم که حتی اگر در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل شویم، باز هم می‌توانیم موفق عمل کنیم. اما اشتباه برداشت نکنید، هدف ما ادامه روند تولید محصولات با‌کیفیت و بدون نقص است. گاهی اوقات آن‌طور که متصور می‌شویم، به موفقیت دست پیدا نمی‌کنیم.

استراوس زلنیک در پایان از تناقض و نا‌هنجاری‌های موجود در سیستم کنونی نقد بازی‌ها صحبت کرده و اعلام می‌کند که متا‌کریتیک اهمیت گذشته‌اش را از دست داده، اما همچنان مرجعی مهم و مناسب است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده