// شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

Game Awards جایزه نماد صنعت بازیسازی را به هیدئو کوجیما اهدا می کند

به دنبال ممانعت از حضور هیدئو کوجیما در Game Awards سال گذشته، این بازیساز نامدار ماه آینده جایزه خود را دریافت می کند.

بعد از مشکلات پیش آمده و نبود امکان حضور هیدئو کوجیما، خالق Metal Gear Solid جهت دریافت جایزه خود در مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ (The Game Awards 2015)، اکنون اعلام شده است که وی در نهایت در تاریخ ۱ دسامبر (۱۱ آذر) جایزه خود را در مراسم امسال با عنوان «نماد صنعت بازیسازی» دریافت خواهد کرد.

جف کیلی (Geoff Keighley)، میزبان Game Awards در یک توئیت، این خبر را به همراه یک تصویر فوق‌العاده از کوجیما در حالی که یک کره‌ی زمین در دستان او قرار دارد، اعلام کرده است:

Kojima Industry Icon Game Award

او در نهایت می‌تواند جایزه خود را بگیرد! @HIDEO_KOJIMA_EN برای دریافت جایزه نماد صنعت در مراسم زنده جوایز بازی‌های ۲۰۱۶ در ۱ دسامبر.

کوجیما به عنوان کارگردان برروی توسعه مجموعه Metal Gear و همچنین توسعه اکثر قریب به اتفاق نسخه‌های فرعی این مجموعه حضور داشته است. او همچنین برروی بازی‌های ویدیویی مانند Zone of the Enders ،Snatcher و Boktai کار کرده است. کوجیما علاوه بر این، وظیفه کارگردانی P.T. که اکنون به صورت کامل دانلود آن از دسترس خارج شده را برعهده گرفته بود. این خالق بازی‌های ویدیویی پیش از لغو ساخت Silent Hills، برروی این بازی کار می‌کرد.

در سال ۲۰۱۵ بود که شایعاتی پیرامون رابطه پر مشکل میان کوجیما و کونامی در سطح رسانه‌ها منتشر شد، مشکلاتی که در نهایت خروج کوجیما از این کمپانی را رقم زد. لغو توسعه Silent Hills جدید نیز در کنار رخدادهای دیگر مانند حذف نام کوجیما از روی عکس بسته The Phantom Pain، بر این شایعات دامن زده بود.

کدورت میان کونامی و کوجیما اما نقطه عطفی برگشت ناپذیر داشت، جایی که جف کیلی در جریان مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ اعلام کرد که وکلای کونامی مانع حضور هیدئو کوجیما برای دریافت جایزه بهترین اثر اکشن ماجراجویی و همچنین بهترین موسیقی متن برای بازی  Metal Gear Solid V: The Phantom Pain شده‌اند. ممانعتی که در نهایت باعث شد تا کیفیر ساترلند، صدا‌پیشه بازی بجای وی جایزه را دریافت کند.

پس از اتفاقات مراسم جایزه‌ بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ اما کوجیما اقدام به تاسیس یک استودیوی جدید کرده است. این بازیساز افسانه‌ای همچنین با انتشار یک ویدیو به همراه  اندرو هاوس، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های کامپیوتری شرکت سونی از همکاری با سونی برای بازی آینده خود پرده برداری کرد. کوجیما اکنون در حال توسعه بازی Death Stranding با نقش‌آفرینی نورمن ریداس است، این بازی اخیرا و در جریان نمایشگاه E3 رونمایی شد و تا کنون جزئیات زیادی در رابطه با داستان آن منتشر نشده است. شما می‌توانید تریلر بازی Death Stranding را در زومجی تماشا و دانلود کنید. زومجی همچنین یادداشتی را با عنوان موشکافی اولین تریلر بازی Death Stranding منتشر کرده است.

مراسم The Game Awards 2016 در تاریخ ۱۱ آذر ماه (۱ دسامبر ) در سالن نمایش مایکروسافت در شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود. لیست نامزدهای دریافت جوایز این مراسم اخیرا منتشر شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده