نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

۱۰ بازی پرفروش آمریکا در ماه اکتبر معرفی شدند؛ Battlefield 1 در صدر

موسسه NPD اسامی ۱۰ بازی پرفروش ماه اکتبر در آمریکا را اعلام کرده است که نام Battlefield 1 در صدر دیده می‌شود.

موسسه آماری NPD که هر ماهه آمار فروش کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی را منتشر می‌کند، اسامی ۱۰ بازی پرفروش ماه اکتبر در آمریکا را اعلام کرده است. بر این اساس، بازی‌های Battlefield 1 ،Mafia 3 و Gears of War 4 سه بازی پرفروش ماه اکتبر هستند. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که نسخه‌های دیجیتالی بازی Gears of War 4 در این آمار‌گیری محاسبه نشده‌اند. این در حالی است که به دلیل پشتیبانی این بازی از قابلیت Play Anywhere، افراد زیادی به خرید نسخه دیجیتالی آن تمایل داشته‌اند.

در جایگاه‌های چهارم و پنجم هم به ترتیب بازی‌های FIFA 17 و NBA 2K17 قرار گرفته‌اند که هر دو ماه گذشته جزو سه بازی پرفروش ماه بودند. در رتبه‌های بعدی هم می‌توان نام بازی‌های Skyrim، WWE 2K17، Civilization VI، Titanfall 2 و Madden NFL 17 را مشاهده کرد.

یکی دیگر از موارد جالب این لیست، این است که دیگر خبری از بازی‌های Overwatch ،GTA V و Call of Duty: Black Ops 3 نیست که معمولا همیشه در بین ۱۰ بازی پرفروش ماه حضور داشتند. دلیل این مورد می‌تواند عرضه بازی‌های بزرگ جدید و در مورد Black Ops 3 هم عرضه نسخه جدید کال آف دیوتی باشد.

NPD همچنین میزان فروش کلی بازی‌ها را نیز حساب کرده است که بر اساس، گیمر‌ها در ماه اکتبر ۵۳۹ میلیون دلار برای خرید بازی‌ها هزینه کرده‌اند که در مقایسه با ماه اکتبر ۲۰۱۵، رشدی ۳۶ درصدی داشته است. سم ناجی، تحلیل‌گر گروه NPD، در این مورد گفت:

فروش کلی بازی، سخت‌افزار و لوازم جانبی در ماه اکتبر ۲۰۱۶ به میزان ۶ درصد در مقایسه با اکتبر سال گذشته رشد داشته است و این در حالی است که لوازم جانبی به میزان ۲۴ درصد و فروش سخت‌افزار هم به میزان ۲۰ درصد افت داشته است. با این حال عرضه بازی‌هایی چون Battlefield 1 ،Mafia 3 و Gears of War 4 در ماه اکتبر، باعث شد رشد خوبی را در زمینه بازی‌ها شاهد باشیم.

در زمینه کنسول‌ها هم چندی پیش مشخص شد که ایکس‌باکس وان برای چهارمین ماه متوالی توانسته فروش بیش‌تری نسبت به پلی‌استیشن 4 در آمریکا داشته باشد. ناجی در این مورد هم گفت:

تعداد کنسول‌های ایکس‌باکس فروخته شده در این ماه در مقایسه با اکتبر سال گذشته رشدی ۸ درصدی داشته است و این در حالی است که قیمت میانگین کنسول‌های ایکس‌باکس هم به لطف عرضه کنسول ارزان‌قیمت ایکس‌باکس وان اس ۵۰۰ گیگابایتی، افتی ۱۷ درصدی داشته است.

در پایان می‌توانید لیست ۱۰ بازی پرفروش این ماه را مشاهده کنید:

  1. Battlefield 1
  2. Mafia III
  3. Gears of War 4
  4. FIFA 17
  5. NBA 2K17
  6. The Elder Scrolls V: Skyrim
  7. WWE 2K17
  8. Civilization VI
  9. Titanfall 2
  10. Madden NFL 17


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده