// شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

بازی‌های ایکس باکس 360 از این پس در جعبه ایکس باکس وان عرضه می‌شوند

بازی‌های ایکس‌باکس 360 که توسط قابلیت Backward Compatibility بر روی ایکس‌باکس وان قابل بازی هستند، در جعبه ایکس‌باکس وان عرضه می‌شوند.

مایکروسافت قابلیت Backward Compatibility را سال گذشته به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه کرد و این ویژگی استقبال خوب کاربران را در پی داشت. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس 360 را روی ایکس‌باکس وان تجربه کنند. حال مایکروسافت ویژگی جالب دیگری به این بازی‌ها اضافه کرده است.

backward compatibility

بازی‌هایی که هم اکنون در فهرست قابلیت Backward Compatibility هستند در جعبه ایکس‌باکس وان منتشر می‌شوند. همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، نام ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 بر روی جعبه بازی Fallout 3 ثبت شده است. مایکروسافت با این عمل به انتخاب راحت‌تر کاربران کمک می‌کند. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات، مایکروسافت قصد دارد تبلیغات بیش‌تری روی ویژگی‌های کنسول خود کند که Backward Compatibility هم یکی از این ویژگی‌هاست.

backward compatibility

برای مثال با دقت روی جعبه بازی Doom 3 با جمله «قابل بازی بر روی ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360» مواجه می‌شویم که به این منظور است که بازی بر روی ایکس‌باکس وان نیز نصب می‌شود. همچنین به این معنی است که دیسک بازی دارای یک بروزرسانی برای ایکس‌باکس وان است که قابیلت Backward Compatibility را فعال کند. کنسول‌های ایکس‌باکس وان فروخته شده‌ای که از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۴ به اینترنت متصل نشده‌اند، فاقد بروزرسانی لازم برای اجرای این بازی‌ها هستند ولی از آنجایی که بر روی جعبه بازی به الزام اتصال به اینترنت اشاره‌ای نشده است یقینا دیسک بازی به همراه محتوا بازی عرضه شده و نیازی به بروزرسانی ندارد.

با توجه به فروش کم کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن 4 در دو سال اول عرضه این دو کنسول، مایکروسافت با این اقدام می‌تواند رقابت را با سونی نزدیک‌تر کند.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده