نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

مدیر اجرایی ایکس باکس: اسکورپیو بازی‌ها را رزولوشن 4K واقعی اجرا می‌کند

آرون گرینبرگ اعلام کرده که کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو قادر به ارائه تجربه گیمینگ 4K واقعی است.

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو چند روز پیش به عنوان کنسول میان‌نسلی سونی عرضه شد و در ایام تعطیلات سال آینده (پاییز ۹۶) نیز شاهد عرضه کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو مایکروسافت خواهیم بود. حال آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، در جریان جلسه‌ای که با طرفداران در مکزیکو سیتی داشت، توضیحاتی در مورد اسکورپیو ارائه کرده و گفته که این کنسول قادر به ارائه تجربه 4K واقعی است:

اسکورپیو قوی‌ترین کنسولی خواهد بود که تا به حال دیده‌اید. این کنسول بازی‌ها را در رزولوشن 4K واقعی اجرا می‌کند و قادر به ارائه جلوه‌های بصری است که تا به حال روی کنسول‌ها مشاهده نشده است.

البته کاربران پی‌سی برای اینکه به چنین جزییات گرافیکی دست پیدا کنند، باید هزینه زیادی برای خرید پی‌سی خود خرج کنند. پس این سوال پیش می‌آید که ما چطور قرار است چنین قدرتی را در قالب یک کنسول ارائه کنیم؟ جواب این سوال چیزی است که قطعا باعث شگفتی شما خواهد شد و رسیدن به چنین قدرتی در قالب یک کنسول هدف اصلی ما است.

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که تمامی بازی‌های ساخته شده توسط استودیو‌های خود این کمپانی، روی ایکس‌باکس اسکورپیو با رزولوشن 4K واقعی اجرا خواهند شد. با این حال مارک سرنی، مهندس ارشد پلی‌استیشن، اخیرا اعلام کرده بود که برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K واقعی، یک کنسول باید حداقل هشت ترافلاپس توان داشته باشد. این در حالی است که اسکورپیو ۶ ترافلاپس قدرت دارد.

نظر شما در مورد صحبت‌های گرینبرگ چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده