نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

بررسی بازی Dishonored 2 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

برخی نمره‌های بازی Dishonored 2 منتشر شده است و در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

بازی Dishonored 2، ساخته استودیو آرکین، دنباله بازی موفق Dishonored است که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و توانست نمره‌های بسیار خوبی دریافت کند. حال دنباله این بازی موفق نیز عرضه شده تا شاید بتواند موفقیت‌های قسمت اول را تکرار کند و اینطور که از نمره‌های بازی مشخص است، Dishonored 2 به خوبی توانسته به هدف خود برسد.

Dishonored 2 تغییرات متعددی نسبت به نسخه اول خود داشته که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را، امکان انتخاب از بین دو کاراکتر کروو اتانو و امیلی کادوین دانست که هریک سبک خاص خود را دارند و همین امر تنوع بالایی به بازی می‌بخشد. به‌علاوه المان‌های اکشن و مخفی‌کاری و همچنین اتمسفر خاص نسخه اول کماکان در این نسخه هم دیده می‌شود. البته نسخه پی‌سی این بازی هنوز از مشکلاتی رنج می‌برد که باعث شده کاربران این پلتفرم نتوانند آنطور که باید از بازی لذت ببرند. با این حال بتسدا وعده داده که به‌زودی با عرضه آپدیتی این موارد را رفع خواهد کرد.

در ادامه مروری بر نمره‌ها و بررسی سایت‌های بزرگ از این بازی خواهیم داشت. البته در نظر داشته باشید که بتسدا تصمیم گرفته از این پس نسخه مخصوص نقد را پیش از عرضه بازی‌ها برای منتقدین ارسال نکند و به همین دلیل هم هنوز تعداد نقد‌های بازی کم است و با انتشار نمره‌های بیش‌تر، این پست هم بروزرسانی می‌شود.

Dishonored 2

  • سازنده: آرکین
  • ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۲۱ آبان
  • سبک: اکشن ماجراجویی/مخفی‌کاری

Dishonored 2

اتک آف فن بوی: ۱۰۰ از ۱۰۰

Dishonored 2 در جایگاه نخست بهترین بازی‌های اکشن اول‌شخص سال ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد. چه عاشق هرج و مرج و کشتار باشید و چه بخواهید با ماندن در سایه‌ها کار خود را به صورت مخفی‌کاری انجام دهید، این بازی ابزار مناسبی در اختیار‌تان قرار می‌دهد تا نهایت لذت را از سبک دلخواه‌تان ببرید. این گیم‌پلی عالی با المان‌های دیگری چون شخصی‌سازی یا دنیای زیبا باعث شده تا با بازی روبرو شویم که چه در بار اولی که آن را تجربه می‌کنید و چه در بار پنجم، کماکان لذت‌بخش باشد.

آی‌جی‌ان: ۹۳ از ۱۰۰

Dishonored 2 یک تجربه به‌یاد ماندنی است. بازی که دو کاراکتر قابل‌بازی با توانایی‌های مختلف دارد و در نتیجه حس خواهید کرد که دو بازی متفاوت پیش روی شما است. به علاوه جریان بازی در طول ۱۰ مرحله آن بسیار لذت‌بخش و عالی است و ترکیب این موارد با جهانی با طراحی بسیار زیبا، باعث شده تا ساخته جدید استودیو آرکین یک بازی بسیار با ارزش باشد.

گیمز رادار: ۹۰ از ۱۰۰

اولین بار بازی را با امیلی و به سبک مخفی‌کاری بازی کردم و تمام کردن بازی ۱۵ ساعت زمان برد. در این مدت از تنوع بالای قابلیت‌های امیلی واقعا لذت برده و هیجان‌زده بودم. البته دوست داشتم تا در داستان پر پیچ و خم بازی، شخصیت‌ها کمی بهتر پرداخته می‌شدند. همچینن دنیای بازی هم بسیار پرجزییات و غنی است و مکانیزم‌های خوبی هم برای پیشبرد گیم‌پلی بازی در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

گیم روولوشن: ۹۰ از ۱۰۰

Dishonored 2 هم برای طرفداران نسخه اول بازی و هم افرادی که اولین بار با این نسخه می‌خواهند سری را تجربه کنند، لذت‌بخش خواهد بود. ماموریت‌های فرعی تنوع بسیار خوبی به بازی بخشیده‌اند و این ویژگی که بازی به شما اجازه می‌دهد آنطور که خواستید آن را تجربه کنید، بسیار عالی است. همچنین بازی به نحوی است که علاوه بر ماموریت‌های اصلی و داستان اصلی، موارد زیاد دیگری هم دارد که گیمر‌ها قطعا با جستجوی بیش‌تر و یافتن آن‌ها، سورپرایز خواهند شد. رفتن سراغ این بازی نیازمند اتخاذ تصمیم سختی نیست، ولی دل کندن از آن بسیار دشوار است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه مخصوصا مراحل پایانی بازی آن چالشی را که باید برای گیمر فراهم نمی‌کنند، ولی در مجموع Dishonored 2 ابزار زیادی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها از بازی لذت ببرد. حضور دو کاراکتر با سبک‌های بازی کاملا متمایز، که هریک تاثیر خود را بر روی داستان بازی دارند، باعث شده تا روند بازی تنوع بالای داشته و در عین حال بسیار هم طولانی باشد. البته یک مشکل بزرگ برای بازی از نظر من، این است که شما نمی‌توانید پس از تمام کردن بازی، دوباره آن را با حفظ تمامی قابلیت‌ها از نو شروع کنید. ولی در عوض می‌توان فایل‌های ذخیره قدیمی را دوباره لود کرد و با درجه سختی بالاتر آن‌ها را بازی کرد.

بررسی Dishonored 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده