بررسی ماوس G302 Daedalus Prime محصول لاجیتک

بررسی ماوس G302 Daedalus Prime محصول لاجیتک

یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

با بررسی ماوس مخصوص بازی G302 لاجیتک همراه زومجی باشید. 

محصولات مخصوص بازی، معمولا به غیر از داشتن ظاهری عجیب و غریب، دارای قیمت بسیار زیادی نیز هستند و کمتر پیش می‌آید که یک محصول مخصوص بازی را ببینیم که دارای ظاهری ساده و قیمتی معقول باشد. لاجیتک، شرکتی که سال‌ها است در ساخت تجهیزات جانبی مخصوص رایانه‌های شخصی فعالیت دارد، سعی کرده است که این رویه را تغییر دهد و با ساخت G302 Daedalus Prime، قصد داشته که یک ماوس مخصوص بازی با ظاهری نسبتا ساده و قیمتی بسیار مناسب به بازار عرضه کند. آیا بالاخره گیمرهای رایانه‌های شخصی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معقول، یک ماوس خوب مخصوص بازی تهیه کنند؟‌ با زومجی و بررسی ماوس G302 Daedalus Prime همراه باشید. 

مشخصات فنی

  • ابعاد: ۱۱۵ در ۶۵ در ۳۷ میلی‌متر
  • وزن:‌ ۱۲۷ گرم
  • نوع ارتباط:‌ سیم‌دار
  • رزولوشن: ۲۴۰ - ۴۰۰۰ DPI
  • عمر ماوس: ۲۰ میلیون کلیک و ۲۵۰ کیلومتر
  • بیشینه سرعت: ۳ متر بر ثانیه
  • بیشینه شتاب: 20G
  • ۶ کلید

Logitech G302

Daedalus یا همان دایدالوس، پدر ایکاروس، یک شخصیت بسیار معروف در اسطوره‌شناسی یونان به حساب می‌آید. وی که هنرمندی زبردست بود، مسئول ساخت یک هزارتوی در جزیره کرت بود. هزارتویی که میناتور (جانوری که نیمی از بدنش انسان و نیمی دیگر گاو بود) در آن نگاه داشته می‌شد. وی همچنین پدری بود که برای ایکاروس، فرزندش، بال‌هایی ساخت و فرزند او با استفاده از آن بال‌ها قدرت پرواز کردن را به دست آورد اما به قدری بالا رفت که خورشید بال‌هایش را ذوب کرد و وی به درون دریا سقوط کرد و جان خود را از دست داد. لاجیتک به این دلیل نام Daedalus را برای محصول خود انتخاب کرده است که به نوعی تداعی کننده ساخت این ماوس توسط یک هنرمند در حد و اندازه‌های دایدالوس باشد.

ماوس G302، به دلیل قیمت پایینش، فاقد بسته‌بندی لوکس و شیک مانند ماوس G900 است. درون جعبه نیز به غیر از خود ماوس، وسیله جانبی دیگری وجود ندارد. با این حال اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی ساده G302 است. بر خلاف دیگر ماوس‌های گیمینگ، لاجیتک در طراحی این ماوس سعی کرده که اصل سادگی را رعایت کند با این حال المان‌هایی در آن دیده می‌شود که مخصوصا پس از متصل کردن آن به رایانه‌شخصی متوجه آن می‌شوید.

اولین نکته که ذات گیمینگ این ماوس را فاش می‌کند، نورهایی است که پس از اتصال آن به رایانه شخصی روشن می‌شوند. این نورها که در قسمت پایینی ماوس قرار گرفته‌اند به رنگ آبی هستند و نور ساطع شده از آن برروی ماوس پد شما منعکس می‌شود که به زیبایی آن می‌افزایند. لوگوی لاجیتک G302 نیز به همان رنگ آبی روشن می‌شود که جلوه خاصی به آن می‌بخشد. ماوس G302، دارای ۶ دکمه است. دکمه‌های کلیک راست و چپ، یک اسکرول ویل با قابلیت کلیک، دو دکمه در سمت چپ ماوس و یک دکمه برای تنظیم DPI، دکمه‌های G302 را تشکیل می‌دهند که شما می‌توانید به غیر از دو کلید اصلی ماوس،‌ بقیه آنها را برنامه‌ریزی کنید. 

Logitech G302

کناره‌های این ماوس برآمدگی‌های کوچکی دارند که ممکن است برای همه چندان خوشایند نباشند با این حال در مدت زمان بررسی آن، برای من مشکلی ایجاد نکردند. ماوس G302، با یک کابل USB به رایانه‌شخصی شما متصل می‌شود و با اینکه ۱۲۷ گرم وزن دارد، هنگام در دست گرفتن آن، حس می‌کنید که یک ماوس بسیار سبک را در دست گرفته‌اید اما این حس، آنگونه نیست که شما احساس کنید یک اسباب‌بازی را در دست گرفته‌اید. 

یکی از نکات منفی ماوس G302، نامناسب بودن آن برای افراد چپ دست است. با اینکه طراحی G302 به گونه‌ای است که ماوس کاملا قرینه است و تنها تفاوت دو سمت آن، وجود دو دکمه در سمت چپ آن است. بنابراین اگر در زمره افراد چپ دست قرار می‌گیرید، می‌توانید با آن کار کنید اما دیگر نمی‌توانید از دکمه‌های کناری آن استفاده کنید.

ماوس G302 به طور خاص برای بازی‌های MOBA طراحی شده است و لاجیتک برای طراحی آن از بازیکنان حرفه‌ای این ژانر کمک گرفته است. حتی برای تبلیغ کردن آن نیز لاجیتک از این بازیکنان حرفه‌ای استفاده کرده است. 

مانند تمام محصولات مخصوص بازی لاجیتک، برای استفاده کردن از تمام قابلیت‌های G302، شما نیاز به نرم‌افزار مخصوص این شرکت با نام Logitech Gaming Software دارید که به صورت رایگان برای ویندوز و مک عرضه شده است. پیش‌تر در بررسی‌های قبلی به تفصیل درباره قابلیت‌های این برنامه حرف زده‌ایم. دقیقا مانند محصولات دیگر لاجیتک، این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که ماوس را شخصی‌سازی کنید. تنظیمات نور G302، تنظیمات DPI، تعریف کردن عملکرد دکمه‌ها و انتخاب کردن پروفایل‌های مختلف از جمله قابلیت‌هایی هستند که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد و کاملا می‌توان دید که لاجیتک با نرم‌افزار مخصوص بازی خود پس از مدت‌ها آزمون و خطا توانسته به یک اکوسیستم بسیار مناسب برای محصولات جانبی مخصوص بازی خود برسد و پختگی در جدیدترین نسخه این نرم‌افزار دیده می‌شود.

Logitech G302

اما عملکرد G302 چگونه است؟ اگر بخواهم کوتاه به شما جواب بدهم، با در نظر گرفتن تمام جوانب، می‌توانم در یک کلمه بگویم فوق‌العاده! کلیدهای با عمر طولانی و استفاده از فلز در طراحی کلیدها که باعث شده زمان پاسخگویی این کلیدها بسیار کم شود، G302 را به یک انتخاب بسیار خوب تبدیل کرده است. درست است که لاجیتک این ماوس را به عنوان یک ماوس مخصوص بازی‌های MOBA تبلیغ کرده است اما G302، چه در بازی‌های دیگر و چه در کارهای روزمره، یک انتخاب بسیار مناسب است. 

خوره‌های بازی‌های MOBA مانند League of Legends و Dota 2 اما از کسانی هستند که نوع طراحی این ماوس را بیشتر از دیگران تحسین خواهند کرد چرا که در این قبیل از بازی‌ها، شما نیاز به یک ماوس با زمان پاسخگویی بالا و سبک دارید و دکمه‌های اضافی یا ویژگی‌های خیلی زیاد، آنچنان به کار شما نمی‌آیند و این دقیقا کاری است که لاجیتک با G302 برای شما انجام می‌دهد. با اینکه پیش از این هم گفتم که این ماوس در دیگر استفاده‌ها و بازی‌ها نیز عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد، اما در بازی‌های MOBA است که شما به خوب بودن این ماوس پی می‌برید. ماوس G302 دارای یک میکرو پردازنده ARM نیز است که برای ذخیره کردن تنظیمات آن به کار می‌رود. 

ماوس G302، یک مثال بسیار خوب از یک ماوس مخصوص بازی با قیمتی مناسب و طراحی بسیار ساده است. لاجیتک با این ماوس نشان داده است که یک محصول گیمینگ خوب، صرفا لازم نیست که دارای یک طراحی فضایی، ویژگی‌های بی‌شمار و قیمتی فوق‌العاده بالا داشته باشد. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار پایینی نسبت به ماوس‌های بالارده مخصوص بازی، صاحب ماوسی شوید که علاوه بر عملکرد فوق‌العاده در بازی‌های MOBA، در دیگر بازی‌ها و کارهای روزمره نیز عملکرد بسیار خوبی از خود بجای می‌گذارد.

برای اطلاع از قیمت ماوس و مقایسه مشخصات فنی و قیمت ‌محصولات مختلف در فروشگاه‌های مختلف بخش محصولات شما را یاری خواهد کرد. قیمت ماوس تسکو، ماوس ریزر، ماوس لاجیتک و دیگر برندها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده