// سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

راهنمای Titanfall 2: معرفی مبتدی ویژگی های بخش چندنفره

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های آنلاین بازی Titanfall 2 بی‌اندازیم.

ریسپاون اینترتینمنت در نهایت دومین شماره از مجموعه Titanfall را با نام Titanfall 2 منتشر کرد. این بازی که این بار بر خلاف شماره‌ اول دارای کمپین‌ داستانی آفلاین است،‌ برای نخستین بار به رابطه میان پایلوت‌ها و تایتان‌ها می‌پردازد. جایی که یک انسان می‌تواند تا با ارتباط با هوش مصنوعی تایتان خود مشکلات را پشت سر گذاشته و در ماموریت خود پیشروی کند. اگر بخواهیم از حالت تک نفره که با جزئیات در بررسی بازی Titanfall 2 به صورت متنی و ویدیویی به آن پرداخته‌ایم، عبور کنیم. نقطه‌ی عطف در هر دو بازی مجموعه Titanfall را بخش چندنفره تشکیل می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا با تمرکزی بیشتر به ویژگی‌های پایلوت‌ها و تایتان‌ها پرداخته و در مجموع نگاهی کامل به ویژگی‌های حالت آنلاین بی‌اندازیم.

بخش چندنفره بازی تایتان‌فال 2 از حالت‌های مختلف ۵ در مقابل ۵، ۶ در مقابل ۶ و ۸ در مقابل ۸ تشکیل می‌شود و رقابت‌ها در نقشه‌هایی متوسط و با برخورد‌های زیاد صورت می‌پذیرد. با توجه به استفاده از تایتان‌ها و قامت بلند این غول‌های آهنین، ریسپاون ترجیح داده تا مبارزه در نقشه‌ها را به دو شکل مناسب برای پایلوت‌ها که در ساختمان‌ها صورت می‌گیرد و مبارزه در فضای باز برای رقابت تایتان‌ها طراحی کند. بخش آنلاین همچنین شامل شایستگی یا همان مریت،‌ پول رایج بازی می‌شود. با اتمام هر رقابت آنلاین میزان مشخصی از پول رایج با توجه به عملکرد شما داده خواهد شد که همواره قطره چگانی انجام می‌گیرد.

Titanfall 2 Guide Modes

حالت‌های مختلف بخش چند نفره:

بخش چندنفره در بازی تایتان‌فال 2 دارای ۱۳ حالت است. هر یک از حالت‌ها با توجه به ویژگی‌ها از تعداد مشخصی بازیکن پشتیبانی می‌کنند که در اندازه‌ای مینیمال نسبت به Battlefield 1، دیگر بازی منتشر شده توسط الکترونیک آرتز قرار دارند. به غیر از تمامی حالت‌ها بازی تایتان‌فال 2 دارای یک رقابت تک به تک با نام Coliseum است که تنها با خریداری بلیت یا هدیه گرفتن فعال می‌شود. در این حالت دو پایلوت به نوعی با یکدیگر دوئل کرده و تا کشته شدن یک طرف ادامه می‌دهند. حالت‌های بخش چندنفره بازی به شرح زیر است:

  • Bounty Hunt: این حالت با حضور مینیون‌ها (نیروهای هوش‌مصنوعی) و ۱۰ بازیکن (5v5)‌ در ۱۰ دقیقه انجام می‌گیرد. در مجموع در سه موج نیروهای هوش مصنوعی در نقشه حضور پیدا می‌کنند که باید با کشتن این نیروها، تا جای ممکن دلارهای بیشتری را جمع‌آوری کنید. با اتمام هر موج،‌ بانک‌ها به مدت ۶۰ ثانیه در دو مکان و به صورت مشترک میان دو تیم آزاد می‌شوند که با حضور در کنار آن باید مبلغ دریافتی را آپلود کنید. در صورت کشته شدن قبل از آپلود پول، ۵۰ درصد از پول کسب شده را از دست خواهید داد. این یعنی هرچه بیشتر دلار جمع کنید خود شما نیز به بانتی تبدیل می‌شوید. تایتان‌ها، Grunt ،Spectre و Reaper یا همان مینی تایتان‌ها هر یک مقدار مشخصی دلار را در هنگام از بین رفتن به بازیکنان می‌دهند. در این حالت پایلوت‌ها و تایتان‌ها حضور دارند.
  • Attrition: این حالت نیز با حضور مینیون‌ها و ۱۲ بازیکن (6v6)‌ انجام می‌شود. در این حالت با کشتن هر یک از مینیون‌ها یک امتیاز، پایلوت‌ها پنج امتیاز و تایتان‌ها ۱۰ امتیاز را کسب می‌کنید. تیمی که بیشترین امتیاز را دریافت کند یا به امتیاز ۵۰۰ برسد، پیروز رقابت خواهد شد. در این حالت نیز پایلوت‌ها قادر به فراخوان تایتان خود هستند.
  • Capture the Flag: حالت 5v5 و بدون حضور مینیون‌ها. هر تیم باید با هجوم به منطقه دشمن پرچم را تسخیر و آن را به پایگاه خود بیاورد. تیمی که سه پرچم را تسخیر کند پیروز است. زمانی که حریف پرچم شما را تسخیر کرد باید بعد از کشتن او، به مدت سه ثانیه در کنار پرچم توقف کرده و اقدام به بازگرداندن پرچم کنید.
  • Pilots vs. Pilots: حالت 8v8 و بدون حضور تایتان‌ها، در این حالت تنها پایلوت‌ها به رقابت پرداخته و برخی از ویژگی‌های مرتبط با تایتان‌ها نظیر بوست مربوط به Titan Sentry با Pilot Sentry‌ جایگزین می‌شوند.
  • Amped Hardpoint: حالت 6v6 و با حضور تایتان‌ها و پایلوت‌ها. در این حالت باید با گرفتن سه منطقه تعیین شده، آنها را برای دریافت امتیاز دو برابر حفظ کنید.
  • Skirmish: حالتی مشابه با Team Deathmatch که از طریق حالت 8v8 Mixtape در دسترس قرار می‌گیرد. در این حالت باید تا جای ممکن نیروهای تیم حریف را برای دریافت امتیاز از بین ببرید.
  • Last Titan Standing: در این ماد بازیکنان در دو گروه پنج نفره به رقابت با یکدیگر می‌روند تا زمانی که آخرین تایتان باقی بماند. البته همچنان پایلوت‌ها قادر به خروج از تایتان خود و برداشتن باتری برای ریکاوری هستند، هرچند همچنان آخرین تایتان باقی‌مانده پیروز خواهد بود. بازی در چند راند دنبال می‌شود تا در نهایت تیم پیروز مشخص شود.
  • 8v8 Mixtape: حالت ترکیبی 8v8 که از دو حالت Amped Hardpoint یا Skirmish تشکیل می‌شود.
  • Coliseum: حالت 1v1 که تنها با استفاده از بلیت یا پرداخت مریت قابل انجام است. در این حالت که به دوئل شباهت دارد دو بازیکنان در مقابل هم و در چند راند سعی می‌کنند تا حریف را از بین ببرد. شخصی که بیشترین پیروزی را داشته باشد پیروز است.
  • Mixtape: ماد ترکیبی از ۶ حالت مختلف Capture the Flag، Last Titan Standing ،Amped Hardpoint ،Attrition ،Bounty Hunt و Pilots vs. Pilots
  • Free for All: حالت یک در برابر ۱۱ که در آن تمامی بازیکنان تنها برای پیروزی خود رقابت می‌کنند.
  • Private Match: رقابت خصوصی با قابلیت‌‌های مختلف نظیر انتخاب نقشه و حالت‌های مورد علاقه. در Private Match دو تا ۱۲ بازیکن می‌توانند حضور داشته باشند.

Titanfall 2 Guide Maps

نقشه‌های حالت چندنفره:

برخلاف Titanfall که در زمان انتشار ‍۱۵ نقشه را شامل می‌شد، در Titanfall 2 شاهد تنها ۹ نقشه آنلاین هستیم. البته باتوجه به عدم وجود حالت آفلاین در اولین شماره و حضور کمپین آنلاین در این بازی این کاهش نقشه در دومین تایتان‌فال قابل درک است. با این حال، هر نقشه در تایتان‌فال 2 دارای تنوع بالایی بوده و فضاهای منحصر به فردی را در اختیار بازیکنان و همچنین ماد‌های بازی می‌گذارد. طبق اعلام ریسپاون اینترتینمنت تمامی نقشه‌‌ها،‌ محتوا و در کل بسته‌های الحاقی آینده بازی تایتان‌فال 2 کاملا رایگان خواهند بود. اولین سری از این بسته‌های الحاقی با یک نقشه جدید با نام Angel City در ماه دسامبر منتشر می‌شود. این نقشه یک ریمستر کامل از نقشه‌ی Angel City در اولین تایتان‌فال است.

  • Forwardbase Kodai
  • Boomtown
  • Homestead
  • Exoplanet
  • Black Water Canal
  • Eden
  • Drydock
  • Crash Site
  • Complex

Regeneration

با Regeneration به اسکین و قابلیت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنید.

نکته‌ای که قبل از پرداختن به ویژگی‌های پایلوت و تایتان‌ها باید در رابطه با آن صحبت کنم ویژگی Regeneration است که از اولین تایتان فال با تغییراتی وارد تایتان‌فال 2 شده است. این قابلیت شباهت بسیاری به پرستیژ کردن در Call of Duty دارد. هر بازیکن که برای نخستین بار وارد بخش چندنفره می‌شود، بازی را از نسل یا Generation یک آغاز می‌کند. با رسیدن پایلوت به بالاترین سطح یعنی ۵۰، گزینه‌ای با نام Regeneration فعال خواهد شد.

در صورت کلیک برروی Regeneration،‌ شما همه چیز را از جمله سلاح‌ها، تایتان‌ها، اسکین‌ها و در کل هرچیزی را که بدون استفاده از مریت آزاد کرده‌اید، از دست داده و از صفر آغاز می‌کنید. با این تفاوت که نسل شما به G2.00 ارتقاء پیدا خواهد کرد. در صورتی که قصد دسترسی به جایگاه بیشتر مهارت‌‌‌های پایلوت را دارید یا می‌خواهید بنرهای بیشتری را آزاد کنید، یا شاید هم بخواهید اسکین‌ها بیشتری را بدست بیاورید. باید نسل خود را ارتقاء دهید. نکته مهم در دسترس قرار داشتن ویژگی‌هایی است که با مریت خریداری شده است. برخلاف ویژگی‌هایی که با افزایش سطح آزاد شده‌اند، اقلام خریداری شده همچنان در نسل بعد در دسترس خواهند بود.

ویژگی Regeneration در سلاح‌ها و تایتان‌ها نیز در دسترس قرار دارد و با رسیدن به سطحی خاص به عنوان مثال ۲۰ آزاد می‌شوند. این ویژگی به نوعی با در اختیار گذاشتن جوایز و امکانات بیشتر، شرایط ورود دوباره به رقابت‌ها را برای بازیکنان وفادار به Titanfall 2 فراهم می‌کند.

Titanfall 2 Guide Boost

‌Boost

بوست‌ها ویژگی‌های ۱۲ گانه‌ای هستند که قبل از ورود به بخش چندنفره و با افزایش سطح یا خرید با استفاده از مریت آزاد می‌شوند. هر یک از بوست‌ها ویژگی‌ منحصر به فردی را بعد از پر شدن نوار بار مورد نیاز در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. نکته مهم قابلیت استفاده تنها در طول یک سلامت یا جان است. با مرگ شخص، ویژگی بوست او نیز از بین می‌رود. هر چند ۱۲ ویژگی منحصر به فرد وجود دارد اما یکی از بوست‌ها با نام Dice Roll، تنها به صورت تصادفی یکی از بوست‌ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

  • Amped Weapons - افزایش قدرت سلاح اصلی و ثانویه. هزینه: ۸۰ درصد
  • Ticks - استقرار درون انفجاری. هزینه: ۶۵ درصد
  • Smart Pistol - جایگزینی با سلاح ثانویه. کاهش مهمات به ۲ خشاب ۱۲ تایی. برروی دشمن مستقیم قفل شده و در اکثر موارد با یک شلیک می‌کشد. هزینه: ۶۰ درصد
  • Map Hack - مکان دشمنان را برای تمام تیم فاش می‌کند. دشمنان به رنگ نارنجی در پشت دیوار مشخص خواهند شد. هزینه: ۷۰ درصد
  • Pilot Sentries - یک Turret بر ضد پایلوت‌ها. هزینه: ۷۲ درصد
  • Battery Back-up - یک باتری رایگان را برای استفاده در تایتان به شما می‌دهد. هزینه : ۸۰ درصد
  • Radar Jammer - برروی رادار (نقشه) دشمن پارازیت می‌اندازد. هزینه: ۴۰ درصد
  • Titan Sentry - ضد تایتان، تنها به مدت یک دقیقه طول عمر دارد. هزینه: ۳۵ درصد
  • Phase Rewind - با فعال کردن این بوست شما به مکانی منتقل می‌شوید که قبل از استفاده از Phase Shift‌ آنجا بوده‌اید. هزینه:‌ ۲۵ درصد
  • Hard Cover - یک سپر محافظ را در مقابل پایلوت می‌آورد. البته هارد کاور تنها برای مقابله با پایلوت‌ها مناسب است در نتیجه نمی‌توانید در برابر حملات قدرتمند تایتان‌ها توقع زیادی از آن داشته باشید. هزینه: ۲۰ درصد
  • Holo Pilot Nova - سه پایلوت هولوگرامی را در جهات مختلف ظاهر می‌کند. هزینه: ۴۰ درصد
  • Dice Roll - یکی از بوست‌ها را به صورت تصادفی فعال می‌کند. هزینه: ‌۳۶ درصد

Network

با استفاده از ویژگی شبکه می‌توانید تا با دوستان خود در زیر یک پرچم به رقابت بپردازید. علاوه بر این با حضور در یک شبکه قادر به دعوت یا مشاهده سایر اعضای شبکه هستید. این ویژگی کمک می‌کند تا در هنگامی که با یک سرور خالی روبرو می‌شوید، قادر به دعوت از سایر اعضای شبکه برای نبرد باشید. با این حال این ویژگی آنچنان که باید معرفی نشده و بسیاری از بازیکنان از آن بی خبر هستند. در ساعت مشخصی از روز با نام Happy Hour در صورت آنلاین شدن در کنار دریافت ۵ مریت به عنوان جایزه، می‌توانید با سایر بازیکنانی حاضر در آن ساعت به رقابت بپردازید.

Titanfall 2 Guide Faction

Faction

فکشن‌ها در حقیقت هیچ ویژگی قابل توجهی را به شما ارائه نمی‌دهند. تنها سود فکشن‌ها دیدن چهره‌ها یا به قولی NPC های متفاوت در آغاز بخش چندنفره است. البته با افزایش سطح هر یک از فکشن‌ها می‌توانید به پچ‌ها و بنرهای مربوط به فکشن مورد نظر دسترسی پیدا کنید. علاوه‌ بر این، گوینده یا همان آنونس کننده اتفاقات رخ داده در حالت چند نفره نیز تغییر می‌کند. هریک از فکشن‌ها در کنار افزایش سطح، با استفاده از مریت نیز قابل خریداری هستند. ۶ فکش در بخش چندنفره بازی تایتان‌فال 2 حضور دارند که می‌توانید نام آنها را از پایین مشاهده کنید.

  • Sarah Briggs
  • Kuban Blisk
  • Ash
  • Barker
  • Gates
  • General Marder

Callsigns

شامل پچ‌‌ها و بنر‌هایی می‌شود که با انجام برخی از کارها یا افزایش لول قادر به آزاد سازی آنها هستید. زمانی  که حریف را از بین می‌برید،‌ این بنر و پچ شما است که در کنار نحوه کشتن او، به حریف نمایش داده می‌شود. Callsigns هیچگونه تاثیری در رقابت‌ها ندارد.

Titanfall 2 Guide pilot

 پایلوت‌ها:

تاکتیکال‌ها ظاهر و ویژگی منحصر به فردی را به بازیکنان می‌دهند.

پایلوت‌ها در حالت چندنفره براساس تاکتیکال کلاس‌بندی می‌شوند. هر یک از تاکتیکا‌ل‌ها مهارت خاصی به پایلوت داده و از نظر ظاهر، پایلوت‌ها را از یک دیگر مستثنی می‌کند. علاوه بر این، با توجه به سیستم لولینگ این بازی شوتر، بازیکنان باید با استفاده از سلاح‌های مختلف سطح آنها را برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر افزایش دهند. این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنانی که زمان بیشتری را در بازی سپری می‌کنند از توانایی‌های بیشتری نیز بهرمند شوند. نکته حائز اهمیت جایگاه‌ ویژگی‌های افزایشی سلاح‌ها است که برای هر سلاح به شکل جداگانه‌ای عمل می‌کند. با افزایش سطح سلاح می‌توانید تا مگسک جدید و مهارت‌های بیشتری را برای استفاده هر سلاح انتخاب کنید.

پایلوت‌ها همچنین دارای پاور کیت‌هایی هستند که با رسیدن به سطحی خاص یا پرداخت هزینه مورد نیاز آزاد می‌شوند. انتخاب هر یک از ویژگی‌های فوق هرچند در طول نبرد چندنفره کمک می‌کنند با این حال، همچنان تجربه و حرفه‌ای بودن بازیکنان حرف اول را در تعیین برترین‌ها می‌زند.

تاکتیکال‌ها:

  • Cloak: این تاکتیکال به پایلوت اجازه می‌دهد تا به مدت مشخصی نامرئی شوند. ویژگی فوق برای حرکت راحت در نقشه و همچنین فرار از دست تایتان‌ها کارایی دارد.
  • Pulse Blade: چاقویی ویژه که با ارسال پالس به اطراف نیروهای دشمن در پشت دیوارها را با رنگ نارنجی نمایان می‌کند. تاکتیکال فوق برای تشخیص مکان دشمنان و یافتن آنها بسیار کاربردی است.
  • Stim: با استفاده از تاکتیکال خود دو ویژگی افزایش سرعت حرکت و افزایش سرعت بازیابی سلامت را بدست می‌آورد. ویژگی فوق برای فرار سریع از معرکه و بازیابی قوا برای ورود دوباره به نبرد کاربرد دارد.
  •  Grapple: یکی از تازه‌ترین مهارت‌های اضافه شده به مجموعه تایتان‌فال 2 بی‌شک قلاب است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به مکان‌های بلند برای مخفی شدن دست‌یافته و راحت‌تر از سایر پایلوت‌ها به بالای ساختمان‌ها بروید. علاوه بر این، قلاب یکی از بهترین روش‌ها برای پرش برروی تایتان و خارج کردن باتری است.
  • A-Wall: دیواری مجازی با محافظت تقریبی ۱۸۰ درجه‌ای، به ویژه برای مبارزه رو در رو و همچنین مبارزه با سلاح‌های اسنایپر کاربرد دارد. این تاکتیکال از سطح ۱۴ آزاد می‌شود.
  • Phase Shift:  تلپورت در بُعد مجازی برای حرکت سریع به سمت حریف یا فرار از موقعیت در برابر تایتان‌ها. این تاکتیکال که از سطح ۲۶ آزاد می‌شود به بازیکنان امکان حرکت در سریعترین زمان ممکن را در برابر تایتان‌ها و پایلوت‌ها می‌دهد. ویژگی فوق شباهت زیادی به قابلیت تایتان رونین دارد. شما در زمان فیس شیفت نمی‌توانید دشمنان خود را ببینید،‌ مگر آنکه حریف شما نیز از فیس ‌شیفت استفاده کرده باشد.
  • Holo Pilot: تاکتیکال فوق یک هولوگرام از پایلوت را ایجاد می‌کند تا با تقلید حرکات بازیکن،‌ باعث گیج شدن دشمنان شود. سطح ۳۶ برای آزادسازی رایگان این تاکتیکال مورد نیاز است.

Titanfall 2 Guide primary

سلاح‌ها

سلاح اصلی (Primary):

این سلاح‌ها در شش کلاس برای بازیکنان ارائه می‌شوند. برای آزادسازی سلاح‌های فوق هرچند می‌توانید از مریت استفاده کنید اما هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت.

  • Assault Rife
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
G2A5۹۰۸۵۶۵۳۳۱۴۳۵
Hemlok BF-R۷۵۸۰۶۵۸۰۲۴۱۵
R-201 Carbine۵۵۹۰۶۵۸۰۲۴۰
V-47 Flatline۷۰۴۵۶۵۶۰۳۰۴۷

  • Submachine Gun
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
Alternator۷۵۵۰۴۰۶۰۲۰۸
CAR۴۰۸۵۴۰۷۰۳۰۰
R-97 Compact۳۵۲۲۴۰۱۰۰۴۰۴۱
Volt۳۵۹۰۴۰۳۸۳۳۲۷

  • Light Machine Guns
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
L-STAR۴۵۳۴۷۵۴۵۳۵۲
Spitfire۵۰۳۹۷۵۴۷۸۰۰
X-55 Devotion۸۵۵۰۷۵۵۰۵۵۲۴

  • Sniper Rifles
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
D-2 Double۸۳۷۶۱۰۰۲۰۱۲۱۶
Kraber-AP۱۰۰۶۰۱۰۰۱۵۴۰
Longbow-DMR۹۰۸۴۱۰۰۳۰۶۳۸

  • Shotguns
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
EVA-8 Shotgun۷۰۳۰۲۰۳۴۶۰
Mastiff۸۰۸۹۲۰۱۵۴۱۹

  • Grenadiers
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
EM-4 Cold War۷۵۲۵۵۵۴۴۱۲۴۵
EPG-1۸۳۱۰۰۱۰۰۱۷۵۵
R-6P Softball۷۱۶۵۶۶۱۹۶۳۰
Sidewinder SMR۵۳۳۹۶۸۴۸۲۰۰

سلاح دوم (Secondary):

سلاح دوم از میان دو گروهِ پیستول (کلت) یا ضد تایتان (آنتی‌ تایتان)‌ قابل انتخاب است. هر یک از این سلاح‌ها با توجه به نوع نقشه و ماد باید انتخاب شوند. در صورت استفاده از بوست اسمارت پیستول، سلاح فوق جایگزین سلاح دوم می‌شود.

  • Pistol
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
B3 Wingman۸۸۳۶۴۰۲۷۶۳۲
Hammond P2016۸۰۸۴۴۰۴۱۱۲۰
RE-45 Auto۳۶۴۴۳۰۶۹۲۰۰
SA-3 Mozambique۵۷۴۴۴۰۲۷۴۱۰

  • Anti-Titan
نام سلاحقدرت ضربهدقتبُردنرخ شلیکظرفیتسطح آزاد شدن
Archer۹۵۹۰۹۰۱۵۱۴۳
Charge Rifle۸۸۹۳۹۶۱۵۰۰
LG-97 Thunderbolt۶۸۱۰۰۸۰۱۲۱۳۱
MGL Mag Launcher۶۰۳۵۲۵۵۰۶۰

اسلحه‌ها در بازی تایتان‌فال 2 خود قابلیت شخصی‌سازی دارند که با استفاده از تغییر ظاهر و همچنین تعبیه‌ی مادهایی بروی آنها یا برخی ویژگی‌های دیگر به شرح زیر قابل تنظیم هستند. هر ویژگی با افزایش سطح سلاح در دسترس قرار می‌گیرد:

سلاح اصلی:

  • Tactikill: کیل‌های پایلوت باعث افزایش سرعت بازیابی تاکتیکال می‌شود.
  • Extra Ammo: افزایش ظرفیت مهمات
  • Speedloader: پرکردن سریعتر خشاب
  • Quick Swap: تغییر سریعتر میان سلاح اصلی با سلاح دوم
  • Gun Ready: هدفگیری سریعتر
  • Gun Runner: در حال دویدن شلیک کنید.

Sights، مگسک یا چشمی در سلاح‌های مختلف متفاوت هستند، اما از انگشتان دست فراتر نمی‌روند. برخی از Sight ها مانند Threat Scope‌ با ارائه قابلیت‌های خاصی مانند نمایش دشمنان به رنگ قرمز در زمان هدفگیری، امکان استفاده از تنها یک ماد را برروی سلاح می‌دهند.

Titanfall 2 Guide Ordnance

مهمات (Ordnance):

تجهیزات جانبی از جمله نارنجک یا فایراستار مربوط به بخش مهمات یا Ordnance می‌شوند. این تجهیزات در کنار تاثیر گذاری برروی پایلوت‌ها، قادر به از بین بردن تایتان‌ها یا حداقل کاهش سطح سلامت آنها هستند. مانند اسلحه‌ها، Ordnance نیز تاثیر بسزایی را در از بین بردن جمعی دشمنان ایفا می‌کند.

  • Arc Grenade: این نارنجک پایلوت و تایتان‌ها را به مدت محدودی اِستان (گیج یا بی‌حس) می‌کند.
  • Frag Grenade: هرچند برخلاف آرک گرینید در لحظه عمل نمی‌کند، اما در هنگام انفجار قادر به از  بین بردن حریف است.
  • Firestar: شوریکن آتش‌زا و بسیار موثر برای استفاده برروی تایتان‌ها. با پرتاب شوریکن، منطقه برخورد به مدت محدودی آتش می‌گیرد.
  • Gravity Star: شوریکن جاذبه قبل از انفجار دشمنان را به داخل جاذبه کشانده و منفجر می‌شود.
  • Satchel: مهمات انفجاری و آشنا برای بازیکنان اولین تایتان‌فال،‌ ابتدا باید کیف انفجاری پرتاب و سپس با دوبار فشردن کنترلر انفجاری، اقدام به منفجر کردن کیف کنید. مهماتی بسیار مخرب به ویژه در صورتی که در دستان بازیکنان حرفه‌ای قرار بگیرد. با این سلاح در کنار پایلوت به تایتان‌ها نیز می‌توانید خسارت وارد کنید. Satchel در سطح ۳۷ آزاد می‌شود.
  • Electric Smoke Granade: با پرتاب این نارنجک می‌توانید یک منطقه را با دود الکتریسیته بپوشانید. این نارنجک دشمنان حاضر در یک منطقه را از بین می‌برد.

پایلوت کیت:

پایلوت‌ کیت‌ها در سه مجموعه ارائه می‌شوند که مانند سایر ویژگی‌ها با استفاده از مریت یا رسیدن به سطح لازم آزاد خواهند شد.

کیت یک:

  • Fast Regen: سلامت پایلوت با سرعت بیشتری بازیابی می‌شود.
  • Power Cell: پاور سل امکان فراخوان سریع‌تر تاکتیکال‌ها را می‌دهد (با کاهش زمان فراخوان)
  • Ordnance Expert: در کنار بازیابی سریعتر مهمات، امکان مشاهده مسیر حرکت نارنجک‌ها و سایر Ordnance ها را قبل از پرتاب می‌دهد.
  • Phase Embark: این کیت امکان تلپورت سریع به داخل تایتانتان را می‌دهد.

کیت دو:

  • Kill Report: مکان‌های کشته شدن دشمنان را با اسکلت‌ها برروی HUD مشخص می‌کند.
  • Wallhang: با هدف‌گیری در هنگام حرکت برروی دیوار، بدون افتادن دشمنان را از بین ببرید. (باعث می‌شود تا برروی دیوار آویزان بمانید).
  • Hover: با استفاده از هاور می‌توانید در زمان پرش نشانه‌گیری کرده و در هوا شناور بمانید.
  • Low Profil: مسیر حرکت جت پرش را حذف و امکان بالا رفتن مخفیانه از تایتان -بدون متوجه شدن پایلوت- را فراهم می‌کند. بدون این کیت در صورت پرش برروی تایتان حریف، پایلوت خبر دار می‌شود.

Execution:

اعدام، حرکات نهایی یا هرچه که اسمش را بگذارید، قابلیتی نمایشی است که در هنگام Melee کردن دشمنان نمایش داده می‌شود. برای مشاهده این ویژگی در عمل می‌توانید ویدیوی بالا را تماشا کنید.

  • Neckbreaker: با Melee کردن از پشت دشمنان گردن حریف را خورد خواهید کرد.
  • Grand Theft Semi-Auto: حریف را با پیستول خود او از بین خواهید برد.
  • Knee Plus: روی دشمن پریده و با زانو کار او را تمام کنید. شما همچنین از قلاب نیز می‌توانید برای کشیدن پایلوت حریف به سمت خود و melee‌ کردن او استفاده کنید.
  • 2-3-2 Combo: دو ضربه به کلیه و یک مشت نهایی به سر حریف وارد می‌کند.

ویژگی‌های شخصی‌سازی ظاهری پایلوت‌ها به مرور با افزایش سطح و دریافت جوایز آزاد می‌شوند. نکته مهم نیاز به Regeneration جهت دستیابی به بخش بزرگی از محتوای شخصی‌سازی است. آزادسازی هر یک از آیتم‌ها تنها ظاهر را تغییر داده و در توانایی‌ها تغییری ایجاد نخواهد کرد.

Titanfall 2 Titans

تایتان‌ها

در ابتدا تنها سه تایتان در دسترس شما قرار دارد.

بخش چندنفره دارای ۶ تایتان است که در ابتدا تنها به سه عدد آنها دسترسی دارید. سایر تایتان‌ها در دو حالت بازی برای افزایش سطح یا خرج مریت آزاد می‌شوند که به شخصه حالت دوم را پیشنهاد می‌کنم. با تجربه هر تایتان سطح تایتان مربوطه برای دسترسی به ویژگی‌های شخصی‌سازی و همچنین کیت‌ها آزاد خواهند شد. هرچند بازی با هر یک از تایتان‌ها تجربه‌ای شیرین است اما، حرفه‌ای شدن در استفاده از آنها نیازمند کسب تجربه خواهد بود.

تایتان کیت

شش کیت مشترک در میان ۶ تایتان، هر کیت توانایی ویژه‌ای را به تایتان می‌دهد.

  • Assault Chip: این کیت در کنار بهبود دقت تایتان-خودکار، شرایط تایتان را برای استفاده از مهارت‌های یوتیلیتی و تهاجمی فعال می‌کند.
  • Stealth Auto-Eject: به صورت خودکار بعد از ترکیدن تایتان ایجکت کرده و تایتان را به صورت نامرئی یا Cloak می‌کند.‌ این کیت تاحدودی از مرگ پایلوت جلوگیری می‌کند.
  • Turbo Engine: یک Dash یا حرکت سریع به طرفین را ممکن می‌کند.
  • Overcore: زمان ایجاد Core را با ۲۰ درصد آغاز می‌کند. در حالت معمول باید برای آماده شدن قدرت مرکزی تایتان از صفر آغاز کنید.
  • Nuclear Ejection: زمانی که تایتان شما در حال نابود شدن است ایجکت کنید تا تایتان منفجر شده و صدمات بزرگی را به پایلوت و تایتان‌های اطراف وارد کند.
  • Counter Ready: یک دود الکتریسته بیشتر برای مقابله به مثل جهت قافلگیری،‌ مقابله با پایلوت‌ها یا فرار از کارزار

تایتان‌فال کیت

برای تمام تایتان‌ها مشابه است و در دو نوع زیر ارائه می‌شود:

  • Warpfall: تایتان به سرعت وارد میدان می‌شود اما بدون محافظت
  • Dome Shield: تایتان بعد از ورود به میدان نبرد توسط یک سپر کره‌ای محافظت می‌شود.

Titanfall 2 Guide ION

ION

از سلاح Splitter Rifle با قابلیت کشیدن انرژی برای تقسیم پرتو و افزایش قدرت ضربه استفاده می‌کند. به صورت خلاصه Splitter Rifle یک تفنگ اتوماتیک مبتنی بر انرژی است.

  • Laser Core: قدرت مرکزی که با پر شدن انرژی مورد نیاز آزاد می‌شود. این سلاح یک لیزر بسیار قدرتمند را به نقطه‌ای متمرکز آزاد می‌کند.
  • Laser Shot: پرتوی انرژی را برای دوبار با قدرت متوسط به سمت حریف شلیک می‌کند.
  • Vortex Shield: یک سپر موقت که با نگه داشتن تیرها، آنها را به سمت دشمن پرتاب می‌کند.
  • TripWire: لیزری با سه مین انفجاری که در مواجه با نیروهای حریف منفجر می‌شود.

کیت‌های Ion

  • Vortex Amplifier: افزایش ۲۰ درصدی قدرت Vortex Shield برای افزایش خسات تیرهای برگشت داده شده به سمت دشمن
  • Grand Cananon: زمان اتمام Laser Core‌ افزایش می‌یابد.
  • Entangled Energy: انرژی ناشی از برخوردهای قطعی Splitter Rifle بازگردانده می‌شود.
  • Zero-Point Tripwire: استقرار Tripwire صفر انرژی را استفاده می‌کند.

Titanfall 2 Guide Scorch

Scorch

اسلحه T-203 Thermite Launcher این تایتان بر پایه نارنجک انفجاری ترمیت (یا ترمایت) بنیان شده و در هر بار شلیک تنها یک تیر را رها می‌کند. اسکورچ برای نبردهای نزدیک مناسب است و برای از بین بردن دشمنان در فواصل دور کاربرد آنچنانی ندارد. ترمیت‌های مشتعل شده اسکورچ، به خود او صدمه می‌زند.

  • Flame Core: با استفاده از این توانایی، اسکورچ یک موج از مواد آتشین ترمیت را آزاد کرده و پایلوت، نیروهای AI و تایتان‌های مقابل را از بین می‌برد.
  • Firewall: دشمنان را با ایجاد مسیری مستقیم از ترمیت یا به اصطلاح دیوار آتش از بین می‌برد. در زمان فعال بودن این مسیر، دشمنانی‌ که از روی آن عبور کنند صدمه خواهند دید.
  • Heat Shield: این سپر منحصر به فرد مهماتی را که به سمت شما می‌آید، ذوب کرده و دشمنان نزدیک را می‌سوزاند.
  • Incendiary Trap: گازی قابل اشتعال که با پرتاب آن و استفاده از تفنگ T-203 Thermite Launcher می‌توانید دشمنان را بسوزانید.

کیت‌های Scorch

  • Wildfire Launcher: ترمیت موجود در T-203 Thermite Launcher را برای اشتعال بیشتر، افزایش می‌دهد.
  • Tempered Plating: کاهش صدمات ناشی از ترمیت‌های خود
  • Fuel for the Fire: طول عمر و ماندگاری توانایی فایروال را افزایش می‌دهد.
  • Inferno Shield: دمیج و زمان استفاده از Heat Shield را افزایش می‌دهد.

Titanfall 2 Guide Northstar

Northstar

نورث‌استار تایتانی از جنس پایلوت‌های تک‌تیر زن است، سلاح Plasma Railgu نمونه مشابه اسنایپر با قابلیت زوم (نزدیک‌‌نمایی) بالا بوده و توانایی‌های ویژه‌ای را برای از بین بردن پایلوت‌ها و همچنین تایتان‌ها از فاصله‌ی زیاد می‌دهد. نورث‌استار هرچند تایتانی مناسب برای حمله است اما در زمینه دفاع از توانایی بالایی برخوردار نیست.

  • Flight Core: با فعال کردن این قابلیت نورث‌استار برای مدت کوتاهی پرواز کرده و موشک‌های بی‌شماری را به سمت حریف شلیک می‌کند.
  • Cluster Missle: یک موشک را با قدرت پایداری بالا در زمینه انفجار پرتاب می‌کند. دشمنانی که در محدوده باقی‌ بمانند صدمه خواهند دید.
  • Tether Trap: با پرتاب این تله و عبور تایتان دشمن از کنار آن برای مدت زمان محدودی، تایتان در تله گیر می‌افتد.
  • VTOL Hover: نورث‌استار در صورت استفاده از این قابلیت به مدت محدودی در هوا شناور می‌شود. قابلیت فوق شرایط مناسبی را برای هدفگیری تایتان‌ها و پایلوت‌ها مخفی در پشت ساختمان‌ها فراهم می‌کند.

کیت‌های Northstar

  • Piercing Shot: تیرهای پلاسما ریلگان از هدف عبور می‌کند.
  • Enhanced Payload: محدوده و زمان استقرار موشک‌ Cluster را افزایش می‌دهد.
  • Viper Thrusters: حرکت تایتان را در هنگام استفاده از Flight Core‌ بیشتر می‌کند.
  • Twin Traps: با استفاده از Tether Trap دو تله شلیک می‌شود.

Titanfall 2 Guide Ronin

Ronin

Leadwall یک شاتگان قدرتمند با محدوده شلیک بالا است که به ویژه در مبارزات نزدیک و هدفگیری پایلوت‌ها کاربرد دارد. رونین به ویژه در مبارزه با شمشیر بسیار قدرتمند است و مانند یک رونین واقعی عمل می‌کند.

  • Sword Core: توانایی اصلی رونین به او امکان استفاده از شمشیر الکتریکی را برای وارد آوردن بیشترین قدرت می‌دهد. این توانایی به حملات و Sword Block قدرت می‌بخشد.
  • Arc Wave: مسیری الکتریکی را به صورت مستقیم ایجاد کرده و سرعت حرکت حریف را کاهش می‌دهد. این قدرت همچنین میزان مشخصی از ضربه را وارد می‌کند.
  • Sword Block: رونین با استفاده از شمشیر خود مقابل حملات دشمنان را گرفته و باعث کاهش صدمات وارده به خود می‌شود.
  • Phase Dash: یک توانایی منحصر به فرد که به رونین اجازه می‌دهد تا به سرعت به طرفین حرکت کند. با استفاده از این توانایی قادر به فرار از حملات دشمنان و همچنین نزدیک شدن به تایتان‌ها برای قافلگیر کردن آنها هستید.

کیت‌های Ronin

  • Ricochet Rounds: با استفاده از این کیت تیرهای لیدوال در برخورد به اجسام کمونه می‌کنند.
  • Thunderstorm: امکان دو بار شارژ کردن Arc Wave را می‌دهد.
  • Highlander: این کیت با کشته شدن تایتان در زمان استفاده از Sword Core، طول عمر Sword Core را افزایش خواهد داد.
  • Temmporal Anomaly: توانایی Phase Dash در زمان کمتری در دسترس قرار می‌گیرد. (Cooldown را کاهش می‌دهد)

Titanfall 2 Guide Tone

Tone

Tone از سلاح ۴۰ میلی‌متر مدل Tracker Cannon استفاده می‌کند. این سلاح نیمه اتوماتیک بوده و قابلیت ردیابی هدف را دارد. با استفاده متوالی از این سلاح شرایط برای آزادسازی Tracking Rockets آزاد می‌شود.

  • Salvo Core: مجموعه‌ای از موشک‌ها را برروی هر هدفی شلیک می‌کند که Tone برروی آن قفل شده باشد.
  • Tracking Rockets: راکت‌ها را به سمت هدفی که Tone بعد از سه بار شلیک با استفاده از سلاح ۴۰ میلی‌متر مدل Tracker Cannon برروی آن قفل شده باشد، شلیک می‌کند. بدون قفل برروی هدف راکت‌ها عمل نمی‌کنند.
  • Particle Wall: یک مانع دفاعی در برابر Tone برای محافظت در برابر ضربات حریف و همچنین مقابله به مثل ایجاد می‌کند.
  • Sonar Lock: قابلیتی مشابه با Pulse Blade در پایلوت‌ها،‌ با استقرار آن قادر به مشاهده دشمنان در منطقه هستید.

کیت‌های Tone

  • Enhanced Tracker Rounds: برخوردهای قطعی دو مارک ردیابی را برروی هدف قرار می‌دهد. این ویژگی برای توانایی Tracking Rockets کاربرد دارد.
  • Reinforced Particle Wall: این کیت طول عمر Particle Wall را افزایش داده و دمیج بیشتری را دفع می‌کند.
  • Rocket Barrage: توانایی Tracking Rockets دو موشک بیشتر را پرتاب می‌کند.
  • Pulse-Echo: بعد از تاخیر کوتاه،‌ Sonar Lock برای دومین بار دشمنان حاضر در منطقه را نشان می‌دهد.

Titanfall 2 Guide Legion

Legion

یکی از تایتان‌های قدرتمند بازی Titanfall 2، اسلحه Predator Cannon به او امکان تغییر میان دو حالت نزدیک و دور بُرد را می‌دهد. در نتیجه برای از بین بردن دشمنان نزدیک و دور با مشکل روبرو نخواهید شد. توانایی‌های لژیون به خوبی با ویژگی‌های اسلحه او هماهنگ شده است.

  • Smart Core: قابلیتی مشابه با بوست اسمارت پیستول که به لژیون اجازه می‌دهد تا به صورت هوشمند تمامی دشمنان را ردیابی و آنها را از بین ببرد.
  • Power Shot: توانایی دوگانه برای دشمنان نزدیک و دور، در صورت حمله به دشمنان نزدیک آنها به عقب رانده می‌شوند و در صورتی که به دشمنانی با فاصله زیاد شلیک کنید،‌ به تمامی دشمنان حاضر در مسیر آسیب وارد خواهد شد.
  • Gun Shield:  یک حفاظ دفاعی را روی سلاح مستقر می‌کند، این توانایی بر خلاف توانایی Particle Wall (برای تایتان Tone)‌،‌ به لژیون امکان مانور بیشتری را می‌دهد.
  • Mode Switch: امکان سوییچ میان حالت دوربُرد و نزدیک بُرد را در سلاح Predator Cannon می‌دهد.

کیت‌های Legion

  • Enhanced Ammo Capacity: ظرفیت مهمات Predator Cannon را افزایش می‌دهد.
  • Sensor Array: زمان Smart Core را افزایش می‌دهد.
  • Light-Weight Alloys: با Predator Cannon در هنگام شلیک سریعتر حرکت کنید.
  • Bulwark: توانایی Gun Shield دو برابر بیشتر در مقابل آسیب محافظت می‌کند.

در این مقاله سعی شد تا نگاهی گذرا به تمامی ویژگی‌های بخش چندنفره داشته باشیم. بخش چندنفره Titanfall 2‌ با ارائه ویژگی‌های شخصی‌سازی و سیستم لولینگ مناسب می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم خود کند. با این حال هنوز هم مشکلاتی در سیستم مچ میکینگ بازی با گذشت مدتی از زمان انتشار مشاهده می‌شود که امیدواریم با بروزرسانی‌های بعدی رفع شود. سرعت و هیجان بالا در کنار زمان کوتاه نبردهای چندنفره همگی ویژگی‌های مثبت برای علاقمندان به بازی‌های سرعتی است.

شما علاقمند به کدام یک از ویژگی‌های بخش چندنفره بازی Titanfall 2 هستید یا کدام یک از قابلیت‌ها و مشکلات این بازی شوتر اول شخص مانع لذت شما از بخش چندنفره می‌شود؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده