// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

فیل اسپنسر: هر دو سال یکبار منتظر ایکس باکس جدید نباشید

فیل اسپنسر در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده که هر دو سال یکبار انتظار یک ایکس‌باکس جدید را نداشته باشید.

در نمایشگاه E3 2016 امسال بود که در اواخر کنفرانس مایکروسافت، از یک کنسول جدید تحت اسم رمز پروژه اسکورپیو رونمایی شد. هنوز اطلاعات دقیق‌تری از این کنسول منتشر نشده و فقط می‌دانیم که تاریخ عرضه پروژه اسکورپیو برای تعطیلات ۲۰۱۷ میلادی در نظر گرفته شده است.

به‌عبارتی کنسول جدید مایکروسافت ۴ سال پس از ایکس‌باکس وان و در بازه زمانی کمتری نسبت کنسول‌های نسل قبلی، عرضه خواهد شد. در همین راستا فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اینفورمر انجام داده و مصاحبه کننده از وی سوال کرده که آیا مایکروسافت پس از پروژه اسکورپیو روند عرضه کنسول جدید در بازه زمانی کم را در برنامه دارد یا نه. اسپنسر درباره این سوال گفت که دوست ندارد زمانی را ببیند که هر دو سال یکبار کنسولی جدید از سوی مایکروسافت معرفی می‌شود. وی در این باره می‌گوید:

اگر بخواهیم یک بازه زمانی مشخص برای عرضه کنسول‌ها در نظر بگیریم واقعا نمی‌دانیم سال عرضه کنسول بعد از اسکورپیو چه زمانی است. ولی قطعا در حال فکر کردن به این موضوع هستیم. ما قطعا نیاز کاربر و بازار را در نظر گرفته و از خودمان این سوال بپرسیم که آیا می‌توانیم یک کنسول که بازده خوبی را دارد کنار زده و مدل بعدی را بر سر جای آن قرار دهیم؟

قطعا هر دو سال یکبار شاهد عرضه کنسول جدید مایکروسافت نخواهیم بود و اصلا این کار خلاف ذات کنسول گیمینگ بوده و هیچ کمکی هم به ما نمی‌کند.

همچنین وی در ادامه صحبت‌های خود به نکته جالبی اشاره کرد و آن هم اینکه مشتری و مصرف کننده خوب کسی است که یک کنسول با تعداد بالایی بازی را خریداری کرده و مدام به سراغ مدل‌های بعدی نرود. وی در این باره می‌گوید:

بهترین مشتری برای ما کسی است که کنسول ما را خریداری کرده و بازی‌های زیادی را بر روی آن انجام می‌دهد. من اصلا نیازی ندارم که به شما بگویم بروید و جدیدترین کنسول را خریداری کنید یا اینکه اصلا به این هم نیازی ندارم که یک چرخه خیالی برای خودم درست کنم و بگویم هر دو سال یکبار کنسولی جدید عرضه خواهد شد.

در آخر اسپنسر تاکید کرد که موارد گفته شده در اینجا به هیچ‌وجه آینده را مشخص نمی‌کند و احتمال دارد شاهد موارد جدیدتر یا مختلفی باشیم. وی در این باره می‌گوید:

دلیلی که من به سوالی که می‌پرسید جواب مثبت نمی‌دهم اول قوانین تعیین شده است و سپس اینکه در آینده معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. من واقعا نمی‌دانم پس از اسکورپیو چه اتفاقاتی می‌افتد. اصلا هم علاقه‌ای ندارم کنسول‌ گیمینگ را تبدیل به فروشگاه کارت‌های گرافیکی سایر برند‌ها بکنم که مدل‌های فراوانی را معرفی و عرضه می‌کنند. در بازار کنسول‌ها شرایط و ذات کنسول گیمینگ متفاوت است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده