// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

پشتیبانی نینتندو از 3DS متوقف نخواهد شد

کمپانی نینتندو اعلام کرده است که عرضه نینتندو سوییچ به معنای توقف پشتیبانی از کنسول دستی 3DS نخواهد بود.

مدتی پیش بود که کمپانی نینتندو از جدید‌ترین کنسول خود یعنی نیتندو سوییچ در قالب انتشار یک تریلر رو‌نمایی کرد. یکی از نقاط قوت این کنسول، امکان استفاده از آن به صورت پرتابل و بیرون از خانه است. این ویژگی باعث شده که برخی از بازیکنان تصور کنند که نینتندو در پی توقف پشتیبانی از کنسول دستی 3DS است. حال تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل نینتندو به این شک و شبهه‌ها پاسخ داده است.

وی در مصاحبه با بلوم‌برگ در پاسخ به سوال «آیا پشتیبانی از 3DS متوقف خواهد شد؟» گفته است که هم‌اکنون فروش کنسول دستی 3DS در حال رشد بوده و علی‌رغم اینکه عرضه کنسول نینتندو سوییچ بر روی میزان فروش 3DS تاثیر خواهد گذاشت، اما بازار این کنسول دستی را از بین نخواهد برد:

به واسطه بازی‌های عرضه شده، میزان فروش کنسول دستی 3DS در حال افزایش بوده که نتیجه آن پویایی و شتاب گرفتن عملکرد مالی این دستگاه است. با اطمینان می‌توان گفت که بازار کنسول دستی 3DS به وسیله سوییچ غصب نخواهد شد و این کنسول می‌تواند به حیات خود ادامه دهد. 

پیش از این کمپانی نینتندو اعلام کرده بود که در در دوره شش‌ماهه آوریل تا سپتامبر سال جاری، تعداد ۲٫۷ میلیون دستگاه 3DS به فروش رفته که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین این کمپانی از بازی‌های Pokemon Sun و Pokemon Moon به عنوان «بازی‌هایی که بیش‌ترین پیش‌خرید تاریخ نینتندو را به خود اختصاص داده‌اند» نام برده است. تاتسومی کیمیشیما در ادامه صحبت‌هایش گفته است که هدف کمپانی نینتندو از ساخت سوییچ، «ارائه یک جانشین برای 3DS و Wii U» نبوده است. بلکه ایده کلی این کمپانی بر پایه سوال «چه تجربه جدیدی می‌توانیم بوجود بیاوریم؟» استوار بوده و پاسخ به این سوال طراحی دستگاهی است که بازیکنان قادر به استفاده از آن در خانه یا بیرون از محل زندگی و در کنار دوستان هستند.

بر‌طبق گفته‌های تاتسومی کیمیشیما، کنسول نینتندو سوییچ در زمان عرضه در ماه مارس ۲۰۱۷ (بازه زمانی اسفند ۹۵ تا فروردین ۹۶) از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد، با این حال عدم وجود این ویژگی را به صورت قطعی اعلام نکرده است:

اگر از امکان‌پذیر بودن پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی در آینده بپرسید، مطمئنا پاسخ ما منفی نخواهد بود. ما هم‌اکنون در حال بررسی روش‌های استفاده از این فناوری در حوزه بازی‌های ویدیویی هستیم. این مورد به مشخصات سخت‌افزاری نیز بستگی دارد. نمی‌توانم بگویم که علاقه‌ای به فناوری واقعیت مجازی نداریم، زیرا که این فناوری روش‌های جدیدی برای تجربه بازی‌ها ارائه می‌دهد. اما نباید اهمیت محتوایی که برای تجربه با استفاده از این فناوری منتشر می‌شود، را فراموش کرد. پیدا کردن سبک و سیاقی که مناسب واقعیت مجازی باشد، تنها از طریق تجربه به نتیجه خواهد رسید. ساخته‌های ما جزء آن دسته از باز‌هایی هستند که برای مدت زمان طولانی مخاطبین به تجربه آن‌ها می‌پردازند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده