نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

هکرهای شبکه‌های پلی‌ استیشن و ایکس باکس لایو محاکمه شدند

هکرهای گروه شناخته شده لیزارد اسکواد که مسئولیت هک شبکه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو در سال ۲۰۱۴ را داشتند، محاکمه شدند.

دو نوجوانی که عضو گروه لیزارد اسکواد بودند، به دلیل جرائم سایبری محاکمه و تفهیم اتهام شدند. این دو عضو همان گروهی هستند که سال ۲۰۱۴ طی حملاتی گسترده به شبکه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو، این سرویس‌ها را برای مدت طولانی با اختلال و قطعی کامل مواجه کردند. 

این خبر طی یک کنفرانس خبری که از طرف وزارت دادگستری برگزار شده بود به بیرون درز کرد. زاکاری بوچا و برَدلی جان ویلِم وَن روی به دلیل حمله و آسیب زدن به کامپیوترهای محافظ شده محاکمه شدند. این دو که ۱۹ سال دارند، ماه سپتامبر دستگیر شده بودند. 

این محاکمه بعد از تحقیقات صورت گرفته روی یک وب‌سایت محقق شد، وب‌سایتی که به مردم عادی اجازه می‌داد تا با پرداخت پول، تماس‌های تلفنی مصنوعی را به یک شماره هدف انجام دهند. به عنوان مثال، یکی از کسانی که هدف این کار قرار گرفت، مردی در ایات ایلینویز بود که برای ۳۰ روز، موبایلش هر یک ساعت یک بار زنگ می‌خورد. 

علاوه بر این مسئولیت حملات DDoS به کمپانی‌های مربوط با بازی‌های ویدیویی، سرگرمی و چندرسانه‌ای هم به گروه لیزارد اسکواد نسبت داده شد. 

شبکه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو حوالی کریسمس سال ۲۰۱۴ به صورت کامل آفلاین شدند و لیزارد اسکواد طی بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. حدود یک ماه بعد هم ابزار هم توسط این گروه به فروش رسید. ابزاری که بعدها مشخص شد ۱۴هزار نفر برای استفاده از آن ثبت‌نام کردند. 

موج دستگیری دیگری در رابطه با حملات سال ۲۰۱۴ میلادی در ماه آگوست و در کشور انگلستان صورت گرفت. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده