// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

نسخه نهایی بازی Gears of War 4 با نسخه دمو E3 2015 تفاوت های زیادی دارد

با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته، نسخه نهایی Gears of War 4 نسبت به دمویی که در E3 2015 دیدیم، تفاوت‌های بسیاری دارد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، اخیرا گروه تحلیل‌گر دیجیتال فاندری به تحلیل و مقایسه نسخه دمو Gears of War 4 که در E3 2015 به‌نمایش گذاشته شد با نسخه نهایی پرداخته است. طبق این تحلیل‌ها بنظر می‌رسد در نسخه نهایی خیلی از موارد تغییر کرده‌اند. دیجیتال فاندری در اولین تغییر به داستان و شخصیت‌های بازی اشاره کرده است. در نسخه دمو فقط شاهد حضور جی.‌دی و کیت بودیم که در حال شکار کردن موجودات بازی بودند ولی حال در همان نقطه شاهد حضور مارکوس فینیکس و دِل نیز هستیم که هر کدام بنابه‌دلایلی خاص در آن نقطه حضور دارند. از نظر محیطی نیز، محیط مورد نظر در هر دو نسخه از بازی تقریبا شبیه به یکدیگر بوده ولی در نسخه نهایی روشن‌تر بوده و از آن حالت تاریکی نسخه دمو خارج شده است.

یکی دیگر از تغییرات این دو نسخه، مربوط به سایه‌ها و سایه‌زنی‌ها است. در نسخه دمو سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد سایه‌زنی‌های سه‌بعدی (Shadow Map) بودیم ولی بنظر می‌رسد این ویژگی خوب در نسخه نهایی بازی حذف شده است. البته بنظر می‌رسد تیم سازنده معتقد است که این تغییرات سبب شده تا بتوانیم سایه‌زنی‌ها را در اقسا و نقاط مختلف بازی با کیفیتی بیشتر مشاهده کنیم. همچنین نور چراغ قوه اسلحه‌ها نسبت به نسخه‌ دمو با کیفیت خیلی بالاتری طراحی شده است. مخصوصا در حالت HDR کنسول ایکس‌باکس وان اس.

از دیگر تغییرات بزرگ نسخه نهایی، می‌توان به تکان خوردن شاخ و برگ‌های درختان نسبت به وزش باد اشاره کرد. در نسخه دمو درختان به صورت شدید‌تری نسبت به وزش باد واکنش نشان می‌دادند. با این حال در نسخه نهایی بازی این واکنش نشان دادن‌ها جوری تعبیه شده که انگار یک نسیم در حال وزیدن بوده و از آن شدت قبل کاسته شده است. با این حال طراحی‌ها در این بخش خیلی شبیه به یکدیگر است. در نسخه نهایی و این قسمت از بازی، زمانی که در حال عبور از روی پل هستید، یک اتومبیل در مقابل شما منفجر می‌شود. در صورتی که این بخش اصلا در نسخه دمو بازی قرار نداشت.

در آخر نیز تغییراتی در بخش نورپردازی‌ها و موارد دیگر به‌چشم می‌خورد که در نسخه نهایی به شکل دیگری تعبیه شده است.

بازی Gears of War 4 در تاریخ ۲۰ مهرماه (۱۱ اکتبر میلادی) میلادی بر روی ویندوز 10و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. با این حال کسانی که نسخه آلتیمت بازی را تهیه کرده بودند، از چهار روز قبل از عرضه رسمی بازی، قادر به بازی کردن بودند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده