نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

تریلرهای بازی Battlefield 1 با محوریت حالت Spectator

تریلرهایی از Battlefield 1 منتشر شده که روی Spectator Mode و عکس و فیلم گرفتن از محیط بازی تمرکز دارد.

بازی Battlefield 1 در هر سه پلتفرم مقصدش دارای نوعی حالت ویژه‌ی تماشاگر (Spectator Mode) است که نسبت به نمونه‌های موجود در بسیاری از بازی‌ها، قابلیت‌های بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. حالت Spectator در این بازی، علاوه بر دنبال کردن روند مسابقات، می‌تواند برای تهیه کردن عکس‌ها و ویدیوهای جذاب هم مورد استفاده قرار بگیرد. در این میان، الکترونیک آرتز، ناشر بتلفیلد 1، مدتی پیش دسترسی زودهنگام به Spectator Mode را برای شخصی به نام بردو (Berduu) فراهم کرد و او هم به‌تازگی ویدیویی را آماده و منتشر کرده که عملکرد این بخش را به نمایش می‌گذارد.

بنا به ویدیوی نام‌برده، در بتلفیلد 1 می‌توان از سه نمای «دید از بالا» (Table Top)، «دید بازیکن» (Player View) و «دوربین آزاد» (Free Cam) روند بازی‌های چندنفره را دنبال کرد. دید از بالا صرفاً نمایی کلی و بسیار دور را از وضعیت نقشه و بازی در اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما اصل ماجرا به دو گزینه‌ی دیگر برمی‌گردد.


دوربین آزاد، همان‌طور که از نام‌اش پیدا است، به بازیکن امکان می‌دهد تا آزادانه در نقشه جابه‌جا شود و بدون محدودیت خاصی، به گوشه و کنار سر بزند. در این بخش چندین دوربین در دسترس کاربر قرار می‌گیرد که هریک از آن‌ها را می‌شود در نقطه‌ای از نقشه قرار داد و با تنظیمات دلخواه و به‌طور جداگانه سفارشی‌سازی کرد. از میان تنظیمات و گزینه‌های مختلفی که در این بخش وجود دارد می‌توان به میدان دید (Field of view)، عمق میدان (Depth of field) و افکت‌های مختلف (سیاه و سفید، رنگ‌های اشباع و …) اشاره کرد. در اینجا امکان فعال و غیرفعال‌سازی رابط‌کاربری و نمایش یا عدم نمایش آمار و ارقام بازی هم برای کاربر فراهم است. در آن‌سو، در نمای دید بازیکن می‌توان سربازها و وسایل نقلیه را از سه نمای اول-شخص، سوم-شخص و Director دنبال کرد. در این میان، نمای سوم دوربین را روی سوژه‌ی انتخابی قفل می‌کند و در عین حال به تماشاگر امکان می‌دهد تا تغییراتی را روی زاویه‌ی دوربین اعمال کند.

الکترونیک آرتز ویدیوی دیگری را هم برای نمایش دادن قابلیت‌های Spectator Mode سفارش داده که نسبت به نمونه‌ی بالایی بسیار کوتاه‌تر است. این ویدیو توسط شدوسیکس فیلمز (ShadowSix Films) تهیه شده و نگاهی گذار به حالت Spectator در بتلفیلد 1 می‌اندازد.

|

بتفیلد 1 در تاریخ ۳۰ مهرماه برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. بازی سه روز زودتر از این تاریخ به دست دارندگان نسخه‌ی ویژه‌ی ۸۰ دلاری می‌رسد و مشترکین سرویس‌های EA Access و Origin Access هم می‌توانند از ۲۲ مهر بخشی از آن را امتحان کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده