نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

امی هنینگ از سختی‌های ساخت بازی‌های بزرگ می‌گوید

امی هنینگ که سابقه حضور در ناتی‌داگ و کار روی Uncharted را دارد، ساخت بازی‌های بزرگ را دشوار می‌داند.

امی هنینگ، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در صنعت بازیسازی است؛ وی که سابقه حضور در استودیو ناتی‌داگ و کار روی سری بازی‌های Uncharted را در کارنامه دارد، این روز‌ها در استودیو ویسرال گیمز فعالیت داشته و روی نسخه جدید Star Wars کار می‌کند. او اخیرا مصاحبه‌ای داشته و در مورد مشکلات ساخت بازی‌های بزرگ (AAA) سخن گفته است. هنینگ مخصوصا دوران «crunch» را یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی یک بازیساز می‌داند؛ crunch به دوره‌ای در پایان ساخت یک بازی گفته می‌شود که سازندگان برای رساندن بازی به تاریخ عرضه تعیین‌شده، مجبور می‌شوند ساعت‌های طولانی را صرف ساخت آن کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد دوران حضورش در ناتی‌داگ توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

تقریبا به مدت ۱۰ سال و نیم در ناتی‌داگ حضور داشتم و تقریبا هر هفته به میزان ۸۰ ساعت کار می‌کردم. البته روز‌های تعطیل نیز داشتم، ولی در حالت میانگین هفت روز هفته و هر روز ۱۲ ساعت کار می‌کردم. البته شاید ناتی‌داگ یکی از استودیو‌هایی باشد که دوران پرفشاری را هنگام ساخت بازی‌هایش سپری می‌کند، ولی در کل زمانی که وظیفه رهبری یک تیم را برعهده دارید، مجبور هستید ساعت‌های طولانی کار کنید.

همچنین چندی پیش نیل دراک‌من، کارگردان آنچارتد ۴، طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ناتی‌داگ به سخت کار کردن عادت دارد:

هدف ما از پیوستن به این صنعت، تحت‌تاثیر قرار دادن مردم با خلق بازی‌های بزرگ است و برای رسیدن به این هدف باید سخت کار کنیم تا بتوانیم آثار به‌یاد‌ماندنی خلق کنیم.

امی هنینگ همچنین در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که به نظر وی و با تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده است، ساخت بازی‌های بزرگ واقعا ارزش فدا کردن زندگی شخصی را ندارند:

من افرادی را می‌شناسم که به دلیل کار کردن روی بازی‌های بزرگ، نمی‌توانند به خانه رفته و خانواده خود را ببینند. حتی عده‌ای از آن‌ها بچه‌هایی دارند که بدون دیدن پدر یا مادر‌شان بزرگ می‌شوند. به‌علاوه کار کردن برای ساعات طولانی ممکن است مشکلات جسمانی هم برای شما به وجود بیاورد و افرادی را دیده‌ام که پس از کار کردن به مدت طولانی از حال رفته یا مجبور شده‌اند به دکتر مراجعه کنند. حتی افرادی بودند که کار آن‌ها باعث شد از همسر‌شان طلاق بگیرند و من با اینکه خودم چنین دوران سختی را سپری کرده و در آن حضور داشته‌ام، ولی الان که فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که هیچ بازی بزرگی ارزش این را که زندگی‌تان را فدای آن کنید ندارد.

البته همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، هنینگ در حال حاضر در حال کار روی بازی جنگ ستارگان استودیو ویسرال گیمز است که یک بازی بزرگ به حساب می‌آید. وی در مورد دلیل پذیرفتن ساخت این بازی گفت:

من به دنبال راهی هستم که بتوانیم بازی‌های بزرگ را به روشی معقول و بدون اینکه آسیبی به زندگی شخصی‌مان وارد بسازیم.

هنینگ پیش از پیوستن به ناتی‌داگ، عضو استودیو کریستال داینامیکس بود و وظیفه تهیه‌کنندگی بازی Legacy of Kain: Soul Reaver را برعهده داشت. وی پس از آن در سال ۱۹۹۹ به ناتی‌داگ پیوست و ساخت Uncharted: Drake's Fortune و نسخه‌های دوم و سوم Uncharted را برعهده داشت. وی قرار بود نسخه چهارم این بازی را هم بسازد که در نهایت این سمت به نیل‌دراک‌من و بروس استریلی رسید و هنینگ هم در سال ۲۰۱۴ به الکترونیک پیوست و اکنون در استودیو ویسرال گیمز فعالیت می‌کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده