نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

برای استفاده از محتوای HDR باید ارتباط تلویزیون و پلی استیشن VR را قطع کرد

دارندگان پلی‌استیشن VR که تلویزیون HDR دارند، برای استفاده از کنسول، باید کار بیشتری انجام دهند.

اگر شما از آن دست از کسانی هستید که تلویزیون HDR دارید و قصد دارید که یک هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR تهیه کنید، اگر بخواهید از محتوای HDR استفاده کنید، کمی کار بیشتری باید انجام دهید. 

سونی چند روز پیش، یک پرسش و پاسخ جامع درباره هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR را برروی بلاگ خود قرار داد و در آن به اکثر سوالات افراد مختلف درباره این هدست، پاسخ داد. در این پرسش و پاسخ، اطلاعات تازه‌ای درباره واحد پردازشگر این هدست ارائه شده بود. این واحد پردازشگر، یک دستگاه کوچک است که پلی‌استیشن VR را به پلی‌استیشن 4 و تلویزیون شما وصل می‌کند. این دستگاه، توانایی این را دارد که تصویری را که استفاده کننده از هدست در حال دیدن آن است، برروی تلویزیون نشان دهد. پردازش صدای سه بعدی و حالت سینمایی نیز از دیگر وظایف این هدست هستند. در حقیقت، این دستگاه به نوعی کار یک HDMI اسپلیتر را انجام می‌دهد و تصویر را به تلویزیون و کنسول می‌فرستد. 

هنگامی که شما از این هدست استفاده نمی‌کنید، این دستگاه فقط وظیفه انتقال تصویر به تلویزیون برای محتوای ویدیویی را دارد. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از تصاویر 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. مشکلی که اینجا وجود دارد، عدم توانایی این دستگاه پردازشگر در پردازش تصاویر HDR است. اگر شما قصد داشته باشید تصاویر و محتوای HDR را برروی کنسول پلی‌استیشن 4 خود تماشا کنید، باید ارتباط پلی‌استیشن 4 با دستگاه پردازشگر را قطع کرده و کنسول را به صورت مستقیم به تلویزیون متصل کنید. 

با این حال این مشکل، برای بسیاری از افراد مشکل حادی نیست زیرا تلویزیون‌های HDR، در حال حاضر بسیار کم هستند. با این حال این مسئله در آینده دستخوش تغییر خواهد شد زیرا اکنون تمام پلی‌استیشن 4ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و توسعه‌دهندگان نیز امید دارند که بتوانند این ویژگی را به بازی‌های خود اضافه کنند. 

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲ آبان) به صورت جهانی عرضه خواهد شد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده