نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

راد فرگوسن از علاقه خود به بازی‌های بزرگ می‌گوید

راد فرگوسن، رییس استودیو کوالیشن، اخیرا در مورد علاقه خود به بازی‌های بزرگ (AAA) صحبت کرده است.

راد فرگوسن یکی از تاثیر‌گذارترین افراد در صنعت بازی‌های ویدیویی است؛ وی ابتدا با حضور در اپیک گیمز و همکاری با کلیف بیلیزینسکی، روی ساخت و توسعه سری بازی‌های Gears of War فعالیت کرد و پس از جدا شدن از این استودیو، به ایرشنال گیمز، استودیو سازنده Bioshock Infinite پیوست و در توسعه این بازی نقش داشت. پس از اتمام ساخت بایوشاک، وی تصمیم به جدایی از ایرشنال گرفت و با اینکه تصور می‌شد وی یک استودیو تحت‌نظر کمپانی توکی گیمز تاسیس خواهد کرد، تصمیم گرفت تا به پیشنهاد مایکروسافت جواب مثبت داده و با پیوستن به این کمپانی دوباره در ساخت بازی‌های Gears of War نقش داشته باشد.

حال فرگوسن که ریاست استودیو کوالیشن را برعهده دارد و به‌زودی هم بازی Gears of War 4 را عرضه خواهد کرد، مصاحبه‌ای با سایت Motherboard داشته و اعلام کرده که می‌توانست پس از جدایی از استودیو ایرشنال، سراغ ساخت بازی‌های رایگان موبایل برود ولی ترجیح داده تا روی بازی‌های بزرگ کار کند:

من عاشق بازی‌های بزرگ و تاثیرگذار هستم. بازی‌هایی که تصویر آن‌ها روی جلد مجله‌ها چاپ می‌شود و داستانی دارند که می‌توانید روی گیمر تاثیر بگذارد. من به عنوان یک بازیساز بازی‌های سرگرم‌کننده و تاثیرگذار را ترجیح می‌دهم.

بازی‌های بزرگ معمولا روند توسعه پراسترسی دارند و افرادی که روی چنین بازی‌هایی کار می‌کنند، برای اینکه بتوانند محصول خود را به موقع آماده کنند باید ساعت‌های طولانی کار کنند و به همین دلیل هم افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا خود را وارد چنین فرایند استرس‌زایی نکنند. ولی فرگوسن نظر دیگری در این مورد دارد:

من نتیجه نهایی که فعالیت‌مان در هنگام ساخت بازی‌های بزرگ به آن ختم می‌شود دوست دارم. به‌علاوه ترجیح می‌دهم تا همواره افراد زیادی در کنارم باشند و مثلا در کوالیشن ما ۳۰۰ نفر هستیم که برای ساخت بازی Gears of War 4 تلاش و به سختی کار می‌کنیم. هدف همه ما عرضه بازی در تاریخ تعیین‌شده بود و برای این منظور مجبور شدیم ساعت‌های طولانی کار کنیم. چرا که نسخه‌ای که در E3 2016 نمایش دادیم، هنوز فاصله زیادی تا محصول نهایی داشت.

فرگوسن در ادامه صحبت‌های خود در مورد بازی‌های مستقل هم توضیحاتی ارائه کرد:

من برخی افراد را دیده‌ام که می‌گویند روند ساخت بازی‌های AAA بسیار دشوار است و به همین دلیل هم ترجیح می‌دهند تا سراغ ساخت بازی‌های مستقل بروند. ولی در واقع ساخت چنین بازی‌هایی اصلا راحت نیست و بازیسازان مستقل هم گاهی مجبور می‌شوند تا ساعت‌های طولانی کار کنند و در شرایط سختی زندگی کنند. پس اینکه بگوییم بازیسازان مستقل ساعات کاری کم‌تری دارند درست نیست. در حقیقت اگر شما به کارتان علاقه‌مند باشید و بخواهید یک بازی عالی خلق کنید، باید سخت تلاش کنید و بزرگ یا کوچک بودن تیم هم تاثیری در حجم کاری شما نخواهد داشت.

بازی Gears of War 4 در تاریخ ۲۰ مهر (۱۱ اکتبر) برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود. با این حال اگر نسخه ۱۰۰ دلاری بازی را پیش‌خرید کنید، چهار روز زودتر می‌توانید بازی را تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید پیش‌نمایش Gears of War 4 را در زومجی بخوانید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده