نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

اتمام موجودی سی دی کی Splinter Cell: Blacklist در فروش ویژه استیم

در پی تخفیف خوردن Splinter Cell: Blacklist در فروشگاه استیم، سی‌دی-کی‌های این بازی زودتر از حد انتظار به پایان رسید.

فروشگاه استیم اخیراً، همزمان با جشن هالووین، فروشی ویژه را برای مجموعه‌ی Splinter Cell در نظر گرفته بود؛ به‌شکلی که بازی‌های این سری با تخفیفی ۷۵ درصدی به دست خریداران می‌رسیدند. Blacklist هم یکی از نسخه‌های تخفیف‌خورده بود که در کمال تعجب، فروش آن با مشکل روبه‌رو شد؛ چرا که ظاهراً استیم سی‌دی-کی‌های کافی برای خریداران بازی در اختیار نداشت!

هر نسخه‌ی Splinter Cell: Blacklist پس از دانلود شدن از استیم، مطابق رسم معمول دنیای بازی‌ها، برای اجرا شدن به یک کد منحصربه‌فرد نیاز دارد. در‌واقع تعداد نسخه‌های فروخته‌شده‌ی بازی‌ها در بستر دیجیتال هم بر مبنای همین کدها محاسبه می‌شود. در این میان، بسیاری از کسانی که Blacklist را از استیم خریداری کرده بودند، پس از تلاش برای اجرا کردن بازی برای یک لحظه با پیام درخواست سی‌دی-کی روبه‌رو می‌شدند و بلافاصله بعد از آن هم پیامی مبنی بر «عدم موفقیت در اتصال به سرور» روی صفحه نقش می‌بست که قاعدتاً از کافی نبودن تعداد کدهای موجود حکایت داشت.

اتفاق فوق، که برای خبرنگار وب‌سایت کوتاکو هم پیش آمده بود، در نهایت به انجمن‌های استیم و وب‌سایت ردیت کشیده شد. در این بین، بسیاری از کاربران مبلغ پرداختی‌شان را پس گرفتند و گروهی دیگر، که مایل نبودند این تخفیف را از دست بدهند و حجم ۲۰ گیگابایتی بازی را از نو دریافت کنند، همچنان چشم‌به‌راه حل شدن مشکل باقی ماندند که از چگونگی وضعیت آن‌ها خبری نداریم.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده