نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان:‌ Battlefield 1 به راحتی به صدرنشینی خود ادامه داد

Battlefield 1 در هفته دوم انتشار خود توانست به صدرنشینی خود در جدول فروش انگلستان ادامه دهد.

مطابق معمول دوشنبه‌ها، وب‌سایت چارت‌ترک، که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد،‌ اعلام کرد که بازی Battlefield 1 در هفته دوم انتشارش توانست به صدرنشینی خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه دهد. پیش از این دو بازی قبلی این مجموعه یعنی Battlefield 3 و 4 در هفته دوم انتشارشان با ۵۴ درصد افت فروش روبه‌رو شده بودند اما قسمت جدید این مجموعه، فقط ۳۹ درصد افت فروش داشت و توانست به راحتی مکان دوم هفته گذشته خود را حفظ کند. 

یکی از بازی‌هایی که این هفته منتشر شد، بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition بود. این بازی که نسخه ریمستر بازی محبوب Skyrim است، توانست در جایگاه دوم کار خود را آغاز کند. با اینکه بازی جدید بتسدا نتوانست به صدر جدول راه پیدا کند، اما باز هم مکان دوم، موفقیت بسیار خوبی برای این بازی محسوب می‌شود. انتشار نسخه ریمستر اسکایریم باعث شد که فیفا 17، بازی که هفته گذشته در مکان دوم قرار داشت، با یک پله سقوط به جایگاه سوم دست پیدا کند. 

یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته تازه منتشر شد، بازی Titanfall 2 بود که توانست در جایگاه چهارم قرار بگیرد و به این ترتیب، الکترونیک آرتز سه بازی از چهار بازی اول این هفته را در اختیار خود دارد. با این حال تایتان فال 2 نتوانست مانند نسخه اول خود موفق عمل کند. یکی دیگر از بازی‌های جدید این هفته، بازی Farming Simulator 2017 یا همان شبیه‌ساز مزرعه‌داری بود که این هفته توانست کار خود را در مکان پنجم آغاز کند. این بازی نسبت به نسخه قبلی خود، رشد فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و ۵۴ درصد برروی پلی‌استیشن 4 و ۳۲ درصد برروی ایکس‌باکس وان فروش بیشتری را تجربه کرده است. 

Mafia III علی‌رغم دریافت نقد‌های منفی، باز هم در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان قرار دارد و با سه پله سقوط، به مکان ششم رسیده است. Dargon Ball Xenoverse 2، ساخته جدید بندای نامکو در زمره بازی‌های تازه منتشر شده قرار گرفت و توانست کار خود را در مکان چهارم آغاز کند. Gears of War 4 نیز که به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده، با ۴ پله سقوط مواجه شد و از مکان چهارم، به مکان هشتم رسید. در مکان‌های نهم و دهم جدول این هفته پرفروش‌های انگلستان، به ترتیب پای ثابت این جدول یعنی Grand Theft Auto V و بازی شبیه‌ساز رانندگی انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی Forza Horizon 3 قرار گرفته‌اند. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به بیست و نهم اکتبر (هشتم آبان) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Battlefield 1
ادامه صدرنشینی و ۳۹ درصد افت فروش

۲

-
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان دوم

۳

۲

FIFA 17

۶ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

-
Titanfall 2
هفته اول انتشار

۵

-
Farming Simulator 17
هفته اول انتشار

۶

۳
Mafia III
سه پله سقوط

۷

-
Dragon Ball Xenoverse 2
هفته اول انتشار

۸

۴
Gears of War 4
۴ پله سقوط

۹

۹
Grand Theft Auto V
حفظ جایگاه هفته قبل

۱۰

۸
Forza Horizon 3
دو پله سقوط

نگاهی بر برخی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Titanfall 2

Titanfall 2

قسمت دوم شوتر اول شخص استودیو ریسپاون، این هفته منتشر شد و تفاوت‌های زیادی با نسخه‌ای دارد که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. Titanfall 2، بر خلاف قسمت اولش که فقط برای کنسول‌های ایکس‌باکس و ویندوز عرضه شد، برای کنسول پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شد. 

داستان این بازی نیز داستان سربازی به نام جک کوپر را روایت می‌کند که آرزو دارد خلبان تایتان شود. بازی تایتانفال 2 از زمان عرضه‌اش، با بازخورد بسیار مثبت منتقدان روبه‌رو شده است و منتقدین متفق‌القول اعلام کرده‌اند که بازی نسبت به نسخه اول خود، به مراتب بهتر شده است.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده