نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۱

الکترونیک آرتز دسترسی کاربران کشور میانمار به Origin را مسدود کرد

سرویس Origin الکترونیک آرتز از دسترس کاربران کشور میانمار خارج شده است.

اولین بار یک کاربر اهل میانمار سایت ردیت با نام trivial_sublime پستی منتشر و اعلام کرد که بدون استفاده از VPN، قادر به وصل شدن به سرویس Origin نیست. سپس دیگر اهالی کشور میانمار هم این مشکل را تایید کردند و احتمال دادند که این مساله به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این کشور رخ داده باشد. ولی نکته جالب این بود که آمریکا تمامی تحریم‌ها علیه میانمار را از تاریخ اول اکتبر لغو کرده است. سپس یکی از نمایندگان الکترونیک آرتز با نام EA Alex به این مشکل کاربران میانماری پاسخ داد و گفت:

در قانون اساسی آمریکا آمده است که تمامی کمپانی‌های این کشور، باید از ارائه سرویس به کشور‌هایی که تحریم شده‌اند خودداری کنند و این فقط مربوط به الکترونیک آرتز نمی‌شود. اما همان‌طور که اشاره کردید، تحریم‌ها علیه میانمار از اول ماه اکتبر لغو شده‌اند. در نتیجه ما به‌زودی این مشکل را بررسی خواهیم کرد و در صورت امکان، دوباره سرویس‌های خود را در میانمار فعال می‌کنیم.

این نماینده الکترونیک آرتز در ادامه صحبت‌های خود به کشور‌های دیگری که از مشکل مشابه رنج می‌برند نیز اشاره کرد:

فعلا نمی‌توان گفت که آیا سرویس‌های ما در کشور‌های تحریم شده قابل استفاده خواهند بود یا خیر. ما فعلا از یک قانون کلی پیروی می‌کنیم. ولی این بحث را قطعا مطرح خواهیم کرد و به دنبال راهکار‌های مناسب خواهیم بود.

در ادامه trivial_sublime پستی در واکنش به صحبت‌های مسوول الکترونیک آرتز منتشر کرد:

تمامی بازی‌های خریداری شده ما روی اوریجین غیرقابل دسترسی است و الکترونیک آرتز هم راضی به پس دادن پول ما یا حتی یک عذرخواهی ساده نمی‌شود.

این اظهارات trivial_sublime باعث شد تا یکی دیگر از نمایندگان الکترونیک آرتز پستی بابت عذرخواهی از مردم این کشور منتشر کند:

ما از تمامی افرادی که به دلیل این مشکلات اذیت شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم. در تلاش هستیم تا دوباره سرویس اوریجین را در میانمار فعال کنیم و به‌زودی اطلاعات بیش‌تری در این مورد با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده