// یکشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

گزارش عملکرد مالی کونامی منتشر شد

کمپانی کونامی گزارش عملکرد مالی خود در دوره شش ماهه منتهی به ماه سپتامبر را منتشر کرد.

کمپانی ژاپنی کونامی در سال ۱۹۶۹ توسط کاگماسا کوزوکی به عنوان یک کمپانی تعمیر و اجاره دستگاه‌های جوک‌باکس در تویوناکا از شهر‌های اوساکا تاسیس شد. اما در نهایت با رونق صنعت بازی‌های ویدیویی حوزه کاری خود را گسترش و سرمایه‌گذاری بر روی این صنعت پر‌سود را آغاز کرد که نتیجه آن انتشار سری‌های مشهوری اعم از Castlevania ،Metal Gear ،Silent Hill و Pro Evolution Soccer است. حال این کمپانی گزارش عملکرد مالی خود در دوره شش‌ماهه ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (بازه زمانی ۱۳ فروردین تا ۹ مهر ۱۳۹۵) را منتشر کرده که کاهش فروش و افزایش درآمد این کمپانی نسبت به سال گذشته میلادی قابل مشاهده است.

در این گزارش آمده که میزان فروش کمپانی کونامی در سال جاری میلادی مبلغ ۹۶۳ میلیون دلار بوده که این مبلغ نسبت به رقم ۱٫۲ میلیارد دلاری سال گذشته، به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است. اما سود عملیاتی این کمپانی، رشد ۳۶ درصدی را تجربه کرده و از ۱۱۸ میلیون دلار در سال گذشته، به رقم ۱۶۱ میلیون دلار در سال جاری رسیده است. همچنین جدید‌ترین نسخه سری Pro Evolution Soccer یعنی PES 2017 مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته و فروش مناسبی را تجربه کرده است. عملکرد کمپانی کونامی در بخش بازی‌های موبایل موفقیت‌آمیز بوده و بازی‌های موبایل Jinkkyou Pwafuru Puroyakyu ،Professional Baseball Spirits A و Winning Eleven Club Manager ‌پرفروش ظاهر شده‌اند. علاوه بر این رویداد مسابقات قهرمانی !Yu-Gi-Oh که دو ماه پیش برگزار شده بود، نیز مثمر ثمر واقع شده است.

کسب و کار دیگری که برای کمپانی کونامی با کسب درآمد همراه بوده، باشگاه‌های ورزشی است. این کمپانی اعلام کرده است که در مسابقات المپیک ریو، ۶ تن از ورزشکاران تیم‌های ژیمناستیک و شنای باشگاه‌های ورزشی کونامی موفق به کسب مدال شده‌اند. بخش‌های شرط‌بندی و دستگاه‌های سرگرمی این کمپانی نیز موفق به افزایش میزان سود خود در سال جاری شده‌اند. بر‌طبق گفته‌های این کمپانی، رویکرد تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و تجربه فرصت‌های موجود در حوزه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت. کمپانی کونامی در ادامه چنین اعلام کرده است که هدف این کمپانی توسعه روش‌هایی برای تجربه بازی‌ها مطابق با خصوصیات و ویژگی‌های دستگاه‌های مختلف بوده و قصد دارد با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی و تمرکز بیشتر بر روی ورزش‌های الکترونیک، «لحظات با‌ارزشی» را برای مخاطبین خلق کند.

در نمایشگاه گیمز‌کام امسال، کمپانی کونامی از جدید‌ترین محصول خود یعنی Metal Gear Survive رو‌نمایی کرد. این نسخه فرعی که در سبک مخفی‌کاری چند‌نفره بوده و در دنیای یکسان بازی Metal Gear Solid V پس از اتفاقات Ground Zeroes جریان دارد، در سال ۲۰۱۷ بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. داستان بازی مذکور از این قرار است که پس از حمله XOF به Mother Base، تعدادی از سربازان گروه Militaires Sans Frontières به دلیل کشیده شدن به داخل یک کرم‌چال، وارد خط زمانی متفاوتی می‌شوند که برای زنده ماندن باید در کنار یکدیگر با موجوداتی شبیه به زامبی‌ها به مبارزه بپردازند. کمپانی کونامی اعلام کرده است که بازی Metal Gear Survive با قیمت ۶۰ دلار عرضه نشده و با قیمتی مشابه با بازی Ground Zeroes، یعنی ۳۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده