نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹

کارگردان اخراجی سریال The Walking Dead خواستار غرامت ۲۸۰ میلیون دلاری شد

فرانک دارابونت یکی از خالقان سریال تلویزیونی مردگان متحرک از شبکه ‌AMC شکایت کرده است.

پرونده قضایی مابین شبکه AMC و فرانک دارابونت یکی از خالقین اصلی سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) در مرحله جدیدی قرار گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت هالیوود ریپورتر، دارابونت و وکلایش این هفته شکایت خودشان را به منظور حضور در دادگاه ارائه کردند. هالیوود ریپورتر فاش کرده است که آن‌ها خواهان پرداخت غرامتی بیشتر از ۲۸۰ میلیون دلار هستند. اما شبکه AMC معتقد است که این دعوی حقوقی حتی ارزش بررسی را نیز ندارد. در بیانیه‌ای که AMC در وب‌سایت خود منتشر کرده است، آمده است:

خساراتی که شاکی ادعا می‌کند به او وارد شده در حقیقت هیچ پایه و اساسی ندارد و ما شدیدا علیه این دعوی ایستادگی خواهیم کرد.

walking-dead-negan-Jeffrey-Dean-Morgan

فرانک دارابونت در اواسط ساخت فصل دوم سریال مردگان متحرک از کار اخراج شد. او مدعی است که شبکه AMC با ادامه تولید سریال و سپس صدور مجوز پخش آن در شبکه کابلی خود و نپرداختن دستمزد به او، به عنوان یکی از خالقین سریال، حقوق او را نادیده گرفته است.

در گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر نیز آمده است:

با توجه به اینکه دارابونت بر طبق قرارداد حق دارد به میزان ده درصد تمام عایدی قطعی سریال را البته پس از کسر هزینه‌ها دریافت کنند، این میزان از غرامتی که دارابونت درخواست کرده، نشان می‌دهد که سریال تا اینجا میلیاردها دلار درآمد داشته است. این دعوی حقوقی ادعا می‌کند که یک فرمول پرداخت دستمزد طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که سریال برای پرداخت عایدی بازیگران، عوامل و شرکا هرگز در مضیقه نبوده است.

علاوه بر موارد فوق، دارابونت ادعا می‌کند که شبکه AMC به شکل ناعادلانه‌ای سهم سود او را از سریال مردگان متحرک کاهش داده است، زیرا آن‌ها او را در ساخت فصل دوم سریال کاملا دخیل نمی‌دادند. وب‌سایت هالیوود ریپورتر گزارش داده است:

دارابونت می‌گوید که در تمامی قسمت‌های فصل دوم سریال کار کرده است، در حالی که شبکه AMC ادعا می‌کند دارابونت می‌بایست به صورت «تمام وقت» تا انتهای فصل دوم، بر روی سریال کار می‌کرد.

اگر قاضی پرونده دارابونت و شبکه AMC یعنی قاضی ایلین برنستون، اجازه دهد که این پرونده ادامه یابد و نتواند دو طرف را به مصالحه راضی کند، قدم بعدی صحن دادگاه خواهد بود که البته این موضوع ممکن مدت زمان زیادی طول بکشد. چرا که قاضی ایلین برنستون گفته است برنامه زمانی او تا سال ۲۰۱۷ کاملا پر است، بنابراین دو طرف برای برگزاری دادگاه حداقل باید تا سال ۲۰۱۸ صبر کنند.

فرانک دارابونت کارگردان شناخته شده‌ای در سینمای هالیوود است و فیلم‌های بسیار محبوب و خوش‌ساختی تا به حال ساخته است. او همچنین دو فیلم بسیار مشهور رستگاری شاوشنگ (The Shawshank Redemption) و مسیر سبز (The Green Mile) را که از رمان‌های استفن کینگ، نویسنده پرآوازه آمریکایی اقتباس شده است، نیز کارگردانی کرده است.

فصل ششم سریال مردگان متحرک پایان‌بندی بسیار بحث برانگیزی داشت، که در آن نگان جان یکی از شخصیت‌های اصلی سریال را گرفت. به گزارش ورایتی در زمان برگزاری پنل سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) در نمایشگاه کامیک‌کان شهر سن‌دیگو در تابستان امسال، اندرو لینکلن ستاره اصلی سریال و ایفاگر نقش «ریک گرایمز» تایید کرد که تماشاگران و هواداران سریال در همان قسمت نخستین سریال درخواهند یافت که کدام کاراکتر کشته شده است. او گفت:

این فصل واقعا (برای آن شخصیت مورد نظر) شروع مصیبت‌باری خواهد بود.

جافری دین مورگان بازیگر شخصیت نگان در سریال مردگان متحرک، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت اینترتینمنت ویکلی داشته است، اعتراف کرده است که حتی خود او نیز در زمان ضبط آن صحنه‌ها نمی دانسته که قربانیش کیست. او گفت:

آن‌ها به من نگفتند. من حتی نمی‌دانم که آیا کسی می‌دانست که در آن شب بخصوص چه کسی قربانی می‌شود یا نه، اگر آن‌ها می‌دانستند نیز هیچکس چیزی به من نگفت و به شما اطمینان می‌دهم که من چیزی نمی‌دانستم.

فصل هفتم مردگان متحرک در دوم آبان ماه (۲۳ اکتبر) امسال یعنی چیزی حدود ۲۰ روز دیگر از شبکه AMC پخش خواهد شد.

به نظر شما آیا شبکه AMC حق و حقوق کارگردان سابق محبوب‌ترین سریال خود را نادیده گرفته است؟ نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده