نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱

نینتندو سوییچ دارای یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی چند لمسی خواهد بود

به نظر می‌رسد نینتندو در کنسول جدید خود، از یک صفحه نمایش چند لمسی ۶.۲ اینچی استفاده کرده است.

با معرفی رسمی نینتندو سوییچ توسط نینتندو، به جای رفع شدن ابهامات درباره این کنسول، سوالات بسیار بیشتری برای طرفداران ایجاد شد و در حالیکه تنها ۵ ماه تا زمان عرضه این کنسول باقی‌مانده است، ما هنوز هیچ اطلاعات مشخصی از آن در دست نداریم و باید تا ماه ژانویه برای به دست آوردن اطلاعات رسمی بیشتر از این کنسول صبر کنیم.

با این حال از گوشه و کنار، اخبار مختلفی از مشخصات Switch به دست می‌رسد. چند منبع آگاه که پیش از این و در تابستان اعلام کرده بودند که این کنسول دارای کنترلرهای قابل جدا شدن خواهد بود، اطلاعات تازه‌ای از ویژگی‌های نینتندو سوییچ اعلام کرده‌اند. بنا به گفته‌های آنها، سوییچ دارای یک صفحه نمایش لمسی با اندازه ۶.۲ اینچ با رزولوشن 720p خواهد بود و همچنین این صفحه نمایش که خازنی است از Multi Touch (قابلیت چند لمسی) پشتیانی می‌کند. این اولین باری است که نینتندو از یک صفحه نمایش خازنی چند لمسی (چیزی که ما در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم)‌ استفاده می‌کند. Wii U و 3DS هر دو دارای صفحه نمایش‌های خازنی تک لمسی بودند. دقیقا مانند گوشی‌های هوشمند مدرن، این کنسول می‌تواند تا ۱۰ لمس جداگانه را ثبت کند.

شاید دلیل اینکه در ویدیو منتشر شده از کنسول به این قابلیت اشاره نشد این بود که نینتندو قصد نداشت که طرفداران فکر کنند این کنسول فقط یک کنسول قابل حمل است. 

علاوه بر این در ویدیو منتشر شده از سوییچ، کنترلرهای مختلف این کنسول نمایش داده شد با این حال هنوز نمی‌دانیم که نینتندو چگونه قصد دارد از نمایشگر لمسی در بازی‌های خود بهره ببرد. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که هنگامی که کنسول در داک خود قرار دارد و به تلویزیون متصل است، این صفحه نمایشگر لمسی چگونه عمل می‌کند زیرا در این هنگام، بخش نمایشگر کنسول کاملا درون داک قرار گرفته است و شما عملا به آن دسترسی ندارید.

جواب این سوال را شاید بتوان با توجه به جوی کان (یکی از کنترلرهای سوییچ) سمت راست پیدا کرد. جوی کان سمت راست، دارای یک حسگر مادون قرمز است که شاید بتوان اینگونه برداشت کرد که شما با استفاده از این حسگر بتوانید حرکات لمسی را انجام دهید. برای پاسخ تمام این سوالات، باید تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۷، زمانی که نینتندو اطلاعات بیشتری از کنسول خود ارائه می‌دهد، منتظر بمانیم.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده