نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

بازی‌های بتسدا دیگر پیش از عرضه در اختیار منتقدین قرار نمی‌گیرند

بتسدا اعلام کرده که دیگر قرار نیست پیش از عرضه بازی‌هایش، نسخه‌ای را برای منتقدین ارسال کند.

کمپانی‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی در قبال بازی‌هایشان در پیش می‌گیرند و برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند تا نقد‌های بازی‌شان پیش از عرضه خود بازی منتشر شوند و برخی هم خلاف این رویه را در پیش می‌گیرند. حال بتسدا، سازنده بازی‌هایی چون Fallout 4 و Skyrim، اعلام کرده که دیگر قصد ندارد پیش از عرضه بازی نسخه‌ای از آن را برای منتقدین ارسال کند. در نتیجه از این پس منتقدین هم همزمان با گیمر‌ها و در زمان عرضه بازی به آن دسترسی خواهند داشت.

بتسدا بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده است که به شرح زیر است:

با اینکه ما کماکان به همکاری‌مان با رسانه‌ها و یوتیوبر‌ها پیش و بعد از عرضه بازی‌ها ادامه خواهیم داد، ولی دوست داریم که همه افراد از جمله منتقدین همزمان با گیمر‌ها بتوانند تجربه بازی‌های ما را آغاز کنند.

خواندن نقد‌های یک بازی پیش از عرضه آن، یکی از راه‌هایی است که کاربران از آن برای تصمیم‌گیری در مورد خرید یا عدم خرید یک بازی استفاده می‌کنند. بتسدا در ادامه بیانیه خود توضیحاتی هم برای این دسته از کاربران ارائه کرده است:

ما می‌دانیم که برخی از شما‌ها دوست دارید پیش از خرید یک بازی نقد‌های آن را بخوانید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این پس کمی بیش‌تر برای انتشار نقد سایت محبوب‌تان منتظر بمانید و سپس برای خرید بازی تصمیم بگیرید.

با اینکه برخی کاربران تصور می‌کنند عدم انتشار نقد‌های یک بازی پیش از عرضه آن به دلیل کیفیت پایین بازی است، ولی این قضیه خیلی هم صادق نیست. به عنوان نقد‌های بازی Doom که از قضا توسط بتسدا هم منتشر شده بود، پیش از عرضه منتشر نشدند ولی بازی در نهایت توانست نمره‌های قابل‌قبولی دریافت کند.

نظر شما در مورد این تصمیم بتسدا چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده