// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۰

امکان ساخت تورنمنت سال آینده به ایکس باکس لایو اضافه می‌شود

در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت، اعلام شد که کاربران ایکس‌باکس لایو در سال آینده می‌توانند تورنمنت‌های خودشان را بسازند.

مایکروسافت قصد دارد با گسترش برنامه Arena به کاربران شبکه ایکس‌باکس لایو این امکان را بدهد که بتوانند تورنمنت‌های رقابتی خود را برگزار کنند. Arena که در اصل یک پلتفرم e-sports است برای اولین بار در ماه اکتبر میلادی سال جاری برای کاربران نسخه پیش‌نمایش ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس لایو در دسترس قرار گرفت. در گذشته این قابلیت فقط در اختیار توسعه دهندگان، مسئولان برگزاری مراسم e-Sports و خود مایکروسافت قرار داشت ولی در جریان کنفرانس مایکروسافت، اعلام شد که در سال آینده کاربران نیز می‌توانند از طریق Arena تورنمنت‌های خود را برگزار کنند.

همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس که مربوط به می‌شد به قابلیت‌های گیمینگ بروزرسانی سازنده‌ها (بروزرسانی جدید ویندوز 10)، اعلام شد که یک ابزار استریم کردن بازی نیز برای ویندوز 10 تعبیه شده است. به لطف سرویس Beam که توسط مایکروسافت خریداری شده است، حال مایکروسافت می‌تواند یک سیستم استریم و برودکست کردن بازی‌های ویدیویی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این سرویس با سرویس‌های مشابه نظیر توئیچ متفاوت بوده و کارکردن با آن بسیار ساده‌تر است. مایکروسافت اعلام کرد که این سرویس در ابتدای سال آینده برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در دسترس قرار خواهد گرفت.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده