نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۰

مایکروسافت هدست واقعیت مجازی با قیمت ۲۹۹ دلار معرفی کرد

مایکروسافت قصد دارد با همکاری شرکای تجاری‌اش هدست‌های واقعیت مجازی جدیدی مخصوص ویندوز 10 عرضه کند.

دقایقی پیش و در جریان رویداد مخصوص مایکروسافت، کمپانی آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد هدست‌های واقعیت مجازی جدیدی عرضه کند که بتوانند از ویژگی‌های مخصوص ویندوز 10 بهره ببرند. ارزان‌ترین این هدست‌ها ۲۹۹ دلار قیمت خواهند داشت و سنسور‌های خواهند داشت که باعث می‌شوند دیگر نیازی به دوربین‌های خارجی مانند آنچه در آکیولس ریفت یا HTC Vive استفاده شده، نداشته باشند.

مایکروسافت برای ساخت این هدست‌ها، با کمپانی‌هایی چون HP، ایسر، Dell، لنوو و ایسوس همکاری خواهد کرد. با اینکه هنوز جزییات بیش‌تری از این هدست‌ها ارائه نشده است، ولی سیستم ردیابی آن‌ها که امکان حرکت در ۶ جهت را فراهم می‌کند، شبیه به سیستم استفاده شده در پروژه سانتا کروز کمپانی آکیولس است. به‌علاوه این هدست‌ها با هولولنز که یک هدست واقعیت افزوده است، تفاوت دارند.

مایکروسافت در جریان رویداد خود یک نمونه از هدست‌ها را نمایش داد که در زیر تصویر آن را می‌توانید مشاهده کنید:

مایکروسافت

شرکای تجاری که مایکروسافت در ساخت این هدست‌ها با آن‌ها همکاری خواهد کرد، سابقه فعالیت در زمینه واقعیت مجازی را دارند. ایسر با همکاری استاربریز روی هدست StarVR کار می‌کند. ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس هدست خود را نمایش داد که پوششی چرمی دارد. لنوو با همکاری کمپانی چینی AntVR در زمینه ساخت یک هدست مخصوص موبایل فعالیت می‌کند و در حالی که HP و Dell در زمینه هدست‌ها فعالیتی نداشته‌اند، ولی پی‌سی‌هایی مخصوص واقعیت مجازی ساخته‌اند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که هدست‌های جدید مایکروسافت تا چه حد موفق خواهند بود.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده